Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Leon I - Nie działa hamulec ręczny na tylne prawe koło.

05 Paź 2013 19:01 14004 20
  • Poziom 25  
    Witam tak jak w temacie. Dzisiaj wymieniałem klocki i tarcze hamulcowe. Wszystko ładnie pięknie z lewym kołem. Natomiast w prawym pojawił się problem. Osłona przeciwpyłowa tłoczka była uszkodzona czego następstwem był skorodowany tłoczek. Wymieniłem tłoczek, osłonę i uszczelniacze. Złożyłem tak samo jak rozebrałem. Hamulce odpowietrzyłem. Przy okazji nowy płyn bo stary miał ponad 4% wilgotności. Pierwsza próba hamowania- hamulec nożny działa prawidłowo. Kół nie blokuje bo ABS działa :D Ręczny natomiast tylko na lewe koło działa. Wjechałem na kanał. Ręcznie jak naciskałem dźwignię hamulca nie wyczuwam żadnego oporu- chodzi w miarę lekko od górnego do dolnego maksymalnego jej położenia. Na lewym kole ciężko ją nacisnąc. Nie wiem także czy aby na pewno działa samo-regulator w tym kole. Proszę was o pomoc. Czeka mnie chyba kolejne rozbieranie zacisku. Dzięki i pozdrawiam :?:
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Załóż nowy zacisk i nie dziaduj.
  • Poziom 25  
    Pewnie najlepiej wszystko nowe bez naprawy bo po co regenerować. A Za zacisk trzeba zapłacić te 200 zł. Zacząłem dokładać do starego, za części plus smar sylikonowy zapłaciłem 60 zł więc musze jakoś to naprawić. Macie jakieś propozycje co może byc?? Dodam że tłoczki są wkręcane, nie wciskane. A wszystkie oringi dawałem na smar wyżej napisany.
  • Pomocny post
    Poziom 29  
    jpna100 napisał:
    Dodam że tłoczki są wkręcane, nie wciskane.
    Toś nam nowinę napisał.
    Rozebrać całość, dobrze wyczyścić, prawidłowo zmontować i będzie nienagannie spełniało swoja funkcję!
  • Poziom 25  
    No właśnie nie jestem pewien czy te blaszki i łożysko dobrze założyłem w środku tłoczka co znajduje się pod segerem wraz z tym "Ślimakiem"
  • Poziom 25  
    Panie i Panowie. Dzisiaj miałem czas zobaczyc do reklamówki w której wiozłem zacisk do sklepu... Znalazłem takie coś. Jest to jakaś "gumka", na pewno nie na odpowietrznik hamulców. Nie wiem gdzie ona ma byc. Dlatego proszę o pomoc. Seat Leon I - Nie działa hamulec ręczny na tylne prawe koło.

    Seat Leon I - Nie działa hamulec ręczny na tylne prawe koło.
  • Pomocny post
    Poziom 29  
    jpna100 napisał:
    na pewno nie na odpowietrznik hamulców

