Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Toyota Corolla D5Z-H - Szukam schematu do Eberspacher HYDRONIC D5Z-H (webasto ;)

01 Paź 2013 20:47 22497 50
  • Poziom 8  
    Witam

    Bardzo proszę szanownych forumowiczów o pomoc.
    Potrzebuje schemat elektryczny do urządzenia Eberspacher HYDRONIC D5Z-H lub chociaż głównego złącza dokładnie 8 przewodów: brązowy 1,5mm2, czerwony 1,5mm2 (domyślam się że zasilanie), czarno-czerwony 1,5mm2, zielony 0,5mm2, niebieski 0,5mm2, niebiesko-biały 0,5mm2, niebiesko-żółty 0,5mm2, żółty 0,5mm2.

    Chcę zamontować w swojej corolli ogrzewanie postojowe. Zamówiłem już piec i przewody podobno zdemontowane z corolli. Bardzo proszę o zdjęcia zamontowanego już dogrzewacza silnika i jego umiejscowienia oraz elementów podłączeniowych (peryferyjnych) elektryczna pompa wody, pompka paliwa i przewody. Szukałem w necie ale niestety nie znalazłem.

    Pojazd to: Corolla E12 D4D 1,4 2005r.



    Z góry bardzo dziękuję za podjęcie tematu
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    Wyslane na PW
  • Poziom 2  
    deesz, Proszę przesłać schemat do Eberspacher HYDRONIC D5Z-H, Toyota Corolla 1.4D-4D, 2004. Jestem ze Słowacji. Dziękuję bardzo.
  • Poziom 8  
    Predseda napisał:
    deesz, Proszę przesłać schemat do Eberspacher HYDRONIC D5Z-H, Toyota Corolla 1.4D-4D, 2004. Jestem ze Słowacji. Dziękuję bardzo.


    Wysłane
  • Poziom 2  
    Bardzo szybka reakcja, dziękuję. :D
  • Poziom 2  
    Koledzy prześlijcie i mi jeśli to nie problem.
  • Poziom 2  
    Ja także proszę o schemat.
    Też mam problem (piec bez wtyczki)
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 13  
    Witam !!!

    Rowniez prosilbym o schemat tego dogrzewacza.
    tir.fm(malpa)interia.pl

    Pozdrawiam T.I.R.
  • Poziom 1  
    Cześć czy ktoś ma manual do tej nagrzewnicy " HYDRONIC D5Z-H " ? Padła mi drugi raz po 1 miesiacu i naprawie w ASO toyoty :-(
  • Poziom 1  
    Witam.
    Poszukuję schematu dogrzewacza Eberspacher HYDRONIC D5Z-H do Toyoty Corolli 1.4 D4D rok produkcji 2006.
    Z góry dzięki za pomoc.
    Pozdrawiam
  • Poziom 2  
    Chyba to opanowałem - piecyk chodzi!
    Mam piec z Corolli i u mnie wygląda to tak:

    2.5mm2 czerwony zasilanie +

    2.5mm2 brązowy zasilanie -

    2.5mm2 czarno/czerwony sterowanie dmuchawą

    0.5mm2 zielony Pompa Paliwa

    0.5mm2 nieb/biały

    0.5mm2 żółty start + (z niebieskim)

    0.5mm2 niebieski start + (z żółtym)

    0.5mm2 nieb/żółty diagnoza

    U mnie czasami nie sterował pompką paliwa, ale okazało się że to wina pompki.
    Pozdrawiam!
  • Poziom 1  
    Hello,
    I am Thomas from Sweden.
    I bought a D5Z-H from Ebay to install in my boat.
    But I have problem finding wiring diagram.
    Do I need to use eberspacher controller or can I just use a switch to start it?
    If anyone has it I would be very happy if You can mail to tajjson(malpa)gmail.com or post more info here.

    Many thanks in advance
    Thomas
  • Poziom 1  
    witam, też prosiłbym o schemat tego dogrzewacza
    pawelwalczak17(malpa)interia.pl
  • Poziom 16  
    Dołączam się i ja z prośbą o schemat
    Z góry dziękuję.
    A może ktoś upubliczni?
  • Poziom 1  
    Panowie mam ogrzewanie hydronic D5Z-h powiedzcie czy mając komputer toyoty mogę jakoś na stole odczytać kody błędów tego ogrzewania ?
    A za schemat również był bym bardzo wdzięczny
  • Poziom 8  
    Dziękuję za pomoc
  • Poziom 8  
    Czy ja również mogę prosić o schemat?

