Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Arrow Multisolution Day
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Grande Punto - 1,4 8V awaria alternatora

edumed 03 Paź 2013 21:52 12489 17
  • #1 03 Paź 2013 21:52
    edumed
    Poziom 7  

    Witam mam problem z Fiatem Grande Punto 1.4 8V 2006 rok. Po umyciu silnika nastąpiła awaria alternatora mechanik stwierdził uszkodzenie ukladu regulatora napięcia. Kupiłem nowe części założył i znów to samo. Auto na wysokich obrotach przestaje ładować. Diagnoza uszkodzony alternator , kupiłem alternator ... znów to samo . po odebraniu od mechanika postanowiłem odłączyć akumulator nastąpiła poprawa pojechałem do niego aby zmierzył czy ładuje prawidłowo wyszło ok 14V ale po zgaszeniu auta znów to samo , odłączenie aku chwila i znów wszystko wraca do normy do pierwszego zgaszenia. w skrócie objawy są takie po ponownym odpaleniu od odłączenia aku:
    świeci się ciągle kontrolka ładowania( bez względu na obroty)
    brak wspomagania,
    brak nawiewu. Proszę o pomoc w tej sprawie z góry bardzo dziękuje.

    0 17
  • Arrow Multisolution Day
  • #2 03 Paź 2013 22:28
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    Zobacz czy kabelek od wzbudzenia nie ma zwarcia do masy.
    Albo inaczej - przy pracującym silniku na wzbudzenie podaj przez żarówkę 12V/5W napięcie z akumulatora. Alternator powinien się wzbudzić i zacząć ładować.

    3
  • #3 03 Paź 2013 23:01
    dabu
    Poziom 31  

    Może ładować, ale kontrolka będzie się palić, wtedy brak wspomagania. Najczęsciej wirnik wycierał uzwojenie w nim, alternator do sprawdzenia dokładnego.

    0
  • Arrow Multisolution Day
  • #4 03 Paź 2013 23:07
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    dabu napisał:
    Może ładować, ale kontrolka będzie się palić, wtedy brak wspomagania. Najczęsciej wirnik wycierał uzwojenie w nim, alternator do sprawdzenia dokładnego.


    Napisz jeszcze coś mądrego. A po drugie to przecież kupił nowy alternator, przynajmniej ja tak zrozumiałem.

    0
  • #5 03 Paź 2013 23:15
    dabu
    Poziom 31  

    A akumulator w jakim stanie, jak wywali błąd zbyt niskie napięcie akumulatora kontrolka ładowania się będzie swiecić. Aleksandrze wielki tam informacje na deske daje ecu, a mu nie wystarczy że będzie ładowanie, jak widzisz nawet jak akumulator będzie walnięty to ładowanie się będzie świecić, i nie tylko, ale to tylko ot tak dla Ciebie.

    0
  • #6 03 Paź 2013 23:35
    edumed
    Poziom 7  

    Witam ponownie dziękuje za szybką odpowiedz. Jesli chodzi o alternator to jest on nowy założony wczoraj natomiast akumulator ma ok 2 lat ale nie było z nim żadnych problemów i teraz po naładowaniu trzyma prąd bez problemu. Zastanawia mnie fakt dlaczego on przestaje prawidłowo funkcjonować po zgaszeniu i ponownym odpaleniu. Mechanik twierdzi, że alternator znów jest walnięty prosiłem go zanim założył nowy by sprawdził instalacje. uparcie twierdzi że to wszystko wina alternatora a ewentualne uszkodzenia instalacji nie mają wpływu

    0
  • #7 03 Paź 2013 23:38
    Sołtys_Elbląga
    Poziom 31  

    edumed napisał:
    po odebraniu od mechanika postanowiłem odłączyć akumulator nastąpiła poprawa pojechałem do niego aby zmierzył czy ładuje prawidłowo wyszło ok 14V ale po zgaszeniu auta znów to samo , odłączenie aku chwila i znów wszystko wraca do normy

    Rób tak dalej a potem będziesz prosił o pomoc bo nawet żarówki popali. Gratulacje.
    Alternator na stół bo wymieniać można w nieskończoność, nikt nie sprawdził pewnie czy ten nowy używany sprawny, czy ten co miałeś wcześniej też sprawny, takie diagnozy to ja przez telefon stawiam. Myślałem, że to tylko w Elblągu jest kiepsko z mechanikami... co z tego, że dużo jak tylko żarówki umiom wymieniać.

    0
  • #8 03 Paź 2013 23:51
    edumed
    Poziom 7  

    Stary był sprawdzony i stwierdzono uszkodzenie wirnika... aku odłączyłem po wyłączeniu silnika ( aż takim amatorem nie jestem:-)) natomiast prąd ładowania podaje 14V . Chciałem się dowiedzieć co dalej z tym zrobić? czy wymontować ten alternator i dać do pomiarów czy przyczyna leży w uszkodzonej instalacji. Z tego co wiem Punto nie grzeszy jakością instalacji.

