Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

mercedes 124 e250 20v - strasznie trzesie silnikiem po nagrzaniu

marass24 02 Paź 2013 15:22 15978 39
  • #1 02 Paź 2013 15:22
    marass24
    Poziom 9  

    Witam.
    Panowie potrzebuje pomocy, a mianowicie chodzi o straszne bujanie silnikiem po nagrzaniu. Poduszki zmienione na nowe lemfordera. Czasami jak dodam gazu to jest ok ale nie zawsze.
    Wtryski tez wymienione tzn. nowe końcówki i dalej to samo.
    Ciśnienie oleju na 2, pali na strzała nawet w największe mrozy jakie były. Proszę o pomoc i z góry dziękuje.
    Mercedes 124 e250 20v 1993r

    1 29
  • #2 06 Paź 2013 10:14
    Sel
    Poziom 14  

    Sprawdź czy pali na wszystkie gary popuszczając kolejno rurki przy wtryskach i obserwuj czy zmienia się praca silnika, albo dwu masa. Pomiar kompresji na gorącym i drugi na zimnym może również dużo wyjaśnić.

    0
  • #3 06 Paź 2013 21:16
    markslew
    Poziom 27  

    Sprawdź rozciągnięcie łańcucha. Sprawdź czy nie cieknie na sekcjach pompy wtryskowej.

    Ew. może się gdzieś zapowietrzać, jak gdy telepie słychać metaliczny dźwięk to znaczy się się zapowietrza układ. Często zapowietrza się przez termostat paliwa.

    0
  • #4 07 Paź 2013 10:17
    marass24
    Poziom 9  

    Na sekcjach suchy ogolnie cala pompa jest sucha.
    Napisz mi kolego o jaki termostat ci chodz i gdzie on jest.
    Co do lancucha to tez mi sie wydaje ze moze byc przyczyna.
    Musze to spr. a co do cisnienia na garach moim zdaniem jest ok.
    Gdyz na zimnym i na cieplym pali na strzal.
    Wymienilem te oringi przy wezykach i dalej gdzies sie powietrze dostaje.
    Ale nie sadze aby przez to tak sie mocno trzasl. dziekuje za zainteresowanie.

    0
  • #5 07 Paź 2013 13:44
    qoompel
    Poziom 21  

    marass24 napisał:
    Poduszki zmienione na nowe lemfordera.
    Dobierane po nr ramy?

    marass24 napisał:
    Wtryski tez wymienione tzn. nowe końcówki
    Jakie ciśnienie?

    marass24 napisał:
    Mercedes 124 e250 20v 1993r
    Daj nr nadwozia.

    marass24 napisał:
    Napisz mi kolego o jaki termostat ci chodz i gdzie on jest.
    Termostat paliwa jest na zasilaniu. Często jest omijany, bo w wielu modelach jest przyczyną zapowietrzania.

    marass24 napisał:
    co do cisnienia na garach moim zdaniem jest ok.
    Twoim zdaniem?

    marass24 napisał:
    Wymienilem te oringi przy wezykach i dalej gdzies sie powietrze dostaje.
    Ale nie sadze aby przez to tak sie mocno trzasl
    Byś się zdziwił.

    0
  • #6 07 Paź 2013 17:19
    markslew
    Poziom 27  

    Zasil go z czystej bańki paliwa podwieszonej gdzieś z ominięciem filtrów itp. i daj bezpośrednio do pompy.

    0
  • #7 07 Paź 2013 19:59
    Sel
    Poziom 14  

    Miałem podobny przypadek, po nagrzaniu ropa robi się rzadsza i przy niesprawności układu zasilania zaczynają się problemy. U mnie winowajcą był zaworek zwrotny na wyjściu jednej sekcji pompy, słabsze było ciśnienie( do zrobienia bez de montażu pompy). Zimny również zapalał bardzo dobrze, pięć garków to nie to co cztery.

