Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Zasilenie warsztatu na kółkach ??

04 Oct 2013 01:40 2997 13
  • Level 9  
    Panowie, nie wiem czy to odpowiednie miejsce, ale nic lepszego nie znalazłem.
    Mianowicie: mam na Mercedesie Vito w639 z tyłu warsztat, robię troszkę elektroniki po warsztatach i mam dylemat zasilenia busa 230V. Mam na pokładzie hot air znamionowa 600W + stacja Wellera 80W i stacjonarkę do programatorów + monitor della, jakieś 15 cali i teraz miałem przetwornicę Waeco sp700 ale po 3 dniach w polsce szlag ja trafił, (aku 70Ah padał po ok 30 min. przy włączonej lutownicy i komputerze). Będąc na warsztatach jest ok bo biorę przedłużacz i się podpinam, ale mam czasami że do klienta w pole jadę i nie mam tam gniazda żeby się wpiąć i trzeba mi wtedy 230v z baterii auta. Znalazłem przetwornicę 1200W z funkcja UPS i teraz zapytanie: czy mając taka przetwornicę, po podłączeniu zasilania 230V z gniazdka odpala się jednocześnie bypass i ładowarka do akumulatora, prąd leci bypassem, czy mogę w tym momencie podłączyć urządzenie które ma 1500W?
    I czy w taki system proponowalibyście podpiąć się pod aku rozruchowe auta, czy wsadzić osobne aku pojedyncze 120Ah, czy dwa po 60Ah? (No i jakie aku proponujecie, może pojemność za mała?)
    Czy aku pakować żelowe, czy zwykłe kwasówki?
    Czy aku zapasowe podłączyć pod alternator auta aby aku było ładowane podczas jazdy?
    Zasilanie takie z aku na postoju potrzebne mi na max 5h, hot jak wiadomo chodzi co najwyżej 30 minut.
    Aha, jeszcze jedno, do aku mam podłączone oświetlenie LED busa (sama paka) około 35W.

    Panowie, za każdą podpowiedź śliczne dzięki bo chcę to zrobić raz i zapomnieć o tym, każda podpowiedź mile widziana.
  • Conditionally unlocked
    Shime wrote:
    Panowie nie wiem czy to odpowiednie miejsce ale nic lepszego nie znalazlem.
    Mianowicie mam na mercedesie vito w639 z tylu warsztat robie troszki elektroniki po warsztatach i mam dylemat zasilenia busa 220v. Mam na pokladzie hot air znamionowa 600w + stacja welera 80w i stacjonarke do programatorow + monitor della jakas 15 cali i teraz mialem przetwornice waeco sp700 ale po 3 dniach w polsce zima szlak ja trafil, (aku 70ah padal po ok 30 min. przy wlaczonej lutownicy i komputera) Bedac na warsztatach jest ok bo biore przedluzacz i sie podpinam ale mam czasami ze do klijenta w pole jade i nie mam tam gniazda zeby sie wpiac i trzeba mi wtedy 220v z bateri auta. Znalazlem przetwornice 1200w z funkcja ups i teraz zapytanie czy majac taka przetwornice po podlaczeni zasilania 220v z gniazdka odpala sie jednoczesnie baypas i ladowarka do akumulatora, prad leci baypasem czy moge w tym momecie podlaczyc urzadzenie ktore ma 1500w??
    I czy w taki system proponowalibyscie podpiac sie pod aku rozruchowe auta czy wsadzic osobne aku pojedynke 120ah czy dwa po 60ah??( no i jakie aku proponujecie moze pojemnosc za mala)
    Czy aku pakowac zelowe czy zwykle kwasowki??
    Czy aku zapasowe podlaczyc pod alternator auta aby aku bylo ladowane podczas jazdy??
    Zasilanie takie z aku na postoju potrzebne mi na max 5h hot jak wiadomo chodzi co najwyzej 30 minut.
    Aha jeszcze jedno do aku mam podlaczone oswietlenie led busa (sama paka )okolo 35 wat

    Panowie za kazda podpowiedz sliczne dzieki bo chce to zrobic raz i zapomniec o tym kazda podpowiedz mile widziana.


    Proponuję mały agregat. Może będzie trochę hałasu ale rozwiąże to problem z zasilaniem.
  • Level 9  
    Zapomniałem dopisac nie mam miejsca na agregat myslalem o tym ale bez lem ogladac pare walizkowych i powiem ze nie dosc ze troszki glosno to podbijanie obrotow przy obciazeniu zaglusza moje wlasne mysli
  • Level 42  
    Shime wrote:
    nie dosc ze troszki glosno to podbijanie obrotow przy obciazeniu zaglusza moje wlasne mysli


    Shime wrote:
    Będąc na warsztatach jest ok bo biorę przedłużacz i się podpinam

    Tu problemu hałasu nie ma.

