Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania 124 - przepala bezpiecznik od świateł długich tylko lewa lampa.

zsslublin 03 Paź 2013 05:27 2676 10
  • #1 03 Paź 2013 05:27
    zsslublin
    Poziom 2  

    Pomocy scania 124 podpowiedzcie co może być w trakcie jazdy przejadę chwile i strzela mi bezpiecznik na postoju to samo świecą się chwile światła długie i strzela mi lewy bezpiecznik od świateł długich już nie wiem co może być ? Chyba nie żarówka może ktoś się spotkał z was z takim czymś proszę o pomoc będę bardzo wdzięczny.

    0 10
  • #2 03 Paź 2013 08:17
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda

    A co sprawdziłeś do tej pory ?

    0
  • #3 03 Paź 2013 08:44
    zsslublin
    Poziom 2  

    Powiem tak: patrzyłem tą żarówkę myślałem że się spaliła ale cała jest. Nic tam nie widać żeby było źle. Bezpieczniki sprawdziłem, co można sprawdzić więcej ? To chyba na jednym przekaźniku jest, bo jak się załącza to słychać klikniecie ? Powiem że nie znam się na tym za dobrze w ciężarówkach.

    0
  • #4 05 Paź 2013 03:25
    zsslublin
    Poziom 2  

    Jak ktoś możne podpowiedzieć proszę bardzo. Nie wyrobię na te bezpieczniki. Żarówkę wymieniłem. Kostkę przejrzałem, wodę z rurki wylałem bo skądś się wzięła i kurcze co mogłem przejrzeć to zrobiłem. Nie miał nikt takiego przypadku ?

    0
  • #5 05 Paź 2013 11:12
    daro111
    Poziom 31  

    Witam.

    zsslublin napisał:
    kurcze co moglem przejrzec to zrobilem

    Widocznie za mało skoro efektu brak.
    Jeżeli kolega czuje się "na siłach" to trzeba przeglądnąć instalację lampy jak i samej wiązki od lampy do kabiny a nawet do samej skrzynki bezpieczników "na zwarcie" .Prawdopodobnie ma kolega przetarty przewód (zasilający żarówkę świateł długich) do masy.
    Najlepiej podjechać do jakiegoś kumatego elektryka w okolicy .Powinien szybko zlokalizować usterkę.

    2
  • #6 05 Paź 2013 11:32
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Sprawdź przy przekładni kierowniczej albo na wejściu w zderzak za zbiorniczkiem płynu spryskiwacza.
    Aby sprawdzić czy nie ma zwarcia obwodu w kabinie trzeba odpiąć wtyk wiązki przy pedale hamulca.

    2
  • #7 05 Paź 2013 21:48
    kwantor
    Poziom 38  

    Wiązka wchodzi do ciasnej rynienki kolo wlewu oleju wraz z przewodami pneumatyki, jest tam tak ciasno, że przewody przecierają się, co jawi się przerwą, lub zwarciem.
    Wyciągnij tą wiązkę z rynny, rozetnij wzdłuż koszulkę ochronną, wyjmij na wierzch wszystkie żyły i oglądnij.

    3
  • #8 31 Maj 2015 11:22
    m fox
    Poziom 23  

    Odświeżę trochę temat bo bardzo mi pomógł.
    Faktycznie wiązka przetarła się przy wlewie oleju.
    Założyłem nowy peszel i odsunąłem od wlewu oleju całą wiązkę .
    Mam nadzieję że teraz już nie będzie problemu.
    Temat bardzo mi pomógł w zlokalizowaniu usterki.

    0
  • #9 01 Cze 2015 21:05
    kwantor
    Poziom 38  

    Jak by ci pomógł, to wyraził byś to gwiazdką! Lub Plusem. Ja na przykład specjalnie wstąpiłem do tego portalu, aby je kolekcjonować... :) Ale niech się darzy.

    1
  • #10 01 Cze 2015 21:39
    m fox
    Poziom 23  

    Kolego kwantor .
    Może nie zauważyłeś ale wcisnąłem "+" bo ta wiadomość okazała się pomocna. Zawsze tak robię jeśli uzyskam pomoc - mogłem oczywiście nic nie pisać ale chciałem dodatkowo podziękować i ukierunkować innych czytających ten post bo widocznie przecieranie się wiązki tuz przy wlewie oleju jest dość częstym przypadkiem i warto tam zajrzeć przed demontowaniem lamp, kolumny kierownicy itp.

    0
  • #11 01 Cze 2015 22:23
    kwantor
    Poziom 38  

    No nie tylko ja pisałem, zresztą widać coś już tu pokombinowali, że ilość których zadowoliłem, nie wzrosła:)) Tak ta usterka to sztandarowa w serii 4. Pozdrawiam.

    0