Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes c 220 CDI - NIe odpala,nie kręci rozrusznik

02 Paź 2013 22:22 20682 8
  • Poziom 21  
    Witam
    Mercedes jak w temacie C 220 CDI W202 z 2000r.
    Kluczyk rybka odblokowuje stacyjkę,przekręca się w pozycje start ale nie uruchamia
    rozrusznika.
    Po naciśnięciu mechanicznym styku przekaźnika rozrusznik kręci ale nie odpala.
    Błędy w sterowniku silnika które powracają to P1482 (zasilania modułu świec żarowych a raczej przekaźnika)
    Czy przez ten powracający błąd może sterownik nie reagować na sygnał uruchomienia startera?
    Czy raczej problem jest z kluczykiem ,(immo nie rozpoznaje kodów)ale wtedy
    powinien raczej zgłaszać błąd blokowania sterownika przed rozruchem,a ani w sterowniku silnika ani w EIS takich błędów nie ma.
    Jedynie w EIS był błąd B1010,ale po skasowaniu nie powrócił.
    Tak samo w sterowniku sinika błąd P 1330 (starter control)który również nie wrócił po skasowaniu.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 21  
    Były sprawdzane moduły SAM i zasilania (bezpieczniki i zimne luty)?
  • Poziom 21  
    Auto nie stoi u mnie,poproszono mnie tylko abym wpiął się skanerem,bo ich uniwersalny nie pokazywał żadnych błędów.
    Bezpieczniki sprawdzałem i na razie tyle.
    Z schematami i zasilaniami będę dopiero walczył.
    Łączyłem się z SAM i odczytałem błędy ,wiec moduł ma zasilania.
    Było tam kilka błędów odnośnie komunikacji CAN B1054,B1055,b1057,b1058,b1021
    Po skasowaniu nie powróciły.
    Moduł ten był zalany ,wiec przyczyna może leżeć w samym nim?
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 34  
    Domniemam ze masz starke i niedopatrzyles sie niczego?mietki to ciekawe wozy.
    Na rozruszniku moze miec ten mietek bezpiecznik zasilania glownego rozrusznika,sprawdz go,chyba ze jestes przekonany ze poprostu niema wysterowania od samochodu na przewod cienki rozrusznika to zmienia postac rzeczy.
    Auto automat czy manual?
  • Poziom 21  
    Co prawda nie jest to starka ori ,a raczej interfejs zrobiony na jej bazie ,ale z mercami sobie radzi ,może nie potrafi tyle co ori ale...
    No i nic tam nie dopatrzyłem co by wskazywało wyraźnie na coś.
    Skrzynia manualna.
    Tak jak pisałem ,nie sprawdzałem go pod względem elektryki jeszcze.
    Auto stoi w zaprzyjaźnionym warsztacie i poproszono mnie tylko o podpięcie kompa jak na razie .
    Na pierwszy rzut oka ,cała elektryka wygląda mizernie (ktoś w tym próbował grzebać)
    rozgrzebane kable po obu stronach w komorze silnika ,gdzie jest gniazdo diag i kaseta bezpieczników.
    Z tego co sie dowiedziałem ,gość normalnie jeździł,wieczorem przyjechał i zgasił a rano auto już nie startowało.
    Co do bezpiecznika na rozruszniku ., to skłaniał bym się raczej do blokady z ECU ,bo po ręcznym naciśnięciu styków przekaźnika rozrusznik kręci ale auto nie odpala.
    Ale tak jak pisałem ,nie robiłem pomiarów na samych wyjściach ecu.
  • Poziom 10  
    Miałem taki przypadek w W203, powodem okazał się uwalony klucz, starka nie zgłaszała przy tym usterek, co ciekawe.
  • Poziom 21  
    No właśnie też o tm myślę,niestety kluczyka nie mam jak sprawdzić (biorąc pod uwagę to że owe klucze mają określoną ilość cykli i po porostu przestają działać)a zapasowych niestety n ie ma :-(
  • Poziom 34  
    Niema wogole zezwolenia na rozruch,popatrz dokladnie do sterownikow to gdzies tam bedzie pisac,cos zauwazysz.
  • Poziom 21  
    Ni mam pojęcia jak potoczyły sie dalsze losy tego samochodu ,wiec zamykam temat