Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Toyota Corolla D5Z-H - Szukam schematu do Eberspacher HYDRONIC D5Z-H (webasto ;)

DrDiamante 01 Oct 2013 20:47 41238 51
  • #32
    zypher
    Level 10  
    Dziękuję bardzo,
    A mógłbyś jeszcze jakieś obiecane zdjęcia dodać?
    :)
    Przynajmniej pompy wody...
    Pozdrawiam,
    Kamil
  • #34
    grzegorzkasownik
    Level 13  
    Do zypher. Jak postępy w przeróbce?
  • #35
    zypher
    Level 10  
    Czekam na oryginalne złączki i skrzynkę. Jak dobrze pójdzie w weekend będę testował...
    Przy okazji zapytam - w którym miejscu podłączałeś dmuchawę (tzn. gdzie jest wygodny dostęp do kabli)?
    Pozdrawiam,
    Kamil
  • #36
    grzegorzkasownik
    Level 13  
    Dmuchawę podłączyłem tuż przed kostką silnika dmuchawy pod schowkiem pasażera.
  • #37
    grzegorzkasownik
    Level 13  
    zypher :?:
    Jak daleko zaawansowane są twoje prace?
  • #38
    zypher
    Level 10  
    Mam 100% części, schemat, dostęp do garażu i czas w święta.
    Widzę kilka potencjalnych problemów:
    1. Montaż pompy to będzie masakra (zdjąłem filtr powietrza i zobaczyłem, że trzeba będzie zdjąć również pompę paliwa) :/
    2. Nie wiem jak przeciągnąć kable przez gródź (jest dobry dostęp przez schowek w kabinie, ale od drugiej strony nie wiem jak się dostać)
    3. Dmuchawa ma 3 przewody: dwa zasilające +/- i trzeci cienki - nie znalazlem do czego (zakładam, że nie będzie przeszkadzał)
    Pozdrawiam,
    Kamil
  • #39
    grzegorzkasownik
    Level 13  
    1- z pompą wody to zaledwie 15 min.
    2-użyj sztywnego plastikowego wężyka lub pręta
    3-przed samym silnikiem dmuchawy masz 2 przewody.
    Nie wszystko takie straszne jak wygląda
    Wesołych Świąt
  • #41
    zypher
    Level 10  
    Dzisiaj będę jeszcze gdzieś jechał, ale od jutra mogę zaczynać...
    Wesołych Świąt!
  • #42
    zypher
    Level 10  
    Udało mi się uruchomić piecyk, ale jeszcze nie na 100%.

    Mam dwa podstawowe problemy:

    1. Chciałem wykorzystać sygnał zapłonu (+15, który jest w oryginalnej wtyczce od piecyka) do sterowania przekaźnikiem odcinającym elektryczną pompę wody. Niestety, podłączenie przekaźnika skutkuje błędem "CHARGING PROBLEM"
    Obecnie wyłączam wszystko przed włączeniem zapłonu.
    Są do tego jakieś przekaźniki sterowane elektronicznie, które nie będą obniżały napięcia?

    2. Nie udało mi się podłączyć dmuchawy
    Dmuchawa ma dwa grube przedowy (niebieski ozn. + i biało-czarny ozn. -) oraz cieniuteńki przewód czerwony, na którym napięcie zmienia się w korelacji z obrotami dmuchawy (+5V - wentylator wyłączony, +4.2V I bieg, ..., +1V - maksymalne obroty).
    Dzisiaj jeszcze spróbuję dokładniej zmierzyć napięcie na przewodach zasilających.

    Z góry dziękuję za pomoc.
    Kamil
  • #44
    mart3112
    Level 10  
    Witam, w swojej Corolli 1.4 D4D 2005r. mam padnięty piec. Wyjąłem, przeczyściłem i wymieniłem kilka uszczelek. Może ktoś napisać jakie dokładnie kable muszę podłączyć, żeby odpalić piec? Muszę się upewnić, czy problem tkwi w sterowniku, a może coś innego np. pompka paliwa.
  • #45
    Sinus
    Level 12  
    W związku z pytaniem o podłączenie i sprawdzenie D5Z-H "na stole" , to mogę podpowiedzieć z tego co pamiętam( Robiłem to kiedyś z powodzeniem).

