Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Czujnik biegu jałowego(położenia lewarka) w samochodzie z manualem

01 Paź 2013 20:04 3900 12
  • Poziom 10  
    Chce zrobić system zdalnego uruchamiania silnika w samochodzie, który ma skrzynię manualną na rPI. System sprawdzałby czy jest zaciągnięty hamulec ręczny oraz czy nie ma włożonego biegu po czym przeprowadzałby 3 próby uruchomienia silnika, poprzez podanie napięcia na przekaźnik podłączony do rozrusznika. Raspberry będzie czekać na sygnał z cewki/obrotomierza, czy silnik pracuje- obroty przekraczają 400/min. Zastanawiam się tylko jak wykryć, że nie jest włożony żaden bieg- samochód jest na "luzie". Myślałem nad zastosowaniem fotodiód, które byłyby przymocowane do lewarka i jego obudowy tak żeby pokrywały się ze sobą tylko w pozycji luzu, lub też pokrywały się z każdym z biegów i tylko w pozycji luzu nie byłoby sygnału.
    Macie może jakiś inny pomysł na rozwiązanie tego problemu? Lub teżinny podny polecenia pomysł?

    Pozdrawiam
    Kris
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 32  
    Popatrz na fiata, czujnik położenia drążka zmiany biegów. Łatwo go założyć do cięgna zmiany biegów.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 32  
    A co dla osób lubiących trzymać ręke na drążku?
  • Relpol przekaźniki
  • Admin grupy Samochody
    Przecież do odpalenia zdalnego to ma być ;)
  • Poziom 10  
    Czyli pomysł z fotodiodami dobry. Chciałem zamontować to wszystko pod mieszkiem ochronnym, żeby nic nie było widać tylko jeszcze kwestia jak to zgrać, żeby była tolerancja błędu- nie każdy drążek w samochodzie jest sztywny jak nowy. Mam Opla Omegę i Fiata Uno- w Omedze drążek sztywny jak nowy, ale w Unie po 200 tyś to nie wiadomo czy masz 1 bieg czy wsteczny... Chcę to włożyć właśnie do omegi.
    A o jakim Fiacie mówisz?
  • Poziom 32  
    Choćby punto evo, czujnik działa na podobnej zasadzie jak hall, a mocowanie jego to pestka.
  • Poziom 43  
    Krystian17 napisał:
    po czym przeprowadzałby 3 próby uruchomienia silnika, poprzez podanie napięcia na przekaźnik podłączony do rozrusznika.

    Po co 3x będziesz zapalał, samochód masz jakiś problem z zapalaniem czy co?
    Najlepszy czujnik to 2 poprzeczki , w poprzek auta pod mieszkiem.
    Jeśli jest na luzie to jest w środkowym położeniu i nie napiera na poprzeczki.
    Zresztą dobry ręczny zapobiega ruszeniu samochodu z miejsca.
  • Poziom 16  
    Ja bym pokombinował z magnesem i kontaktronem gdzieś pod mieszkiem
  • Poziom 42  
    Nie jest to czujnik biegu jałowego , bo taki jest na silniku . lecz czujnik położenia N lewarka/manetki skrzyni biegów.
    Było już opisane na forum - stycznik ON/OFF - proste jak drut kolczasty!!!
  • Poziom 10  
    Masz rację, temat poprawiony, magnes i kontaktony też fajny pomysł. Tylko ze stycznikami jest taki problem czy jeśli zamontuje je i po czasie zrobi mi się jakiś luz na lewarku np a 50 tyś km czy to nadal będzie działać, bo myślę że już chyba nie :/
  • Poziom 16  
    Zamontuj dodatkowo zieloną diodę led informującą o spełnieniu warunków tzn. zaciągnięty ręczny i lewarek na luzie.
  • Poziom 42  
    Kontaktron też może być , lecz za dużo wokół "żelaza" i mogą być niespodzianki. Strumień wiadomości ... dobrze podpowiada.