Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A6 C6 - Brak możliwości wykonania nastaw hamulca ręcznego

01 Paź 2013 19:30 13944 18
  • Poziom 15  
    Witam

    Mam problem z Audi A6 - C6. Świeci się kontrolka od hamulców.
    Po próbie wykonania nastaw podstawowych dla hamulca ręcznego niby procedura kończy się powodzeniem, ale po ponownym włączeniu zapłonu znów pali się kontrolka od hamulców.

    W aucie poprzedni mechanik wymieniał klocki z tyłu. I zrobił to w niestandardowy sposób, tzn : jeden tłoczek cofnął podłączając zacisk na krótko pod napięcie i dalej wkręcił, a drugi od razu wkręcił.

    I teraz nie da się przeprowadzić nastaw podstawowych. Wydaje mi się, że teraz tłoczki są nie równo ustawione, czy to może mieć wpływ ?
    Jeśli tak to jak je teraz zsynchronizować ?
  • Pomocny post
    Admin grupy Samochody
    Tam się nie robi nastaw.Tam się cofa tłoczki testerem i testerem się "dojeżdża".
  • Poziom 15  
    W VAS jest funkcja wykonaj nastawy podstawowe.

    To jaka może byc przyczyna błędu na liczniku z tylnych hamulców ?
  • Admin grupy Samochody
    A vas ma funkcję "wymiany klocków"?
  • Poziom 30  
    Mateusz1560 napisał:
    To jaka może byc przyczyna błędu na liczniku z tylnych hamulców ?


    Brak styku, albo w ogóle brak czujników zużycia klocków na przykład.
  • Admin grupy Samochody
    przem27 napisał:
    Brak styku, albo w ogóle brak czujników zużycia klocków na przykład.
    Przemuś, to nie ta epoka ;)
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    Mateusz1560 napisał:
    Witam

    jeden tłoczek cofnął podłączając zacisk na krótko pod napięcie i dalej wkręcił, a drugi od razu wkręcił


    Oba silniczki odpuszcza jednocześnie, jeśli użyjesz odpowiedniego sprzętu :)
    Może drugi silniczek ma pękniętą obudowę (plastikowa!) i nie mógł go cofnąć, lub uszkodził ten pierwszy.
    A tak serio to na pewno trzeba wykonać basic settings, kiedy to sterownik EPB trzy razy dociśnie tłoczkami nowe klocki do tarcz i ustali ilość kroków silniczków dla "początku" działania hamulca postojowego.
    Zeskanuj przy pomocy VAS, VAG lub VCDS moduł EPB - kanał 53, napisz co pokazuje.
    Pozdr.
  • Poziom 15  
    Tak Vas ma taką funkcję i jej też próbowałem, to jest to samo co nastawy podstawowe, tylko że w nastawach podstawowych jest jeszcze kalibracja czujnika kąta położenia.

    No właśnie u mnie 3 razy nie dociska, tylko raz jak zamykam zaciski.

    Błąd jaki pokazuje to : brak nastaw podstawowych - teraz nie ma tego auta u mnie.
  • Poziom 39  
    Mateusz1560 napisał:
    No właśnie u mnie 3 razy nie dociska, tylko raz jak zamykam zaciski.
    amykanie klocków to nie nastawy podstawowe.
  • Poziom 15  
    Wchodzę w funkcję nastawy podstawowe i tam jest kilka opcji do wybrania :
    Otworzenie,kalibracja, zamykanie po wymianie i chyba zakończ, więc robię wszystko po kolei i bez rezultatu, co robię źle ?
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Otwórz, zamknij i zrób kalibrację. Taka kolejność.
  • Pomocny post
    Poziom 37  
    Sprawdź czy oba silniczki pracują, możliwe że oberwane złącze przy silniku.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Albo zielono we wtyczkach silników, docisnąłem, odsunąłem za pomocą akumulatora z kablami, potem adaptacja i wszystko ok
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    Może warto by najpierw by poczytać pamięci błędów w ABS i EPB ?
    Nikt nie wie poza tobą jak wygląda ta twoja kontrolka .
  • Poziom 15  
    Dzięki chłopaki będę próbował, kontrolka świeci się od zużytych okładzin " (O) - mniej więcej taka. W pamięci czysto tylko wyskakuje brak nastaw podstawowych.
  • Admin grupy Samochody
    Wtyczka do zacisków z dwoma czy pięcioma kablami?
  • Pomocny post
    Poziom 37  
    A przednia oś sprawdzona? Kontrolka od ręcznego /na włączniku/ coś sygnalizuje?
  • Poziom 30  
    T5 napisał:
    przem27 napisał:
    Brak styku, albo w ogóle brak czujników zużycia klocków na przykład.
    Przemuś, to nie ta epoka ;)


    Słuszna uwaga :) Jakoś tak mi pora zaszkodziła :)
    pozdr
  • Poziom 15  
    Problem rozwiązany, okazało się że klocki z przodu się kończą, chociaż na pierwszy rzut były jeszcze okej. Tym bardziej, że klient powiedział mi, że były wcześniej sprawdzane.
    Nie wiem dlaczego VAS nie pokazał mi tego komunikatu z przedniej osi, pokazał mi go inny komputer diagnostyczny. Dzięki wszystkim za podpowiedzi.