    Shime wrote:
    mam czasami że do klienta w pole jadę i nie mam tam gniazda żeby się wpiąć


    To bierzesz wspomniany przedłużacz i odstawiasz agregat 20m od auta. Jak kupisz taki z tych "nienajtańszych" to nie będziesz go słyszał.
  • Level 9  
    Ogladalem honde i20 kipora i hyundaia i powiem ze po wejsciu do busa i pozostawieniu agregatu zo ponad 3000tys. 20 metrow od vana to jak wywalic te pieniadze w kibel i jedno i drogie zniknie ww kilka sekund. Zapytalem i mam nadzieje ze ktos odpowie albo podpowie jak to zmotac zeby tospelnialo swoja role. A opcja z agregaten naprawde odpada.
  • Level 14  
    Sam Pan musi oszacować jaką pojemność akumulatora jest Panu potrzebna. Mnoży Pan średnią moc pobieraną przez sprzęt przez przewidywany czas pracy i dzieli to przez sprawność przetwornicy. Jeżeli jednak pisze Pan, że akumulator 70Ah wystarcza na pół godziny pracy, to oczywiste jest, że jeśli chce Pan pracować np. przez 5 godzin musi to być pojemność 10 razy większa, czyli około 700Ah. Obawiam się, że jeśli nie ma Pan miejsca w aucie na agregat 2kW, to tym bardziej nie zmieści Pan takiej baterii. Rozwiązaniem jest podłączenie się do instalacji samochodu i ewentualnie założenie większego akumulatora. W czasie pracy motor musi być uruchomiony - wtedy większość energii będzie pobierana z alternatora. Dodatkowo zapasowy akumulator na wszelki wypadek.

    Nie widzę sensu stosowania akumulatorów żelowych. Radziłbym jednak zainwestować w wyroby markowe, np. Centra.

    Przy zakupie przetwornicy lub UPS-a należy pamiętać, że podana na obudowie moc jest zazwyczaj maksymalną mocą dla krótkotrwałego obciążenia. Należy sprawdzić w dokumentacji jaka jest dopuszczalna moc ciągła.

    Quote:
    Znalazłem przetwornicę 1200W z funkcja UPS i teraz zapytanie: czy mając taka przetwornicę, po podłączeniu zasilania 230V z gniazdka odpala się jednocześnie bypass i ładowarka do akumulatora, prąd leci bypassem, czy mogę w tym momencie podłączyć urządzenie które ma 1500W?

    Większość zasilaczy awaryjnych po powrocie zasilania sieciowego przełącza odbiornik na pracę z sieci. Moc maksymalna, jaką wówczas można pobierać, wynika z wytrzymałości styków przekaźnika i zastosowanych bezpieczników.
  • Level 34  
    Trzeba zainwestować w akumulatory Li-Ion .Prawdopodobnie one- powszechnie- zastąpią kwasowe akumulatory.
    Maja wiekszą pojemność .

  • VIP Meritorious for electroda.pl
    najlepiej rozglądnąć się za agregatem z przyczep kempingowych czy karawano-busów.
    Niewielkie, płaskie, dobrze wytłumione i montowane pod podwoziem (podłogą busa) nawet z jakiś uszkodzonych przyczep.
    Są one bardzo ciche i moce od 2 do 6 kW.
    I na pewno o kilkaset kilo lżejsze, i tańsze od baterii akumulatorów, i na dłużej wystarczy.
    W niektórych przyczepach spaliny idą przez nagrzewnicę która dodatkowo ogrzewa przyczepę.

    Idąc w akumulatory i przetwornicę, należy pamiętać że najbardziej ekonomicznie i sprawnością czasową przy dużych mocach, charakteryzują się przetwornice na wyższe napięcia zasilania (24, 48, 72 ...V) - czyli kilka akumulatorów 12V w szereg połączone.
  • User removed account  
  • Level 9  
    A wiec zakupilem aku zelowy 81ah firmy antares http://www.antares.co.uk/cyclic-duty-gel-batteries.html do tego przetwornica firmy waeco http://www.waeco.com/ae/products/5690_858.php 700w mocy ciaglej 1400 chwilowa z opcja ze po podlaczeniu zasilania 220v z kabla automatycznie wylacza przetwornice i jedzie z gniazdka jak pradu z kabla braknie to zalacza sie przetwornica automatycznie i tak w kolko i powiem ze daje to rade ale mam pytanko bo mam problem z ladowniem bateri zelowej.

    Mianowicie zakupilem cos takiego jak split charger http://www.antares.co.uk/auto-split-charge.html ale ze sterowaniem masa (jeden kabel) (przekaznik zalaczajacy dodatkowe aku) firmy antares i jest problem bo potrzebuje urzadzenia ewentyalnie schematu uklady ktory mi zalaczy mase po przekroczeniu 13,5v a to dlatego zeby nie startowac auta z zelowki tylko po zapaleniu auta zalacza mi dodatkowe zelowe aku aby go nie rozwalic po miesiacu.

    Aha i jak ograniczyc prad ladownia do 14,1 max bo takie mam zalecane do ladownia aku a na wyjsciu mam 14,3 :/
  • Level 11  
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    Upakuj pod maską agregat. Albo zrób wytłumioną przegrode i wydech połacz z wydechem samochodu.
    Albo załóż duuży alternator i przetwornice 5000W.

    To chyba najlepszy pomysł, myślałem też o dołożeniu alternatora na 24v i dwóch dyżych aku tylko do przetwornicy, układ na 24v, przy większym napięciu możliwości są większe ze względu na uzyskanie wyższej mocy przy niższym natężeniu prądu, potrzebujesz mocy 1000 -1200W czyli na 12V to jakieś 100- 150A, a przy 24V pół z tego, takie 2x200Ah wystarczyłyby na 6-8 godzin, a umieścić je można w różnych miejscach, chociażby pod sufitem na pace, lub pod nogami pasażera
  • Level 11  
    i przy tym poborze prądu oszczędność na przewodach, na powiedzmy 5 metrach przewodu z aku do przetwornicy na 12V ponad 100A, przewód LGY 50mm², a przy 24V 50A, wystarczy LGY 10mm²
  • Level 9  
    Panowie aku mam od przetwornicy ok 45 cm wszystko jak narazie tylko zapominam załączac 2 aku do ladowania dlatego pytam o jakiś schemat jak ktoś cos ma.