Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kolumna głośnikowa, dwa kable. Do czego są te kable?

16 Mar 2005 14:16 1848 6
  • Użytkownik usunął konto  
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 18  
    "Czarne zawsze do ziemii", czyli cały czarny "minus".
    Zresztą jest prosty patent: podłącz bateryjkę 9V albo 1,5V i zobacz jak się membrama basowa wychyla, jak do przodu, to plus jest tam, gdzie plus baterii.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 16  
    Widze, ze kable sa na stale przymocowane do kolumn. Tak wiec najczesciej bywa tak, ze przewod na ktorym sa jakies paski to minus...ale nie zawsze tak musi byc :D. Najlepiej mozna to sprawdzic za pomoca baterii np.9V. Podlaczasz ja do koncowek kabla i jezeli glosnik wychyli sie w przod to znaczy ze polaryzacja kolumn jest taka jak na baterii...tam gdzie + baterii to + na kolumnie, jezeli glosnik cofnie sie do srodka to znaczy, ze polaryzacja jest odwrotna niz na kolumnie...
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 24  
    No chyba jednak ten szaro czarny to bedzie plus, a jak nie wiesz czy napewno to przecierz jest roznica jak podepniesz na odwrot, jest wtedy mniejszy, slabszy bas...a moce kolumn sie sumuja jako caly zestaw iles tam watowy, ale jak masz jedna slabsza a druga mocniejsza to przy mocnym wzmaku, ta slabsza bedzie siadac nawet jak chodzi w takim zestawnieniu...
  • Poziom 27  
    Jeśli odsuniesz od siebie kolumny możliwie daleko najlepiej 2 - 4metry i podłączysz do wzmacniacza to będziesz miał dwie możliwości.

    1.Prawidłowo połączone kolumny obojętnie szeregowo czy równolegle dają wrażenie dźwięku wydobywającego się spomiędzy nich.

    2.Kolumny połączone w przeciwfazie ( nieprawidłowo ) dźwięk wydobywa się jakby spoza kolumn.

    Ustaw kolumny kilka metrów od siebie i podłącz raz tak a raz odwrotnie i będziesz wiedział kiedy jest ok.
  • Poziom 36  
    Prościej i pewniej - można postawić obie kolumny naprzeciwko siebie, np. w odleglosci 15cm. Zakładając, że w jednej wiemy gdzie jest plus, podłączamy do wzmacniacza tą znaną prawidłowo a nieznaną próbujemy podłaczyć równolegle w jedną i w drugą stronę. Jak będzie więcej basu to znaczy, że plusy obu kolumn sa ze soba polaczone. Czyli są w tej samej fazie. Na przewodzie plusa zawiązać supełek :)
    Później łącząc szeregowo (przy teście też można szeregowo ale tak latwiej sie polapac) podłącz plus jednej kolumny z minusem drugiej a pozostale kable do wzmacniacza, rowniez z zachowaniem biegunowosci.
    Metody RSP też używam ale jak sie nie wie o co chodzi to można się pomylić.