Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Iskrownik w skuterze - budowa i działanie

KSA126p 02 Paź 2013 17:51 16209 29
  • #1 02 Paź 2013 17:51
    KSA126p
    Poziom 7  

    Witam, jestem tu początkujący, dlatego nie wiem czy dobrze wybrałem forum. Czy mógłby ktoś prosto opisać mi budowę i działanie takiego iskrownika? Iskrownik w skuterze - budowa i działanie

    1 29
  • #2 02 Paź 2013 19:55
    vwpassat
    Poziom 14  

    Jaki to jest skuter i czy ma cewkę zapłonową osobno bo po zdjęciu wnioskuję że ta cewka zawinięta izolacją jest cewką wysokiego napięcia i z niej jest generowana iskra.

    0
  • #3 02 Paź 2013 21:51
    KSA126p
    Poziom 7  

    Skuter to Simson Star 50 (SRA 50, silnik Morini FM 50 D) nigdzie indziej nie widzę żadnej cewki (nawet na schemacie), później jest tylko moduł. Ze skuterem mam taki problem, że nie chce odpalić, a jak już odpali to jest słaby, przerywa. Sprawdziłem cały układ paliwowy, trochę powymieniałem, nawet moduł dałem nowy, i teraz się zastanawiam, czy winowajcą tego wszystkiego nie jest to. Tylko nie wiem jak to sprawdzić. Ogólnie iskra jest, tylko na moje oko trochę słaba, i niekiedy taka czerwonawa delikatnie.

    1
  • #4 02 Paź 2013 22:44
    vwpassat
    Poziom 14  

    A świecę, kabel oraz fajkę WN sprawdzałeś?

    1
  • #5 03 Paź 2013 15:01
    KSA126p
    Poziom 7  

    Kabel, świeca nowe, fajkę też sprawdzałem. Czy byłaby też możliwość, że iskrownik i magneto jest trochę zasyfione, i już nie działa poprawnie ?

    0
  • #6 03 Paź 2013 16:29
    vwpassat
    Poziom 14  

    Mógłbyś zrobić zdjęcie lub opisać miejsce z którego wychodzi kabel wn i przy okazji wyczyść magneto oraz cewki. Jesteś pewien że to wina iskry a nie np. słabej kompresji lub gaźnika.

    0
  • #7 03 Paź 2013 16:58
    KSA126p
    Poziom 7  

    Jeśli chodzi o gaźnik to mam dwa (ssanie w obu sprawne), na obu tak samo, po za tym nie da się go wyregulować. Zmieniłem też membranę na nową. Jeśli chodzi o kompresję to udało mi się dopiero wczoraj ją zmierzyć, i na zimnym silniku wychodzi 7 Bar (z powodu problemu z odpaleniem i że mam zdjęte magneto, nie mogę sprawdzić na ciepłym). Trochę mnie to martwi, gdyż w tym roku włożyłem nowy silnik, tylko że 70ccm, ma przejechane ponad 100 km, po za tym dałem nowe łożyska, uszczelniacze, zrobiłem pompkę oleju (wcześniej nie działała) i skuter jakoś na początku jeździł, po czym po 40 km wszystko zaczęło się chrzanić. Dodam jeszcze, że przed tą naprawą też działo mi się tak, że przerywał, ale rzadziej, i nie było problemu z odpalaniem. A jeśli chodzi o kabel wn, to chodzi o wyjście z iskrownika czy z modułu?

    0
  • #8 03 Paź 2013 17:08
    vwpassat
    Poziom 14  

    Przewód wn czyli ten którym wysokie napięcie idzie do fajki czyli chodzi mi o przeciwną stronę
    kabla niż tą na której jest fajka.

    Dodano po 1 [sekundy]:

    Przewód wn czyli ten którym wysokie napięcie idzie do fajki czyli chodzi mi o przeciwną stronę
    kabla niż tą na której jest fajka.

    Dodano po 18 [sekundy]:

    Przewód wn czyli ten którym wysokie napięcie idzie do fajki czyli chodzi mi o przeciwną stronę
    kabla niż tą na której jest fajka.

    0
  • #10 03 Paź 2013 23:57
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Przecież to klasyczny układ CDI z cewkomodułem (tak lubią włosi). Więc vwpassat nie jest prawdą, to co piszesz, że cewka na statorze jest cewką zapłonową.
    Z tego co widzę, jest to układ z jedną cewką, bo nie widać cewki wyzwalającej.

    0
  • #11 04 Paź 2013 08:03
    vwpassat
    Poziom 14  

    To, co pisałem na początku to nie mogła być prawda, ponieważ mogłem tylko zgadywać. Dlatego prosiłem o fotografię.

    0
  • #12 04 Paź 2013 18:03
    KSA126p
    Poziom 7  

    Tak więc co to jest to zaizolowane? I gdzie mogę jeszcze szukać usterki oprócz tego co pisał vwpassat? I mam jeszcze jedno pytanie, co to jest? Na moje oko to czujnik, ale nie jestem pewien.
    Iskrownik w skuterze - budowa i działanie
    (jak by co, to nie jest mój gaźnik)

    1
  • #13 07 Paź 2013 20:35
    KSA126p
    Poziom 7  

    Witam przeczyściłem dziś magneto oraz cewki, złożyłem do kupy, dałem nową fajkę i nic. Tzn. coś już tam gada, parę razy odpali i zaraz gaśnie. Pokręciłem jeszcze trochę śrubą od wolnych obrotów, i gdy jest bardziej wykręcona, to więcej razy mi zagadał (wykręcona na 8 obrotów). Ma ktoś może pomysł co jest nie tak? I jeszcze co to jest na tym gaźniku?