    2
  • #8 07 Paź 2013 20:05
    marass24
    Poziom 9  

    Poduszki pod nr ramy byly dobrane, uwazam ze gdyby cisnienia dobrego nie bylo to by nie palil dobrze.
    To juz jest moj 2 mercedes takze nic mnie juz nie zdziwi.
    Bedzie przyplyw gotwowki to pojade na to spr cisnienia. Dam znac co i jak.
    Co do odp 2 to mu podalem paliwo tak jak napisales i dalej to samo:\.
    Dzis zauwazylem ze po dodaniu gazu gdzies mi syczy z prawej strony okolicy pompy .
    Musze to dokladniej zweryfikowac. Dzieki za podpowiedzi i odezwe sie jak zrobie.

    0
  • #10 08 Paź 2013 06:34
    marass24
    Poziom 9  

    To by sie raczej moczylo z pod sekcji tak mi sie wydaje a pompa sucha. Ale dzieki

    0
  • #11 20 Paź 2013 09:31
    marass24
    Poziom 9  

    Witam ponownie. Wymienilem wezyki paliwowe doprowadzajace do filtra i od filtra do pompy.
    Stare byly zolte i juz skamieniale a zarazem nie przejrzyste. Po zalozeniu nowych powietrze
    Krazy w kazdym z nich, wczesniej nie bylo za bardzo widac gdyz weze byly nie przejrzyste.
    Moim zdaniem to moze byc przyczyna telepania silnika, czy ktos. sie. ze mna zgadza?
    Wjade na kanal zobacze polaczenia od zbiornika. Dam znac o rezultatach.

    0
  • #12 20 Paź 2013 11:45
    pioart
    Poziom 37  

    marass24 napisał:
    Stare były żółte i już skamieniałe a zarazem nie przejrzyste. Po założeniu nowych powietrze krąży w każdym z nich .

    Oryginalne są dość twarde i sztywne, jakie Ty zamontowałeś? Jeśli powietrze tam się pojawia, to znaczy, że układ zapowietrza się gdzieś wcześniej.
    marass24 napisał:
    Wjade na kanal zobacze polaczenia od zbiornika. Dam znac o rezultatach.

    Już dawno powinieneś to zrobić.
    Dlaczego nie skorzystałeś z porady kolegi „markslew”? wykluczył byś może jakąś ewentualność.

    0
  • #13 20 Paź 2013 16:51
    marass24
    Poziom 9  

    Sprawdzalem od poczatku i wyglada na wporzadku,rurki stalowe suche, przy zbiorniku od spodu tez sucho.
    Popuszczalem kolejno przewody wysokiego cisnienia od wtryskow i praca ulegala zmianie.
    Oringi tez zmienione wiec niewiem skad to powietrze, a wezyki fi 7 na wcisk wlozone kolego pioart.

    0
  • #14 20 Paź 2013 21:20
    pioart
    Poziom 37  

    A przy pompie paliwa sprawdzałeś?

    0
  • #15 21 Paź 2013 08:25
    marass24
    Poziom 9  

    Ale co konkretnie? Jedynie mam do zmiany podkladki miedziane.
    Chociaz jest sucho. Oringi gumowe wymienione.

    0
  • #16 21 Paź 2013 09:08
    pioart
    Poziom 37  

    Pompa paliwa jest napędzana wałkiem z pompy wtryskowej. Przed nią zazwyczaj montowany jest filtr paliwa potocznie nazywany kątowym lub bączkiem. Dość często w tym miejscu dochodzi do zapowietrzania.
    mercedes 124 e250 20v - strasznie trzesie silnikiem po nagrzaniu

    0
  • #17 21 Paź 2013 11:33
    Sel
    Poziom 14  

    Może po prostu jest smok w zbiorniku zalepiony. U mnie zdziwiłem się ile nazbierało się czarnej mazi.

    0
  • #18 21 Paź 2013 17:41
    markslew
    Poziom 27  

    Omiń ten termostat paliwa na próbę.