    Dodano po 2 [minuty]:

    co do kiepskości mechaników to prawda najlepiej to pokazać zepsuło się to i kupić nową część albo cały podzespół. Ciężko z mechanikiem który weźmie auto i sam upora się z tematem. maiłem kiedyś podobną syt. auto wariowało mechanik cudował w końcu powiedziałem żeby sprawdził masę ... no i masa była uszkodzona... masakra..

    0
  • #9 04 Paź 2013 07:03
    dabu
    Poziom 31  

    Podłącz się pod kompa, odczytaj błąd jaki jest.

    0
  • #10 04 Paź 2013 13:39
    edumed
    Poziom 7  

    Dzisiaj będę diagnozował komputerem zobaczymy.

    0
  • #11 04 Paź 2013 21:02
    edumed
    Poziom 7  

    Diagnoza komputerem -brak błędów
    jeśli auto nie ładuje tzn świeci się kontrolka wystarczy zgasić samochód odpalić ponownie i jest ok. Ktś mi powiedział że takie objawy daje zamiennik regulatora napięcia że musi być Magnetti marelii co o tym sądzicie?

    Dodano po 41 [minuty]:

    Przeglądnołem instalacje ogólnie nie wygląda to super wymaga naprawy izolacja w kilku miejscach ale objawy są dziwne. Alternator ładuje cały czas bez względu na to czy kontrolka ładowania świeci czy nie natomiast w momencie gdy świeci kontrolka nie działa nadmuch i wspomaganie. Bardzo proszę o radę co z tym zrobić;-)

    0
  • #12 04 Paź 2013 22:47
    kwok
    Poziom 39  

    Wymień regulator na ori - przerabiałem takie coś w ciężarowym Iveco tyle że Bosch tam był, ciekawostka taka że regulatory ze sklepu z napisem Bosch i wszelakimi numerkami i ceną wskazywały na ori ale jednak było coś nie tak bo kontrolka po kilkuset km się świeciła i już nigdy nie zgasła a ładowanie było. Ostatecznie akurat w tym aucie (zbyt mała ilość komputerków) pomogło dostawienie 3 diod - fachowcy pewnie wiedzą o co chodzi.

    1
  • #13 04 Paź 2013 23:49
    tzok
    Moderator Samochody

    W/g schematów jakimi dysponuję regulator napięcia w tym alternatorze działa autonomicznie, obwód D+ jest połączony z ECM (sterownikiem silnika), który mierzy napięcie na tym obwodzie i przesyła tę informację dalej do BCM (sterownika nadwozia), który z kolei decyduje o ew. zaświeceniu kontrolki ładowania (przy napięciu poniżej 5,5V).

    0
  • Pomocny post
    #14 05 Paź 2013 10:20
    endriu233
    Poziom 21  

    Wymień ten alternator na używany oryginalny, lub załóż oryginalny regulator i na pewno będzie działać. Tak jak napisali koledzy wyżej, ja również przerabiałem ten temat na innych samochodach i jeżeli jet nadzór ECU to żadne zamienniki nie wchodzą w grę.

    0
  • #15 10 Paź 2013 16:07
    edumed
    Poziom 7  

    Sprawa załatwiona wymontowałem regulator z oryginalnego alternatora regulator magnetti marelli i alternator działa lampka wyłącza się prawidłowo więc dziękuje wszystkim za pomoc!!! Problemem był regulator napięcia z PRCh . A powodem częstych uszkodzeń alternatorów w Punto guma odprowadzająca wodę z podszybia wprost na alternator jutro kupię w serwisie taką od Evo jest dobrze wyprofilowana.

    0
  • #16 19 Paź 2013 14:14
    jerry1960
    Poziom 33  

    By nie dublować tematu , po wymianie regulatora napięcia w Fiat Grande Punto 2008 r, błyska parę razy kontrolka Fiat Code . Autko pali bez problemu ,ładowanie 14,2 V .Czy przyczyną jest regulator czy coś innego . Masy sprawdzone . Poza wymianą tego regulatora, wymieniany był też akumulator na nowy, poprzedni miał 7 lat .

    0
  • #17 19 Paź 2013 15:06
    tzok
    Moderator Samochody
  • Pomocny post
    #18 27 Mar 2016 23:28
    edumed
    Poziom 7  

    PostWysłany: 10 Paź 2013 16:07 Temat postu: Re: Fiat Grande Punto - 1,4 8V awaria alternatora
    Sprawa załatwiona wymontowałem regulator z oryginalnego alternatora regulator magnetti marelli i alternator działa lampka wyłącza się prawidłowo więc dziękuje wszystkim za pomoc!!! Problemem był regulator napięcia z PRCh . A powodem częstych uszkodzeń alternatorów w Punto guma odprowadzająca wodę z podszybia wprost na alternator jutro kupię w serwisie taką od Evo jest dobrze wyprofilowana.

    0