Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Laguna 1.6 16V - szarpanie awaria komputera Sirius 32

kowoc 02 Paź 2013 11:49 6351 11
  • #1 02 Paź 2013 11:49
    kowoc
    Poziom 12  

    Witam,

    Jakiś czas temu uszkodzeniu uległy 2 cewki. Po wymianie ich oraz świec na nowe okazało się że silnik trzyma odpowiednie obroty około 750 ale co jakiś czas szarpie tzn. obroty spadają następnie rosną i stabilizują się ponownie na 750. Te szarpnięcia są na każdym biegu i prędkości nie ma znaczenia pora roku. Autem da się jeździć ale te szarpnięcia są dość mocne tak jakby silnik na chwilę wypadał z zapłonu (nie wiem czy dobrze piszę) Dodatkowo przekładałem cewki i świece z innej laguny i to samo a moje w drugiej lagunie pracowały prawidłowo. Podejrzewam że uszkodzeniu mógł ulec jeszcze sterownik silnika Sirius 32. I tu mam pytanie.

    Mam możliwość kupna dokładnie takiego samego sterownika z dokładnie takimi samymi oznaczeniami. Czy wystarczy go przełożyć czy jednak powinienem przelutować pamięć z mojego starego sterownika do tego kupnego?

    1 11
  • #2 02 Paź 2013 12:35
    mczapski
    Poziom 38  

    A czy kolega próbował ustalić stan czujnika ciśnienia i temperatury powietrza na ssaniu? Warto by się upewnić co do pierwszej sondy oraz czystości przepustnicy. Dodatkowo ów słynny silnik krokowy, czyli zawór powietrza i ogólnie szczelność układu ssania powietrza..

    0
  • #3 02 Paź 2013 12:42
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Oringi na kolektorze/przepustnicy latają luzem

    0
  • #4 02 Paź 2013 15:31
    kowoc
    Poziom 12  

    Oringii i szczelność układu zasysanego powietrza były sprawdzane i nie budzą jakiś obaw. Dodatkowo przepustnica czyszczona i oringii wymienione - tam skierowałem pierwsze podejrzenia. Dodam że przed awaria cewek nie miałem z laguną żadnych problemów ani falowania obrotów ani gaśnięcia to stało się z dnia na dzień.

    Dodatkowo Clip nie wykazuje żadnych błędów.

    0
  • #5 02 Paź 2013 16:34
    jokerro
    Poziom 33  

    Musisz podmienic flascha ze starego sterownika badz przygotowac na virgin ten nowy czyli do przyuczenia.
    Wlasnie klepe taki sterownik klepaczka i niewiem co z tego wyjdzie.

    0
  • #6 02 Paź 2013 17:07
    kowoc
    Poziom 12  

    Dzięki za odpowiedź jokerro. Mam jeszcze pytanie. Sterownik który chcę kupić jest oryginalnie zamknięty i czy jak go podłącze to odpalę auto? Mam wtedy gwarancję rozruchową. Jeśli nie (a chyba tak będzie bo jest immo) to muszę otworzyć jednak ten nowy sterownik i przelutować flash'a? I jeszcze jedno czy możesz zrobić jakieś fotki Twojego sterownika co teraz robisz?

    0
  • #7 02 Paź 2013 17:48
    jokerro
    Poziom 33  

    Jak podłaczysz nowy/inny sterownik jakikolwiek to auto ci nieodpali bo zatrzyma cie immo.
    Niestety musisz otworzyc go i przelutowac flascha,ewentualnie zrobic wylut w nowym sterze i zrobic edycje zawartosci coby sie sam dopisał jak wlaczysz zaplon w samochodzie.
    Zrobie foto jak bede walczył wewnatrz a prawdopodobnie bede bo dekoder robi syriusa 32 jednego na kilka sztuk,takie sa uparciuchy i trzeba zaingerowac w prace wewnatrz.
    Przykro mi,stracisz gwarancje,taka jest kolej rzeczy.

    0
  • #9 02 Paź 2013 18:42
    jokerro
    Poziom 33  

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    jokerro napisał:
    Przykro mi,stracisz gwarancje,taka jest kolej rzeczy.

    Gwarancja złomiarza jest tyle warta co nic, bo itak kalkulator jest używany i teoretycznie niesprawny, a po edycji flasza to mogą się cuda dziać jak się spartoli.

    Nie słyszałem żeby klepaczką zrobić go.


    Odpowiem za niedlugo co wyszlo z moim sterownikiem,wcale sie tym nieprzejmuje bo mam czym zrobic wszystko na virgin w razie czegos.

    0
  • #10 02 Paź 2013 20:09
    kowoc
    Poziom 12  

    OK to czekam na Twoją odpowiedź czy Ci się udało :-).

    0
  • #12 27 Maj 2014 20:18
    kowoc
    Poziom 12  

    Wracam do tematu bo z przyczyn mi nie zależnych musiałem zarzucić naprawę tego sterownika jeździłem do teraz z tym szarpaniem.

    Dziś po rozebraniu sterownika zauważyłem że korozja posuwa się jeszcze dalej i wchodzi pod tą folię. Spodziewam się że tam leży przyczyna i nastąpiło przebicie w tej foli bo jak wyczytałem jest to folia 2 warstwowa. Podłączyłem także sam sterownik bez obudowy i nie stykał się z żadną metalową częścią samochodu i dalej to samo auto szarpie.

    Jeżeli mam sterownik Sirius 32 S110030012C w aucie i taki sam kupie to czy po przelutowaniu flasha do zakupionego sterownika auto będzie działać prawidłowo? Czy wymaga to jeszcze jakiś dodatkowych czynności?

    0