    Na odpowietrznik.
  • Poziom 25  
    Troszkę mi to nie pasuje bo wygląda jak funkiel nówka, nie śmigana, ale niech tak będzie. W sumie pasuje idealnie. W piątek biorę się za zacisk. Podejrzewam że mógł spaśc seger w tłoczku, w co wątpię bo dobrze siedział.
  • Poziom 35  
    Jeśli masz podobny zacisk w tylnym kole jak np. w Golfie IV i podczas wymiany klocków i tarcz nie korzystałeś ze specjalnego urządzenia do cofania tłoczków hamulcowych, to masz tego efekt. Urządzenie takie "wpycha" tłoczek z jednoczesnym jego wkręcaniem i nie ma wówczas problemów z ręcznym. Może trzeba cięgło od prawego koła podciągnąć (znajduje się w tunelu obok dźwigni biegów), lub właściwie podwiesić linkę (pancerz) hamulca ręcznego.
  • Poziom 25  
    Tłoczek jest wkręcany. Wkręcałem go kluczem od szlifierki kątowej i wciskałem delikatnie dorobioną śrubą, więc nie ma mowy że uszkodziłem mechanizm (śruba i tuleja w tłoczku) Jutro albo w piątek to rozbiorę bo na razie nie mam jak. I się okaże. Dodam że najpierw robiłem lewe koło a później prawe.
  • Poziom 25  
    Dzięki wielkie panowie. Problem rozwiązany,a mianowicie winnym okazał się pierścień segera który wypadł. Oczywiście plusiki lecą. Teraz mam drugie pytanie. Czasami gdy odpalę silnik kontrolka od zaciągniętego hamulca ręcznego/informująca o poziomie płynu mrugnie i zapiszczy jakiś sygnalizator. Co to może byc? Dodam że podpięcie pod komputer nic nie wykazało. trzecia sprawa czasami pali mi się kontrolka ABS. Błąd na komputerze- brak przejścia między czujnikiem, czy coś takiego w tylnym prawym kole. Co w związku z tym zrobiłem: wyczyściłem kostkę z kablami wchodzącą w ten czujnik, wyczyściłem go całego wraz z zębatką na piaście, rezystancja waha się w granicy 1,5KΩ.
  • Poziom 25  
    Ma ktoś tu jakieś propozycje? Słyszałem że są tu sami specjaliści od VW, a to prawie wszystko to samo co Golf IV
  • Poziom 29  
    jpna100 napisał:
    Błąd na komputerze- brak przejścia między czujnikiem, czy coś takiego w tylnym prawym kole
    Nie da się pomóc w nijaki sposób, jeśli będziesz tak opisywał kody błędów!!! Podaj kod!!!
  • Poziom 25  
    To dopiero w piątek podam bo na warsztatach szkolnych sobie podepnę :D A wiesz co może byc z tą lampką i piszczeniem? Dodam że dzisiaj nie świeci mi ABS :D Może dla tego że wilgotno jest na dworze ;p
  • Poziom 35  
    Lampka od poziomu płynu hamulcowego jest wspólna z obwodem sygnalizującym zaciągnięty hamulec ręczny. W moim Golfie IV sygnalizator dźwiękowy działa, gdy auto porusza się z zaciągniętym hamulcem ręcznym. Sprawdź osadzenie pierścienia współpracującego z czujnikiem ABS-su oraz w jakiej odległości znajduje się ten czujnik od wspomnianego pierścienia. Nie może być on zbyt oddalony od pierścienia, jak też ocierać się o niego, gdyż będzie to zakłócać pracę ABS-u.
  • Poziom 25  
    Poziom płynu w normie,ręczny opuszczony do końca. Odpalam silnik i zaczyna piszczec i mruga ta kontrolka. Nie zawsze się to zdarza. W sumie odkąd go mam to może ze 3 razy. W wolnej chwili zmierzę tą szczelinę. Na pewno nie ociera. Co do odległości na oko jak rozbierałem hamulec to może było 0,5mm
  • Poziom 25  
    Tak jak obiecałem Kod błędu to 287. To co znalazłem w internecie:
    287 Czujnik koła ABS prawy tył - G44, Sygnał prędkości kół ABS #3 (prawy tył) zakres / działanie - G44 Teraz coś pomoże? Dodam że jest to stały błąd, kontrolka nadal gaśnie czasami.
  • Poziom 25  
    kajaba autoserwis Chciałeś kod bledu, więc go masz i...???
  • Poziom 29  
    jpna100 napisał:
    kajaba autoserwis Chciałeś kod bledu, więc go masz i...???

    I co ? Trzeba naprawić! Masz kod błędu , masz opis, to co ja mam za Ciebie to zrobić ?! Dostałeś odp od kolegi wyżej. W najgorszym wypadku po wykluczeniu przewodów i styków możliwe jest uszkodzenie sterownika pompy.

    Po drugie nie mam czasu śledzić na forum czy ktoś, coś odpisuje w danym temacie!
  • Poziom 25  
    Czujnik nie jest z przewodem, Na czujniku jest kostka w którą się wpina przewód. Przedowy sprawdzone jak pisałem już wyżej. Moim zdaniem jak by był uszkodzony czujnik to kontrolka ABS-u świeciałby się cały czas. Nie wiem moge się mylić. Wymienię go i zobaczymy.