Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Router D-Link DIR-320 i internet z UPC - problem z połączeniem przez router

03 Paź 2013 00:04 4104 8
  • Poziom 9  
    Witam,
    Od dzisiaj jestem szczęśliwym posiadaczem internetu z UPC Fiber Power o prędkości 10Mb/s. Postanowiłem nie brać od nich routera, ani nie kazałem uruchomić funkcji wi-fi na modemie Thomsona który mi podłączyli. Miałem swojego poczciwego DIR-320, który na poprzednim mieszkaniu się sprawdzał.

    I tutaj zaczęły się kłopoty. Internet po podłączeniu bezpośrednio z modemu do komputera śmiga bez problemu na domyślnych ustawieniach IP i DNS, które są pobierane z modemu - jest to łącze o IP dynamicznym. (Jest szafka na klatce schodowej (mieszkanie w bloku), od niej idą kable do mieszkań, w mieszkaniach są modemy). Natomiast po podłączeniu routera do modemu i po jego uprzednim wybraniu w ustawieniach łącza dynamicznego, internet nawet nie ma zamiaru chodzić. Czy kablem, czy wi-fi, przez router pokazuje ikonkę połączenia internetowego z żółtym wykrzyknikiem, czyli brak dostępu do internetu mimo połączenia. Nie ma znaczenia, czy klonowałem adres MAC laptopa do routera - i tak nie działa. Po przywróceniu ustawień fabrycznych (trzymanie przycisku reset przez 20-30 sekund) i ponownym skonfigurowaniu również nie było pozytywnego efektu.

    Na poprzednim mieszkaniu, co prawda o statycznym IP i wszelkich parametrach podanych przez dostawcę internetu, ten router działał poprawnie.

    W czym leży problem i jak go naprawić? Czy ktoś posiada jakiś pomysł?

    Z góry dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam ;)
  • Poziom 37  
    Jak podpinasz D -linka do modemu to wskazany jest restart prądowy ( włącz i wyłącz na chwile oba urządzenia z prądu )owych urządzeń.
  • Poziom 9  
    Tak też robiłem. Podpinałem urządzenia ze sobą zarówno na prądzie, jak i bez prądu. Bez efektu.

    Czy jest to problem z kategorii nierozwiązywalnych? Czy wina leży po stronie routera - może jest jakaś niekompatybilność? Jeżeli tak, to proszę też napiszcie, bo wtedy będę miał jasność by wybrać się po nowy router.
  • Poziom 43  
    chleb_z_szynka napisał:
    Czy jest to problem z kategorii nierozwiązywalnych?
    Nie powinno być żadnego problemu. Kabel z modemu podłączasz do portu WAN w routerze, ustawiasz automatyczne pobieranie adresu, a na końcu robisz restart prądowy modemu. Jeśli nie pomoże restart routera.

    W razie problemów pokaż co widać pod adresem:
    http://192.168.100.1/ oraz konfigurację (WAN/LAN) z routera.
  • Poziom 9  
    Zrobiłem tak jak mówiłeś i nic, dalej brak połączenia z internetem. Restart prądowy modemu i routera nic nie dał. Po podłączeniu spowrotem wszystkiego porobiłem screeny.

    Pod http://192.168.100.1/ wyświetla mi komunikat, że strona jest niedostępna. Konfiguracja routera jest pod http://192.168.0.1/

    Screeny konfiguracji routera:
    LAN
    Router D-Link DIR-320 i internet z UPC - problem z połączeniem przez router
    WAN
    Router D-Link DIR-320 i internet z UPC - problem z połączeniem przez router Router D-Link DIR-320 i internet z UPC - problem z połączeniem przez router
  • Poziom 43  
    Jaki masz model urządzenia z UPC?
  • Poziom 9  
    Thomson TWG870UG
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    W takim razie ustaw adres dla LAN na 192.168.1.1 w swoim routerze, ponieważ Thomson ma 192.168.0.1 - unikniesz konfliktu adresów.
  • Poziom 9  
    Działa, dzięki wielkie za pomoc :)