Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Toyota Camry 2007 - Sterowanie radiem z kierownicy - podłączenie

SiAr 04 Oct 2013 11:46 2076 1
  • #1
    SiAr
    Level 2  
    Cześć wszystkim.
    Szukałem podobnego tematu na forum i ogólnie w sieci, ale niestety nie znalazłem interesujących mnie informacji.
    Chcę podłączyć zamienne radio DVD GPS dedykowane do Camry 2007 w miejsce fabrycznego radia. Problem w tym, że nowe radio ma zagubioną kostkę zasilającą, więc musiałem sam ją dorobić wg opisu pinów na obudowie radia. Oryginalna wiązka w nowym radiu była zrobiona tak, że po podłączeniu trzech kostek radiowych wszystko powinno działać jak w fabrycznym radiu.
    Wiązka wykonana przeze mnie też już umożliwia działanie radia, ale nie udało mi się jeszcze uruchomić sterowania radiem z kierownicy. Przyciski na kierownicy nie są nawet podświetlone, wiec domyślam się, że obecnie nie dostają zasilania.

    Wiem, że za przyciski na kierownicy w instalacji samochodowej odpowiada trzecia kostka podpinana do oryginalnego radia, która ma następujące przewody:

    1. Sygnał prędkości auta (odpowiadający za zwiększanie głośności radia wraz ze wzrostem prędkości),



    2. Steering Wheel Control GND (masa),
    3. Steering Wheel 1 (Volume+/-, Next, Prev)
    4. Steering Wheel 2 (przycisk Mode)

    5. AUX IN Left
    6. AUX IN GND
    7. AUX IN Right
    8. AUX IN Sense

    W radiu mam natomiast jeszcze niewykorzystane następujące piny:

    1. CAN BUS-IR
    2. Steering Wheel Line
    3. AMP ACC - ale to jest chyba wyjście zasilania 12V na dodatkowy wzmacniacz
    4. AUTO ANT - ale to jest chyba wyjście zasilania 12V na wzmacniacz antenowy

    Jak podłączyć te przewody, żeby uruchomić sterowanie radiem z kierownicy (wystarczy mi SW1, czyli głośność +/- oraz przyciski next/prev) ? Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
  • #2
    SiAr
    Level 2  
    Nie wiem, czy mogę pisać dwa posty pod rząd, jednak mam nowe wskazówki.

    Człowiek w serwisie car-audio powiedział mi, że przyciski na kierownicy powinny być zasilone napięciem 5V. Niestety nie wiedział nic więcej.

    Dzisiaj podłączyłem pierwsze, oryginalne radio do zasilacza +10V (niestety nie miałem skąd wziąć +12V) i pomierzyłem napięcia na pinach radia:
    - pin "Steering Wheel Ground" nie miał potencjału,
    - pin "Steering Wheel 1" pokazał +3,25V,
    - pin "Steering Wheel 2" pokazał +3,25V.
    Podejrzewam, że na tych dwóch pinach wyszłoby +5V przy zasilaniu radia napięciem +12V.

    Czy ktoś ma jakieś pomysły na podłączenie tego sterowania do nowego radia?

    Ja rozważam podłączenie przewodu SWG w pin "Steering Wheel Line" w nowym radiu, natomiast przewód SW1 - w pin w radiu "CAN BUS-IR". Dobrze byłoby jednak najpierw pomierzyć napięcia na tych pinach w nowym radiu.

    Pozdr.