    0
  • #14 07 Paź 2013 22:36
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    To w końcu nie masz iskry, czy masz problemy z gaźnikiem?
    Wykręć to coś, zrób zdjęcia.

    0
  • #15 08 Paź 2013 15:54
    KSA126p
    Poziom 7  

    Tak to wygląda: Iskrownik w skuterze - budowa i działanie Iskrownik w skuterze - budowa i działanie Iskrownik w skuterze - budowa i działanie

    Błażej Sam już nie wiem co jest nie tak, już ponad trzy miesiące grzebie w nim, gaźnik czyściłem, zmieniałem dysze, opuszczałem, podnosiłem iglicę, zmieniłem filtr powietrza i nic. Zmieniłem też tłumik na inny, moduł wraz z kablem wn i fajką, membranę, sprawdziłem kranik paliwa. Stąd moje podejrzenia o iskrę, a dokładnie czy na pewno jest w odpowiednim miejscu. W starszych sprzętach był przerywacz, w innych skuterach są impulsatory, a u mnie tylko tyle i nie wiem czy idzie to jakoś wyczaić.

    0
  • #16 08 Paź 2013 16:03
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    KSA126p napisał:
    silnik Morini FM 50 D

    KSA126p napisał:
    Zmieniłem też tłumik na inny

    Wiesz, jaka jest rola układu wydechowego w silnikach dwusuwowych? To nie takie proste wziąć i wymienić na inny!
    Przecież możesz sprawdzić, kiedy iskra występuje. Potrzebujesz stroboskop.

    0
  • #17 08 Paź 2013 16:35
    2056504
    Użytkownik usunął konto  
  • #18 08 Paź 2013 16:46
    KSA126p
    Poziom 7  

    ojdyr Czyli takie cudo, a czy mógłbyś przybliżyć co to mniej więcej daje i jakie są skutki, jeśli to nie działa.


    Błażej tłumik akurat mam od tego samego modelu (chodziło mi o to, czy nie jest przytkany), i wiem że dwusuwy na tym punkcie są bardzo wrażliwe. A ze sprawdzeniem iskry lipa, bo lampy nie mam[/b]

    1
  • #19 08 Paź 2013 17:18
    bartosz789
    Poziom 30  

    Służy ona do podgrzewania gaźnika.
    Przy małych temperaturach, pomaga w rozruchu.

    0
  • #20 08 Paź 2013 18:11
    KSA126p
    Poziom 7  

    bartosz789 dziękuję za odpowiedź, jednak nie sądzę aby to było powodem. A jak dokonać pomiaru lampą stroboskopową? Bo może uda mi się ją załatwić

    0
  • #21 08 Paź 2013 18:29
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Zrób sobie najprostszą lampę stroboskopową na mocnej diodzie. Podłącz pod silnik. Przydałoby się odpalić, ale skoro nie pali, to wykręć świecę, zakręć silnik wiertarką i patrz, czy kreskę na kole magnesowym widać tam, gdzie trzeba.
    Nie ręczę, że ta metoda będzie skuteczna w 100%

    0
  • #22 08 Paź 2013 19:23
    KSA126p
    Poziom 7  

    Błażej mógłbyś powiedzieć, jaka dioda by była już dobra, żeby jej nie spalić? i co do kreski, to nie mam takowej, mam tylko taki punkt
    Iskrownik w skuterze - budowa i działanie

    tylko za bardzo nie wiem z czym go połączyć. (jeśli to on)

    Iskrownik w skuterze - budowa i działanie Iskrownik w skuterze - budowa i działanie

    1
  • #23 08 Paź 2013 21:23
    2056504
    Użytkownik usunął konto  
  • #24 08 Paź 2013 21:41
    KSA126p
    Poziom 7  

    No dobra, tylko jaką diodę kupić? I jeszcze jedno pytanie, do tego podgrzewacza, jaką mniej więcej temperaturę powinien on osiągać?

    1
  • #25 09 Paź 2013 05:35
    2056504
    Użytkownik usunął konto  
  • #26 09 Paź 2013 18:30
    KSA126p
    Poziom 7  

    ojdyr dzięki za info, a co do podgrzewacza to mi nie przeszkadza, chciałbym tylko sprawdzić czy działa. Więc w związku z tym ma pytanie, czy mogę go bezpośrednio podłączyć do akumulatora? I jeszcze jedno, bo ciągle mam zalaną świecę, gdy kopię, ale gdy odpali (a raczej odpalał) i przejechaniu paru kilometrów (w celu zagrzania silnika) świeca miała kolor kawy z mlekiem. Czy wiecie czym to może być spowodowane ? (tak jak wcześniej pisałem, bawiłem się w ustawianie, ale już nie mam pomysłów co by mogło być nie tak, stąd przypuszczenia na iskrę)

    0
  • #28 09 Paź 2013 19:16
    KSA126p
    Poziom 7  

    Błażej Jak bym tam znalazł odpowiedź na moje pytania, to nie byłoby mnie dziś tutaj, więc pomyśl zanim coś napiszesz!

    0
  • #29 09 Paź 2013 22:40
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    KSA126p napisał:
    gdy odpali (a raczej odpalał) i przejechaniu paru kilometrów (w celu zagrzania silnika) świeca miała kolor kawy z mlekiem. Czy wiecie czym to może być spowodowane ?

    I bez trudu znajdziesz opis, co oznacza kawowy kolor świecy i w jakich warunkach ona pracuje. Wiec nie pisz mi tutaj, że nie ma odpowiedzi!

    0
  • #30 10 Paź 2013 18:43
    KSA126p
    Poziom 7  

    Błażej no widzisz i nie zrozumiałeś mnie. U mnie jest właśnie problem, bo świeca ma odpowiedni kolor (kawa z mlekiem), ale jednak jest coś nie tak, i nie potrafię wyczaić co już.

    0