Witam serdecznie
Od 2-3 tygodni mam problem z dyskiem SSD ADATA S511. Codziennie z rana gdy włączam komputer po procedurze POST pojawia się komunikat:
"no bootable device insert boot disk and press any key"
Gdy zresetuje komputer i wejdę do UEFI nie widzi dysku. Po wyłączeniu i ponownym włączeniu komputera problem znika tzn dysk jest już widziany przez UEFI, system startuje i pracuje stabilnie. HD Tune nie wykazuje żadnych problemów a cały zestaw jest nowy, kupiony 31 lipca br. Problem jest bardzo uciążliwy ponieważ powtarza się codziennie ale co dziwne gdy w trakcie pracy wyłączę i ponownie włączę komputer problemu nie ma aż do następnego poranka. Widać nocna drzemka źle na niego wpływa.
Próbowałem zmieniać tryby AHCI, IDE, resetowałem UEFI, podmieniłem kable SATA lecz również bez zmian.
ADATA wydało nową wersję firmware dla tego modelu lecz podczas aktualizacji wyskakuje komunikat:
"FATAL_ERROR: Firmware downloaded failed with error: (0xDEADBEEF:Command Failure: The operation could not be completed successfully.)."
Wgrane firmware to 5.0.2a, najnowsze 5.0.7a
Specyfikacja:
- I3 3240 3.4GHz LGA1155 BOX
- GIGABYTE GA-H61MA-D3V Intel H61 LGA 1155 (PCX/VGA/DZW/GLAN/SATA3/USB3/RAID/DDR3) mATX
- Fortron AX350-60APN350W, FUN 120mm, PFC
- ADATA SSD S511 120GB 2,5'' SATAIII 6GB/s (read/write 550/510Mb/s) +3,5'' bracket
- Toshiba, 3.5'', 500GB, SATA/600, 7200RPM, 32MB cache
- Microsoft Windows 7 Home Premium 64 bit SP1 OEM PL
- Patriot 4GB 1333MHz DDR3 Non-ECC CL9 DIMM
- COLORSit HY6001KS USB/AUDIO
Napomnę że zestaw nie posiada DVD ani czytnika kart. Poza tym w USB nie ma pendriva a priorytet bootowania jest ustawiony następująco:
SATA 0: ADATA SSD
SATA 1: TOSHIBA HDD
Proszę o sugestie i pomoc w rozwiązaniu w/w problemu.
Od 2-3 tygodni mam problem z dyskiem SSD ADATA S511. Codziennie z rana gdy włączam komputer po procedurze POST pojawia się komunikat:
"no bootable device insert boot disk and press any key"
Gdy zresetuje komputer i wejdę do UEFI nie widzi dysku. Po wyłączeniu i ponownym włączeniu komputera problem znika tzn dysk jest już widziany przez UEFI, system startuje i pracuje stabilnie. HD Tune nie wykazuje żadnych problemów a cały zestaw jest nowy, kupiony 31 lipca br. Problem jest bardzo uciążliwy ponieważ powtarza się codziennie ale co dziwne gdy w trakcie pracy wyłączę i ponownie włączę komputer problemu nie ma aż do następnego poranka. Widać nocna drzemka źle na niego wpływa.
Próbowałem zmieniać tryby AHCI, IDE, resetowałem UEFI, podmieniłem kable SATA lecz również bez zmian.
ADATA wydało nową wersję firmware dla tego modelu lecz podczas aktualizacji wyskakuje komunikat:
"FATAL_ERROR: Firmware downloaded failed with error: (0xDEADBEEF:Command Failure: The operation could not be completed successfully.)."
Wgrane firmware to 5.0.2a, najnowsze 5.0.7a
Specyfikacja:
- I3 3240 3.4GHz LGA1155 BOX
- GIGABYTE GA-H61MA-D3V Intel H61 LGA 1155 (PCX/VGA/DZW/GLAN/SATA3/USB3/RAID/DDR3) mATX
- Fortron AX350-60APN350W, FUN 120mm, PFC
- ADATA SSD S511 120GB 2,5'' SATAIII 6GB/s (read/write 550/510Mb/s) +3,5'' bracket
- Toshiba, 3.5'', 500GB, SATA/600, 7200RPM, 32MB cache
- Microsoft Windows 7 Home Premium 64 bit SP1 OEM PL
- Patriot 4GB 1333MHz DDR3 Non-ECC CL9 DIMM
- COLORSit HY6001KS USB/AUDIO
Napomnę że zestaw nie posiada DVD ani czytnika kart. Poza tym w USB nie ma pendriva a priorytet bootowania jest ustawiony następująco:
SATA 0: ADATA SSD
SATA 1: TOSHIBA HDD
Proszę o sugestie i pomoc w rozwiązaniu w/w problemu.