Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Relpol przekaźnikiRelpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vectra B - Schemat sterowania dodatkowej pompy paliwa

02 Paź 2013 08:15 5265 10
  • Poziom 11  
    Witam...Potrzebuje schematu sterowania pompką paliwa jak jest w benzyniaku (orginalnie Vectra nie ma pompy paliwowej w baku bo pompa wtryskowa sama ciągnie paliwo,układ jest na ssaniu ale wszędzie gdzie montują tą pompe wtryskową jest pompa wspomagająca w baku).Chodzi mi o rozwiązanie elektryczne żeby pompa paliwowa działała jak w benzyniaku że po przekręceniu kluczyka załanczała się na 2 sekundy a potem po uruchomieniu silnika działała cały czas...kurcze jak to rozwiązać?...przekażnik czasowy to pestka tylko z kąd napięcie po uruchomieniu silnika ? .Mam pomysł z lampki akumulatora która gaśnie po uruchomieniu ale może komuś wpadnie lepszy pomysł mniej interweniujący ?...Pozdrawiam
    [3.12.2020, webinar] Zagadnienia pomiarowe w nowoczesnej inżynierii materiałowej. Zarejestruj się
  • Relpol przekaźnikiRelpol przekaźniki
  • Relpol przekaźnikiRelpol przekaźniki
  • Poziom 11  
    Jak niby miałaby działac potem cały czas?.Jakbyś mógł to rozwinąć to proszę.
  • Poziom 28  
    adrian18 napisał:
    Jak niby miałaby działac potem cały czas?.Jakbyś mógł to rozwinąć to proszę.

    Działa wtedy gdy jest ładowanie, aż do zgaszenia samochodu.. Nie pamiętam dokładnie ale chyba od 13,5 V. Zasilanie tego układu to plus po stacyjce.
  • Poziom 17  
    Wraz z pompką poszukaj od razu zapasowego silnika.
    Jak nie wiesz dlaczego pomyśl co w przypadku nieszczelnych powrotów, pompy wtryskowej.
    Napraw auto a nie rób druciarstwa.
  • Poziom 42  
    adrian18 napisał:
    ale wszędzie gdzie montują tą pompe wtryskową jest pompa wspomagająca w baku).

    Z tym "wszędzie" można by dyskutować...
    Jeśli chcesz coś takiego montować to znaczy ze masz kłopoty z odpalaniem...
    W zasadzie pompa mogła by chodzić przed odpaleniem i trochę po, a potem nie potrzeba...można by wykorzystać sterowanie przekaźnikiem świec żarowych w odpowiedni sposób...
    Zastanawiam się też jaką pompę zastosujesz?
    Kol "Tommi" też ma rację...
  • Poziom 11  
    Przecież wiem że jak pompy nie ma to ma nie być.A tak dla odczepki założyłem znajomemu pompę elektryczną do samochodów gażnikowych one mają od 0,2-05bar i służą właśnie do tego,a auto nie do poznania .Wiem że to znaczy że pompa do remontu ale to idzie i nawet fajnie.To tak jakby któryś przy pompie wtryskowej VP44 przy Fordzie albo BMW320d chciał wyciągnąć pompę ...no bo przecież wtryskowa sama pociągnie..to wszyscy by pisali odwrotnie ze to ŻLE.Tu akurat zdało to działanie ,i nie żadne zapowietrzanie bo znam to na wyrost.Mnie tylko chodzi o schemat poradę jak zrobić to elektronicznie żeby było porządnie ...i to wszystko nic więcej nie chcę..
  • Poziom 42  
    adrian18 napisał:
    i to wszystko nic więcej nie chcę..

    Masz tam w komorze skrzynkę z przekaźnikami to działaj, ten sterownik nie ma jakiegoś specjalnego wyjścia do sterowania taka pompą ale wykonać coś takiego prosta sprawa
    Zdaje się że nawet widywałem tam w baku wtyczkę jakby przygotowaną do takiej pompy...działać...
  • Poziom 11  
    W baku jest wtyczka ale jest stałe 12V...kurcze tak się zastanawiam czy w benzyniaku jak pójdzie sterowanie z ECU to też trzeba czymś zastąpić to sterowanie żeby działało, tak jak pisałem wcześniej....rozumiem że najprościej wymienić całego kompa.Najlepiej dla mnie to gotowy schemat ale nikt chyba nie wpadł żeby takie coś robić.
  • Poziom 42  
    adrian18 napisał:
    W baku jest wtyczka

    Ile pinów (kabelków) masz tam w baku?

    adrian18 napisał:
    rozumiem że najprościej wymienić całego kompa

    Zdaje się, że jednak nie bardzo rozumiesz....
  • Poziom 11  
    Litości !? ..Autoas..przecież to tylko była aluzja że najprościej kompa wymienić, nie przesadzaj!.Ile jest tam kabli nie pamiętam musiałbym auto zciągnąć ,dlatego żeby to zrobić to chciałbym mieć uklad gotowy do montażu.