    Pacjent leży na stole :)
  • Poziom 2  
    Czy posiada ktoś schemat montażowy (instalacyjny) D5Z-H w Corolla E12 1.4 D4D 2005r. Piecyk działa na stole, po zamontowaniu do auta okazało się, że brak napięcia przewodu D+(czerwono-żółty). Jak znaleźć drogę tego przewodu, gdzie główny bezpiecznik, jakiś przekaźnik. Dołączam schemat pieca w Corolli, może się komuś przyda.
    Z góry dziękuję. Toyota Corolla D5Z-H - Szukam schematu do Eberspacher HYDRONIC D5Z-H (webasto ;)
  • Poziom 12  
    Witam.
    Jako, że stałem się niedawno posiadaczem Corolli 1,4 D4D jestem na etapie „walki” z niedziałającym dogrzewaniem spalinowym. Przy wymianie filtra paliwa zauważyłem luźną wtyczkę od dogrzewacza, którą nie dało się przy docisku „zatrzasnąć”. Powodem okazała się podwinięta uszczelka wtyczki. Po usunięciu problemu i „zatrzaśnięciu” wtyczki, reakcji dogrzewacza niestety brak.(może zablokowany) Jako, że miejsce gniazda nie ułatwia pomiarów, wykonałem odpowiednią przejściówkę i wyprowadziłem sobie wszystkie piny w dogodne miejsce. I teraz mam pytanie do znawców tematu. Jak to jest z wyprowadzeniami. W corolli 1,4 D4D powinno być zainstalowane ogrzewanie HYDRONIC II D5Z-H które ma wyprowadzenia ponoć takie jak na obrazku w post-cie wyżej. U mnie jest inaczej. Zmierzyłem co następuje:

    1- masa
    2- zasilanie pompki
    3- +12V po wyłączniku ogrzewania
    4-
    5- +12V z bezpiecznika
    6-
    7-
    8- +12V po uruchomieniu silnika

    Początkowo myślałem, że jest problem, ale znalazłem schemat Toyoty na którym wyprowadzenia są zgodne z moimi pomiarami. Schemat dołączam.

    Reasumując, jak to jest z tymi wyprowadzeniami w D5Z-H w Corolli?

    Eberspache...ND-TV .pdf Download (517.31 kB)
  • Poziom 2  
    Czy napięcia mierzyłeś na połączonych wtyczkach? Czu układ przewodów jest taki sam jak na gnieździe B1. Spróbuj określić kolory przewodów. Toyota Corolla D5Z-H - Szukam schematu do Eberspacher HYDRONIC D5Z-H (webasto ;)
  • Poziom 12  
    Siąg dalszy mojej "walki"
    Jako, że dostęp trudny a pogoda nie zachęca do dłuższego "grzebania" w samochodzie jak pisałem wyżej zakupiłem nowe gniazdo i wtyk do D5Z-H . Wykonałem przedłużkę pin do pin wszystkich 8 styków(5x mierzone czy dobrze) i wyprowadziłem je sobie na listwę w łatwo dostępne miejsce. Używając EDiTH-a i interfejsu VAG-COM KKL udało mi się "częściowo połączyć" z urządzeniem poprzez pin 4.
    "Częściowo" tzn w ustawieniach programu musiałem wybrałem:
    Heater type - Hydronic II H/F
    Model - Truma
    Model nebber - Truma
    Comments - Truma JE K-line

