Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

nissan primera p12 - 2.0 i bierze olej

andrzej_1981 03 Paź 2013 20:10 6882 1
  • #1 03 Paź 2013 20:10
    andrzej_1981
    Poziom 9  

    Witajcie

    Mam takie pytanko do posiadaczy modelu Nissana Primery p12 (2003) z silnikiem benzynowym 2.0 (od dwóch lat z LPG).
    Czy to jest standardem, że te auta biorą olej (przebieg prawie 200 tyś ) bo słyszałem że w 1.8 to biorą ogromne ilości oleju (nawet 1 litr na 1000 km ) i nie da się z tym nic zrobić bo jest to wada konstrukcyjna a niby 2.0 nie biorą.

    Moje pytanie pada gdyż przymierzam się do kupna takiego a sprzedający twierdzi że od czasu do czasu musi dolewać czy to powinno mnie martwić ? (z jednej strony mógł mi niemówić więc doceniam też jego szczerość :) )

    Proszę o odpowiedzi bo szczerze się wacham a auto w fajnej cenie i od prywatnego właściela z pewną historią a nie "igiełka z Niemiec" od turka z komisu :)

    2 1
  • #2 16 Cze 2014 09:34
    uzi6660
    Poziom 9  

    Witam

    Troszkę późno odpisuje ale 14.06.2014 r. uporałem się z takim NISSANEM PRIMERA P12 silnik QR20 DE przebieg 119 000 (pewne) już wcześniej opisywałem wyciek oleju z tego silnika poprzez pokrywę zaworów wokół świec zapłonowych(ale to było preludium napraw a wymiana pierścieni itp to epilog tej historii)
    brał olej 6l/1100 km


    Wymiana pierścieni oryginalnych na pierścienie firmy WPT PRIMA Łódź (250 złotych) PS. katalog firmy Prima nie ma w swej ofercie pierścieni do silnika QR20 DE

    Regeneracja głowicy w firmie

    PANMET w Krakowie ul. Podedworze 23 telefon 12 658 13 66 wykonana w ciągu 5 godzin

    (prowadnice zaworów nowe, uszczelniacze zaworów -nowe -Victor Reinz nie nadają się CORTECO, regulacja luzu zaworowego i planowanie0,07 mm)
    750 złotych netto

    oczywiście uszczelka głowicy , śruby głowicy , simmering na wał od strony koła pasowego wielorowkowego, olej pełny syntetyk, filtry masa uszczelniająca w tubie VICTOR REINZ itp

    Najważniejsze samochód po wymianie tych pierścieni nie dymi na biało-niebiesko nie zżera oleju jak smok zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku pisze to po pracy około 3 motogodzin i 200 kilometrach przebiegu czyli łącznie około 300 kilometrów (1Mtg=30km)


    Ważne!!!
    pierścienie tłokowe a dokładnie olejowy pierścień trzy częściowy , zamieniony standardowym wykonaniem dwu częściowym (stary typ)

    średnica tłoka nominalny STD 89 mm

    Nie pomaga tez wymiana samych uszczelniaczy zaworowych da się je zmienić bez ściągania głowicy(jednak trzeba uważać by zabezpieczenia nie spadły do wnętrza silnika od strony łańcucha rozrządu jak i poprze otwory spływowe oleju silnikowego w głowicy silnika Dodatkowo na dwóch tłokach albo obracać wał-osobiście nie polecam albo zamontować poprzez świece zapłonową rurkę do wtłaczania powietrza by trzymało zawory w górze i nie spadły na tłoka) Sposób wymiany uszczelniaczy nie wymagał rozebrania tez obudowy łańcucha rozrządu (dużej) demontowałem tylko małą z zaworem regulacji faz rozrządu.Założone uszczelniacze firmy CORTECO powodowały jeszcze większe spalanie oleju silnikowego( być może były źle dobrane w sklepie)


    Posiadam numer telefonu do sprzedawcy pierścieni tłokowych 501 104 190

    4