    Sel napisał:
    jest smok w zbiorniku zalepiony


    A to zrób przy okazji, też ważny element :)

    0
  • #19 21 Paź 2013 21:08
    marass24
    Poziom 9  

    kolego Pioart mam inną pompę wtryskową i zasilającą motor mam 20V, tą co dodałeś jest od 10V. Zasilanie idzie bezpośrednio pod termostat u góry nad pompą wtryskową mniej więcej, od tego dopiero idzie na filtr główny i z niego już na pompę wtryskową. Dodam zdjęcie jutro jak to wygląda. Przez smok w zbiorniku mógłby się zapowietrzać? jakby mocno był zasyfiony to by paliwo nie leciało a nabija ładnie widać we filtrze wstępnym.panowie a od spodu zbiornika jest odpowietrznik nie? taka gruszka czarna. Nie rozumiem już tego, przed zgaszeniem auta jest ok, zgaszę za chwilę odpalę i buja nim na prawo i lewo, żeby to jeszcze były lekkie drgania ale nie telepie całą budą;/ przygazuję mu i jest lepiej ale jak zgaszę i zapale znów to samo. Sory że tak się rozpisuje ale naprawdę szał.

    0
  • #20 21 Paź 2013 23:36
    markslew
    Poziom 27  

    A podaj mu bezpośrednio z bańki paliwo i zrób test.

    0
  • #21 22 Paź 2013 07:29
    marass24
    Poziom 9  

    Podałem mu zasilanie wcześniej pisałem powietrze dalej idzie.

    0
  • #22 22 Paź 2013 19:00
    pioart
    Poziom 37  

    marass24 napisał:
    kolego Pioart mam inną pompę wtryskową i zasilającą motor mam 20V, tą co dodałeś jest od 10V. Zasilanie idzie bezpośrednio pod termostat u góry nad pompą wtryskową mniej więcej, od tego dopiero idzie na filtr główny i z niego już na pompę wtryskową. Dodam zdjęcie jutro jak to wygląda..

    No to jak wygląda Twoja pompa?
    Standardowy układ wygląda tak:
    mercedes 124 e250 20v - strasznie trzesie silnikiem po nagrzaniu
    Przez „smok” się nie zapowietrzy, choć może być przyczyną zapowietrzania.
    mercedes 124 e250 20v - strasznie trzesie silnikiem po nagrzaniu

    0
  • #23 27 Paź 2013 14:37
    markslew
    Poziom 27  

    Oczyść smok, na 100% będzie wyglądał jak na zdjęciu powyżej. Przerabiałem to ostatnio.

    0
  • #24 27 Paź 2013 15:00
    marass24
    Poziom 9  

    też tak ci się trząsł? teraz jeszcze w czasie jazdy na każdym biegu tylko przy obrotach 2tys szarpie dodam gazu problemu niema.

    0
  • #26 27 Paź 2013 16:20
    pioart
    Poziom 37  

    kwantor napisał:
    Ten silnik ma dwu masę?

    Z tego co mi wiadomo, to ten model owszem ma,

    0
  • #27 27 Paź 2013 16:41
    kwantor
    Poziom 38  

    Właśnie, bo takie są objawy wylatanego koła dwu masowego..
    Wiem, że lepiej było by wymienić filterek za 20 zł, niestety jest całkiem możliwe, że będzie to 15 stówek.

    0
  • #28 27 Paź 2013 17:44
    pioart
    Poziom 37  

    Najpierw trzeba zlikwidować przyczynę /miejsce/ zapowietrzania, a potem szukać resztę defektów.

    0
  • #29 28 Paź 2013 17:53
    markslew
    Poziom 27  

    Tam jest dwu-masa ale to nie ona. Ominąłeś ten termostat paliwa ?

    A smok oczyść, bo to szarpnięcie przy przyśpieszaniu to będzie wina smoka. Ja bym radził bak wypłukać, zrobisz takie oczy jak zobaczysz co wyleci z niego, jakie gluty i kluski polecą...

    0
  • #30 28 Paź 2013 20:21
    marass24
    Poziom 9  

    Dwumasowe kolo jest wszystkie mialy po 1989 oprocz 200d.
    Tylko jak przyspieszam to ok ale jak chce jechac stala predkoscia to tak sie dzieje.
    Wczesniej tez mi sie tak zdarzylo, podociskalem podcisnienia i ustapilo;\
    Smok wyczyszcze napewno tylko gdy znajde czas. Jeszcze mam pytanie czy idzie kupic krucce z tymi spinkami one sa plastikowe i sa przy pompie zasilajacej u mnie w 20v zwykly ma lepsze rozwiazanie.

    0