    Mogę sczytać: generale dane, błędy i je kasować(pojawia mi się "21"), wartość czujników temperatury i status podzespołów.
    Nie mogę wykonać żadnych testów podzespołów.
    Nie mogę się połączyć gdy wybiorę model dla Avensis, Corolla.
    To wszystko poprzez pin -4 "diagnoza JE" Poprzez pin-7 "diagnoza ISO" nie nawiązałem połączenia.
    Co do kolorów we wtyku i numeru modelu na obudowie, to nie udało mi się sczytać z powodów w.w warunków.
    W programie odczytałem:
    Item number: 22 5205 7001 0A
    software version 44.2A.01.08
    hardware version 00.00.00.21
    Z takimi wyprowadzeniami jak u mnie gdzieś już czytałem przeszukując różne fora(no i ten schemat , który znalazłem).
    Ogrzewanie zabudowane fabrycznie, samochód miesiąc temu sprowadzony z Austrii ,nie ma śladów" grzebania" w układzie.
    Mogę jeszcze dodać, ze ogrzewanie ma przepracowane 56:32h i uruchomiane było 584 razy.
    Ciekaw jestem czy to dużo czy mało?
    Jestem dopiero na początku "walki"z tematem i następnym moim krokiem będzie chyba zakup jakiejś używki D5Z-H i spokojne popracowanie nad nią na stole w ciepełku.
    Pozdrawiam zainteresowanych i czekam na interesujące sugestie.
  • Poziom 12  
    Witam wszystkich.
    W mojej Corolli e15 1,4 d4d po odłączeniu wtyczki od dogrzewacza D5Z-H i po włączeniu silnika ,włączając przycisk dogrzewania wzrastają obroty silnika (odczuwalnie) więc moje pytanie : czy pomiędzy przyciskiem a dogrzewaczem jest jakiś moduł?(dogrzewacz nie działał,bezpieczniki są dobre) i czym ten wzrost obrotów jest spowodowany?
  • Poziom 1  
    Sinus napisał:

    Mogę jeszcze dodać, ze ogrzewanie ma przepracowane 56:32h i uruchomiane było 584 razy.
    .

    Witam,
    Mam piecyk, który przepracował około 6000 godzin. Był kupiony nowy i zainstalowany stacjonarnie do ogrzewania warsztatu. Podany czas to czas grzania a nie jedynie podłączenia do napięcia zasilającego. Pierwszą awaria piecyka to wypalone sitko. Druga, znacznie poważniejsza, wystąpiła po około 9000 godzin pracy. Tym razem było to uszkodzenie dmuchawy i już znacznie droższa naprawa.
  • Poziom 10  
    Dzień dobry,

    Mam Corollę E15 z fabrycznie zamontownym piecykiem.
    Próbuję ustalić w jaki sposób rozbudować instalację, tak aby móc zdalnie uruchamiać ogrzewanie. Na pewno będę potrzebował pomkę do płynu chłodniczego ale co jeszcze.

    Dostałem informację, że zestaw rozbudowujący ma nr 24.9988.00.0073 ale nigdzie nie mogę znaleźć żadnej dokumentacji (listy części, instrukcji montażu itp.). Do sterowania na początek wystarczy mi najprostszy timer/zegarek.

    Może ktoś coś wie?
    Z góry dzięki za pomoc.

    Kamil
  • Poziom 12  
    Ja rozbudowałem samodzielnie.Pracuje z zegarem ,na postoju i w czasie jazdy.Koszt rozbudowy części ok.450zł i robocizna własna.
  • Poziom 10  
    Dzięku za odpowiedź.
    Wykorzystałeś oryginalne podzespoły Ebrspracher czy zbudowałeś własny sterownik?Mógłbyś udostępnić jakieś szczegóły?
    Z góry dziękuję za pomoc.
    Pozdrawiam,
    Kamil
  • Poziom 12  
    Zegar kupiłem na aukcji,wtyczkę oryg.do ebera też,przekaźniki i pompkę też.Fotki i schemat umieszczę pod koniec tygodnia z braku czasu lub pisz na PW.Można dokupić sterownik na pilota za 60zł, ale zegar chyba jest lepszy.
  • Poziom 20  
    grzegorzkasownik napisał:
    Można dokupić sterownik na pilota za 60zł, ale zegar chyba jest lepszy.

    Według mnie jeszcze lepsze i wygodniejsze jest sterowanie gsm ze smartfona przez aplikację lub sms-em.
  • Poziom 12  
    Kwestia gustu i potrzeb.Ja wcześnie wyjeżdżam i będąc jeszcze śpiący nie myślę o SMS a zegar pamięta.Tak jak pisałem pod koniec tygodnia.