Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra 1,7td Isuzu dymi, kończy się silnik pali olej

05 Paź 2013 00:47 4737 11
  • #1 05 Paź 2013 00:47
    611279
    Użytkownik usunął konto  
  • #2 05 Paź 2013 10:08
    Sołtys_Elbląga
    Poziom 31  

    Jak masz okazję wymień silnik a ten zostaw na dawce ewentualnie. Nie baw się w swapy.

    0
  • #3 05 Paź 2013 10:36
    iommi23
    Poziom 13  

    Moim zdaniem też bym polecał wymianę na taki sam. Jeżeli buda jest zdrowa (a w oplach z 96 z tym różnie bywa) to warto jeszcze zainwestować. Ja przechodziłem podobny dylemat w przypadku corsy B 1.4benzyna (zdrowa buda) - tam akurat skończyło się na kapitalce (okazało się po rozkręceniu, że urwała się śruba w bloku poprzedniemu właścicielowi przy wymianie uszczelki), ale to był benzyniak, a do tego miałem też dostęp do naprawdę dobrych fachowców. Wyszedłem też z założenia, że będę wiedział co mam. Ze swojej strony powiem, że remont wyszedł w efekcie spoooro więcej niż wymiana silnika.

    W przypadku diesli ciężej się robi kapitalki, bo wiedza taka sobie wśród fachowców a i też ciśnienia większe, więc tutaj raczej bym wymieniał. Przerabiałem to w przypadku fiesty 1.8D, której w efekcie musiałem się pozbyć po podobnych objawach - nikt nie był w stanie nic zrobić ponad to, co już było (czyli wymieniony praktycznie jak u Ciebie cały osprzęt). Tam akurat było prościej z decyzją, bo jak to w fordach - buda zaczęła gnić a motodoktor zbytnio nie pomógł;) Przy okazji wyszło w moim przypadku, że bagnet był z innego auta i przekłamywał stan oleju.

    Z tego, co opisujesz, to podejrzewam uszczelkę albo mocno zjechaną głowicę - może i do tego pierścienie. Samo planowanie i naprawa głowicy to pewnie koszt z min. 400zł, a z tego, co widzę, to kompletny silnik można już wziąć za 800zł (a coś lepszego za 1400). Warto poprosić sprzedającego o wykres kompresji (niektórzy robią takie rzeczy) a jeszcze lepiej szukać silnika na aucie by nie wpakować się znowu w jakieś padło.

    Jeżeli auto i przestanie jeździć, a masz dostęp do zaplecza, to zdejmij głowicę i oceń stan wnętrzności. Pewnie nic zbytnio z tego Ci nie wyjdzie, ale moim zdaniem zawsze lepiej spróbować zanim się wywali sporo kasy - a nuż znajdziesz jakąś prostą usterkę i wszystko się rozejdzie po kościach :) Kumplowi kiedyś auto podobnie się zachowywało i po zdjęciu głowicy się okazało, że wszystkie pierścienie się tak ułożyły, że ich nacięcia (chodzi o nieciągłość w pierścieniu - nie wiem, jak to opisać - pierścień nie jest jednolity, ale musi być nacięty, aby można go było nałożyć) były w jednej linii i kompresja spadła drastycznie. Mimo że szansa na to jest niewielka, to jako pocieszenie piszę, że czasami różne cuda się dzieją ;)

    Wymieniaj na taki sam silnik - ja w corsie początkowo miałem blok gotowy z C14NZ (fabrycznie był X14SZ - niby wymienne - z uwzględnieniem miejsca na czujnik spalania stukowego) i na sam koniec montażu okazało się, że nie wejdzie rozrusznik, bo blokuje się na skrzyni - w efekcie robota była podwójna, bo trzeba było zdjąć wszystko i zreanimować X14SZ i poskładać znowu. Zatem takie drobnostki potrafią zaskoczyć.

    0
  • #4 05 Paź 2013 15:54
    majsster
    Poziom 22  

    ja bym chociaż zdemontował głowice i zobaczył w jakim stanie sa tuleje jezeli nie ma progów i widocznych rys zamontował bym nowe pierścienie + uszczelnienie głowicy. Silnik zawsze możesz kupić taki sam jak masz. Pozdrawiam

    0
  • #5 05 Paź 2013 20:53
    611279
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 06 Paź 2013 12:53
    majsster
    Poziom 22  

    no wlasnie jedynie planowana a prowadniki w jakim stanie ? nie w spomne o uszczelniaczach zaworów

    0
  • #7 06 Paź 2013 13:07
    magi23
    Poziom 20  

    Patrzcie patrzcie.
    Kurczaki mam taki silnik.
    Gwarantuje własną głową że nie dymi
    Mam go z astry kombi która dostała ładnie w du....e
    Są to najlepsze silniki jakie opel miał pod maską.
    No jeszcze 2litrowy w starych omegach
    Jak by co info na PW

    Dodano po 2 [minuty]:

    masz do mnie 160klocków

    0
  • #8 14 Paź 2013 23:47
    611279
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 15 Paź 2013 11:22
    Sołtys_Elbląga
    Poziom 31  

    Sam go sobie zamknij.

    1
  • #10 14 Mar 2014 22:42
    grunz
    Poziom 18  

    Nie chciałem zakładać nowego tematu, i skoro tego nikt nie zamknął...
    Mam taką astrę z silnikiem 1,7td. poszła tam głowica, wał jest na panewkach ostro przetarty bo poprzedni właściciel oszczędzał na oleju...
    Mam natomiast silnik i skrzynię od corsy 1,5d. Czy 1,5 podejdzie zamiast 1,7 i czy mogę go "uturbić" ? Dużo byłoby ewentualnych przeróbek?? Dostęp do miejsca i narzędzi mam...

    1
  • #11 15 Mar 2014 06:44
    magi23
    Poziom 20  

    Mam jeszcze tej silnik
    Jak by co mogę samą głowicę sprzedac

    0
  • #12 15 Mar 2014 07:30
    grunz
    Poziom 18  

    Tego 1,7 nie warto robić bo jest mocno zajechany. Mam w bardzo dobrym stanie silnik ze skrzynią 1,5D. Właśnie jego chciałem tam zamontować i ewentualnie uturbić osprzętem z 1,7. Tylko nie wiem czy jest to możliwe technicznie. Czy wystarczy, że przełożę sam silnik, wymienię kolektory, źeby turbinka pykała...

    0