    Trzeba zbudować układ grzania wody i zasilania paliwa, wydechowy i sterowania.
    1. Obwód grzania zbudowałem z pojemnika po płynie , kawałka węża rurki itp.
    Zbiornik musi być powyżej ogrzewacza.
    - Jeżeli chcecie aby ogrzewacz popracował dłużej, to koniecznie w obiegu musi być mała pompka. Grawitacyjny przepływ jest za mały i ogrzewacz po osiągnięciu krytycznej temperatury wewnętrznej, wyłączy się z przegrzania.
    2. Układ zasilania paliwa zbudowałem z buteleczki po lekarstwach jako zbiornik paliwa , oryginalnej pompki(brzęczka) wyjętego z samochodu i wężyków.
    3 , Układ wydechowy- kolanko i kawałek rury 3/4"
    4 . Układ sterowania
    Potrzebne będą: Akumulator 12V, Dwa wyłączniki( jeden do symulacji pracy silnika, drugi do załączenia / wyłączenia pracy ogrzewacza. Przewody , listwy. Polecam zabudować na aku bezpiecznik samochodowy by w przypadku jakiegoś zwarcia nie stopić przewodów.

    Podłączenie:
    - Przewody we wtyczce D5Z-H widok od strony przewodów
    1-(lewy-górny) / brązowy-gruby.................. Masa
    2-zielony.................................................. Wyjście +12V sterowanie pompką paliwa
    3.-niebieski............................................... Wejście +12V z wyłącznika w kabinie
    4-biało-niebieski......................................... diagnoza JE (linia - K)
    5-(dolny-lewy) -czerwony gruby ................... Zasilanie +12V po bezpieczniku
    6-czerwony czarny.....................................Wyjście masy do pompki ( o ile pamiętam, to pompka ma masę na stałe)
    7-niebiesko-żółty ....................................... diagnoza ISO
    8-żółty........................................................ D+ z alternatora / Podajemy +12V - symulacja pracy silnika

    Łączymy wszystko zgodnie ze sztuką( do pracy wystarczy podłączyć piny: 1;2;3;5;8)

    Uruchomienie:
    1. Podajemy +12V symulacja pracy silnika
    2. Podajemy +12V Symulacja załączenia w kabinie
    3. Po chwili powinien na kilka sekund załączyć się wentylator - Przedmuch komory spalania.
    4. Kilkanaście sekund ciszy- powinna w tym czasie grzać świeca żarowa.
    5. Załącza się wentylator i zaczyna cykać pompka paliwa
    6. Powinien nastąpić zapłon i pojawić się nasilający się dźwięk "silnika odrzutowego" -Praca.

    Dołączam kilka fotek i życzę miłej zabawy
  • #46
    mart3112
    Level 10  
    Sinus dziękuję, bardzo pomocna instrukcja i nie tylko dla mnie :) Paliwo może grawitacyjnie dochodzić, czy trzeba wtłaczać np. strzykawką?
    Jeżeli nagrzewnica ruszy to znak, że cały układ spalania jest sprawny? Oraz przy takim uruchamianiu omijamy całkowicie sterownik?
  • #47
    Sinus
    Level 12  
    Odpowiadam.
    1. Paliwo zostanie zassane przez pompkę(To jest pompka ssąco tłocząca oparta na elektromagnesie. Wężyk z wejścia pompki włożyć do butelki)
    2. Sterownik samochodu nie bierze udziału w pracy nagrzewnicy, nie komunikuje się z nim ( na 100% w Corolli E12) Piny 4 i 7 służą do diagnozy przez serwis . Żeby było śmieszniej, to piny te nie są wyprowadzone do złącze OBDII w w.w. Corolli i aby zdiagnozować usterkę komputerem trzeba wymontować ogrzewacz. Ja mając wyjętą wyprowadziłem sobie wszystkie sygnały w dogodne miejsce.
    Całym procesem grzania i zabezpieczeniami steruje sterownik w ogrzewaczu.
  • #48
    mart3112
    Level 10  
    W takim razie wszystko jasne. Mam nadzieję, że w weekend będę miał chwilę na sprawdzenie pieca.
  • #49
    mart3112
    Level 10  
    Sinus, dopiero dzisiaj miałem czas podłączyć nagrzewnicę i sprawdzić. Niestety po podłączeniu nie było żadnych oznak działania. Jeżeli nagrzewnica nie reaguje, to w takim wypadku na pewno jest padnięty sterownik?
  • #50
    SSobula
    Level 12  
    Panowie, mam takiego pacjenta na stole, jak w temacie. Wywala błąd eepromu i coś z silnikiem dmuchawy, diagnoza programem Edith po k-line. Po rozebraniu okazało się, że sterownik kąpał się w glikolu, z powodu nieszczelności jednego króćca. Wszystkie czujniki sprawne, silnik sprawny, sztyft ma około 1 Ohm-a, więc podejrzewam, że też sprawny. Masa zalewowa sterownika przypomina galaretkę, więc daje się łatwo wydłubywać. Czy ktoś ma może wsady do eeproma z takiego sterownika? Rok prod. chyba 2007.
  • #52
    skawillow
    Level 1  
    zwolmar wrote:
    Dołączam i proszę o diagram
    Z góry dziękuję.
    A może ktoś będzie publiczny?


    Czy udało Ci się uzyskać diagram, który mógłbyś podzielić się proszę? znak