Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Gasnący oraz grzejący sie Golf III

pawlaczek666 30 Wrz 2013 20:28 2229 8
  • #1 30 Wrz 2013 20:28
    pawlaczek666
    Poziom 6  

    Witam. Od niedawna posiadam Golfa III 1.8+ Gaz z silnikiem ABS. Auto posiada klika mankamentów utrudniających życie. Po pierwsze po zakupie auta zauważyłem, że silnik sie nie nagrzewa dostatecznie (max 70°). Postanowiłem więc wymienić termostat. Ku mojemu zdziwieniu nie było w ogóle zamontowanego termostatu. Po zamontowaniu auto nagrzewa sie bardzo mocno a mimo to wentylator w chłodnicy sie nie włącza. Udało mi sie go uruchomić po przez zaciśnięcie cienkiego wężyka wychodzącego od zbiorniczka wyrównawczego. Po odczekaniu chwili wentylator sie uruchomił. Chciałbym sie dowiedzieć co jest nie tak, że wentylator nie chce sie normalnie uruchamiać? Drugi problem to gasnący silnik podczas hamowania oraz skręcania. Auto podczas skręcania gaśnie np przy parkowaniu na parkingu a czasem na drodze na krzyżówce. Podczas hamowania obroty mocno spadają, że silnik prawie gaśnie. Ma ktoś może pomysł co może być nie tak? Proszę o pomoc

    0 8
  • #2 30 Wrz 2013 21:30
    mtracz
    Poziom 29  

    Widać ktoś miał powód by wyciągnąć termostat.
    Sprawdź korek zbiorniczka wyrównawczego układu chłodzenia. Pożycz od znajomego i podmień na próbę.
    Gaśnie na na jakim paliwie PB czy LPG

    0
  • #3 30 Wrz 2013 21:39
    kot mirmur
    Poziom 29  

    Sprawdz zawór serwochamulców[ten od podciśnienia,do kolektora ssącego]

    0
  • #4 30 Wrz 2013 22:11
    pawlaczek666
    Poziom 6  

    Auto gaśnie na benzynie jak i na gazie

    0
  • #5 30 Wrz 2013 23:28
    iommi23
    Poziom 13  

    Co oznacza "bardzo mocno"? 90 stopni? więcej?
    Sprawdź czy węże idące do chłodnicy się nagrzewają - być może chłodnica jest zasyfiona i nie ma w niej przejścia żadnego. Wentylator włącza się na podstawie czujnika temperatury - jest gdzieś w okolicy chłodnicy.

    Z hamulcami jak pisali - do sprawdzenia szczelność serwa od hamulców. No i pytanie czy gaśnie Ci jak naciskasz hamulec czy tak de facto jak naciskasz sprzęgło przed hamowaniem?

    Ponaciskaj hamulec na postoju - skaczą Ci obroty?

    0
  • #6 01 Paź 2013 10:23
    pawlaczek666
    Poziom 6  

    Wskaźnik temperatury pokazywał nawet 110 stopni. Górny wąż od chłodnicy był gorący a dalny chłodny. Wczoraj troche grzebałem i po zaciśnięciu cienkiego wężyka od zbiorniczka wyrównawczego dolny wąż od chłodnicy zacząl sie nagrzewać i po chwili włączył się wentylator. Temperatura wynosiła ok 95 stopni, wentylator chodził jedak silnik zgasł i od wczoraj nie chce odpalić, Rozrusznik kręci jednak silnik nawet nie łapie... Co do hamowani, na postoju podczas lekko szybkiego naciśnięcia hamulca obroty spadały jednak przy powolnym wciskaniu padała nic sie nie działo

    0
  • #7 01 Paź 2013 17:47
    pawlaczek666
    Poziom 6  

    Od wczoraj nie mogę odpalić auta. Trochę poczytałem i mam pytanie czy przyczyną może być zepsuty czujnik halla???

    0
  • #8 01 Paź 2013 17:57
    Ture11
    Poziom 34  

    Jeśli nie ma iskry, to tak. Ale równie dobrze może to być wiele innych powodów, w tym przegrzanie silnika (choć z tym to nie tak szybko).

    0
  • #9 02 Paź 2013 23:47
    iommi23
    Poziom 13  

    Z tego, co widzę to miałeś najprawdopodobniej zapowietrzony układ chłodzenia. Jeżeli po wymianie termostatu był odpowietrzany oznacza to że układ jest nieszczelny. Dlatego wentylator się nie załączał i były takie wysokie temperatury.

    Jak już napisano powyżej silnik mógł zgasnąć z przegrzania, choć po ostygnięciu powinien dać się jeszcze odpalić choć z problemami - zatem to na razie można wyeliminować jako główną przyczynę.

    Jeżeli dalej nie odpala i nawet nie czuć, żeby zaskakiwał choćby i na 1 gar to sprawdź 2 rzeczy:
    czy po przekręceniu kluczyka do zapłonu (przed odpaleniem) słyszysz pompę paliwa - powinna pracować przez 1-2 sekundy
    czy jest iskra

    Sprawdź też stan płynu chłodzącego oraz czujnik podciśnienia (szczelność połączenia). Czy jak odpalasz nie ma absolutnie różnicy czy masz gaz do podłogi czy nie naciskasz go? I czy kręci ale nawet nie próbuje zapalić na żadnym z cylindrów?

    0