Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Iskrownik w skuterze - budowa i działanie

KSA126p 02 Paź 2013 17:51 16209 29
  • #1 02 Paź 2013 17:51
    KSA126p
    Poziom 7  

Witam, jestem tu początkujący, dlatego nie wiem czy dobrze wybrałem forum. Czy mógłby ktoś prosto opisać mi budowę i działanie takiego iskrownika? Iskrownik w skuterze - budowa i działanie

1 29
  • #2 02 Paź 2013 19:55
    vwpassat
    Poziom 14  

Jaki to jest skuter i czy ma cewkę zapłonową osobno bo po zdjęciu wnioskuję że ta cewka zawinięta izolacją jest cewką wysokiego napięcia i z niej jest generowana iskra.

0
  • #3 02 Paź 2013 21:51
    KSA126p
    Poziom 7  

Skuter to Simson Star 50 (SRA 50, silnik Morini FM 50 D) nigdzie indziej nie widzę żadnej cewki (nawet na schemacie), później jest tylko moduł. Ze skuterem mam taki problem, że nie chce odpalić, a jak już odpali to jest słaby, przerywa. Sprawdziłem cały układ paliwowy, trochę powymieniałem, nawet moduł dałem nowy, i teraz się zastanawiam, czy winowajcą tego wszystkiego nie jest to. Tylko nie wiem jak to sprawdzić. Ogólnie iskra jest, tylko na moje oko trochę słaba, i niekiedy taka czerwonawa delikatnie.

1
  • #4 02 Paź 2013 22:44
    vwpassat
    Poziom 14  

A świecę, kabel oraz fajkę WN sprawdzałeś?

1
  • #5 03 Paź 2013 15:01
    KSA126p
    Poziom 7  

Kabel, świeca nowe, fajkę też sprawdzałem. Czy byłaby też możliwość, że iskrownik i magneto jest trochę zasyfione, i już nie działa poprawnie ?

0
  • #6 03 Paź 2013 16:29
    vwpassat
    Poziom 14  

Mógłbyś zrobić zdjęcie lub opisać miejsce z którego wychodzi kabel wn i przy okazji wyczyść magneto oraz cewki. Jesteś pewien że to wina iskry a nie np. słabej kompresji lub gaźnika.

0
  • #7 03 Paź 2013 16:58
    KSA126p
    Poziom 7