Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

AUDI A3 8L 1997r. - brak grzania tylnej szyby, pali bezpiecznik

01 Paź 2013 20:03 3975 12
  • Poziom 9  
    Witam, mam problem w swoim Audi A3 97r. odkąd go kupiłem nie działało podgrzewanie tylnej szyby, parę dni temu postanowiłem się za to zabrać, przeczytałem w różnych miejscach by zacząć od sprawdzenia bezpiecznika, sprawdziłem był spalony, wymieniłem na drugi podczas włączenia przycisku znowu go wywaliło, pytanie gdzie może leżeć problem? ( czy wina może leżeć w samym przycisku? wydaje mi się, że nie działa on prawidłowo ponieważ przy jego wciśnięciu nie odczuwam żadnego przeskoku w sumie nie wiem jak działał pierwotnie, ale stwierdziłem, że warto o tym również wspomnieć)
    proszę o pomoc..
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 21  
    Sprawdź kable w przelotce do klapy tylnej.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 31  
    Sam przycisk naciska Mikro-przełącznik który załączą przekaźnik a jak pali bezpiecznik po włączeniu to trzeba szukać za przełącznikiem może kabel zwiera z masą budy, może coś w lusterkach bo maty grzewcze lusterek też z tego są zasilane (o ile są).
  • Poziom 9  
    to od czego proponowalibyście zacząć?
  • Poziom 16  
    Robakos77 napisał:
    wymieniłem na drugi podczas włączenia przycisku znowu go wywaliło,


    Bezpiecznik na pewno dobry,tzn odpowiednia wartość?
  • Poziom 9  
    7,5v taki był włożony wcześniej i wydaje mi się, że ma prawidłową wartość
  • Poziom 31  
    kolor podaj bezpiecznika
  • Poziom 22  
    Kolego - po pierwsze trzeba sprawdzić, czy nie masz zwarcia przewodu zasilającego szybę do masy pojazdu.
    Żeby to sprawdzić odepnij JEDEN zacisk kablowy z konektora na szybie. Zrób to tak, żeby nic nie urwać! Następnie miernikiem w gnieźdie bezpieczników na bezpieczniku od szyby znajdź styk z +12V - wiesz, że to zasilanie bezpiecznika i nie dotykasz go. Przestaw miernik w tryb pomiaru rezystancji, zapnij się w DRUGI styk bezpiecznika i pobaw guziczkiem - włacznikiem. Prawidłowo powinien być wynik rezystancja "nieskończona" czyli rozwarcie. Jeśli tak będzie, zapnij spowrotem zacisk na szybie i zmierz rezystancję kabli + szyby do masy. Masę łap gdziekolwiek na odsłoniętycz metalowych elementach karoserii pojazdu - ona stanowi zacisk UJEMNY
  • Poziom 29  
    7.5 amp to trochę mało powinno być conajmniej 15
  • Poziom 9  
    jarewa napisał:
    Sam przycisk naciska Mikro-przełącznik który załączą przekaźnik a jak pali bezpiecznik po włączeniu to trzeba szukać za przełącznikiem może kabel zwiera z masą budy, może coś w lusterkach bo maty grzewcze lusterek też z tego są zasilane (o ile są).

    ok, w takim razie zacznę od sprawdzenia tego przełącznika, tylko najpierw będę musiał poczytać jak się do niego dostać

    sebaoo2 napisał:
    Robakos77 napisał:
    wymieniłem na drugi podczas włączenia przycisku znowu go wywaliło,


    Bezpiecznik na pewno dobry,tzn odpowiednia wartość?

    taki mi dali w sklepie motoryzacyjnym jak przyniosłem im ''oryginał'' wyciągnięty ze środka więc jak już pisałem przypuszczam, że jest ok, poniżej załączam zdjęcie
    http://pics.tinypic.pl/i/00453/l5syce4l9er7.jpg


    jarewa napisał:
    kolor podaj bezpiecznika

    brązowy jak na zdjęciu załączonym powyżej


    a_jablon napisał:
    Kolego - po pierwsze trzeba sprawdzić, czy nie masz zwarcia przewodu zasilającego szybę do masy pojazdu.
    Żeby to sprawdzić odepnij JEDEN zacisk kablowy z konektora na szybie. Zrób to tak, żeby nic nie urwać! Następnie miernikiem w gnieźdie bezpieczników na bezpieczniku od szyby znajdź styk z +12V - wiesz, że to zasilanie bezpiecznika i nie dotykasz go. Przestaw miernik w tryb pomiaru rezystancji, zapnij się w DRUGI styk bezpiecznika i pobaw guziczkiem - włacznikiem. Prawidłowo powinien być wynik rezystancja "nieskończona" czyli rozwarcie. Jeśli tak będzie, zapnij spowrotem zacisk na szybie i zmierz rezystancję kabli + szyby do masy. Masę łap gdziekolwiek na odsłoniętycz metalowych elementach karoserii pojazdu - ona stanowi zacisk UJEMNY

    dzięki za szczegółowy opis, jak już sprawdze sam przycisk to zastosuje się do Twojej powyższej porady

    panam napisał:
    7.5 amp to trochę mało powinno być conajmniej 15

    sądzisz, że ktoś wsadził tam wcześniej bezpiecznik o błędnych wartościach? czy jak włożę ten 15 amperowy to nie ma możliwości wywalenia czegoś z uwagi na zwiększenie tych amperów? (jestem zielony w kwestii elektroniki)
  • Poziom 28  
    Zerknij w instrukcje auta, tam masz podaną prawidłową wartość tego bezpiecznika, bo ja też mam nieodparte wrażenie że ten jest zdecydowanie za mały.
  • Poziom 9  
    LoLek85 napisał:
    Zerknij w instrukcje auta, tam masz podaną prawidłową wartość tego bezpiecznika, bo ja też mam nieodparte wrażenie że ten jest zdecydowanie za mały.

    racja, według instrukcji powinien być 20/25 więc spróbuje jutro taki zamontować i sprawdzę czy jest ten sam efekt
  • Poziom 9  
    problem leżał w bezpieczniku, dzięki za pomoc