Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Massey Ferguson 255 - alternator wzbudza się przy wysokich obrotach

9misiek3 05 Paź 2013 19:22 6954 19
  • #1 05 Paź 2013 19:22
    9misiek3
    Poziom 10  

    Alternator A115 34a wzbudza się przy wysokich obrotach silnika ok 1600.
    Lampka ładowania to żarówka 5W. Czy mogę dołożyć równolegle do tej lampki opornik 3Ohm 10W ? Czy te parametry będą odpowiednie ?
    Poślizg paska wykluczam.

    0 19
  • #2 05 Paź 2013 20:07
    nikusert
    Poziom 38  

    Witam
    Sprawdziłbym ,szczotki ,pierścienie ślizgowe,oraz diody wzbudzenia,to na początek.

    0
  • #3 05 Paź 2013 20:19
    437960
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 05 Paź 2013 20:56
    krzysztof898
    Poziom 12  

    uwalisz wtedy wszystkie diody wzbudzenia takim opornikiem i wtedy kontrolka już ci wcale nie zgaśnie. wymień szczotki jeżeli zużyte a jeżeli nie to regulator i zapomnij o sprawie.

    0
  • #5 07 Paź 2013 21:08
    9misiek3
    Poziom 10  

    problem pojawił się po wymianie regulatora
    alternator był badany na stole u fachowca i wg niego wszystko jest ok.

    1
  • #6 07 Paź 2013 22:19
    nikusert
    Poziom 38  

    Dlaczego miałeś wymieniany regulator.

    0
  • #7 08 Paź 2013 14:24
    9misiek3
    Poziom 10  

    lampka ładowania nie gasła,
    alternator w ogóle nie ładował

    0
  • #8 08 Paź 2013 18:46
    nikusert
    Poziom 38  

    Czyli prawdopodobnie regulator był uszkodzony .W jakim stanie są pierścienie ślizgowe,to masz wymieniony regulator na nowy,czy jak się wzbudzi to kontrolka gaśnie całkowicie.

    0
  • #9 08 Paź 2013 20:37
    9misiek3
    Poziom 10  

    Przy wymianie regulatora elektromechanik mówił, że szczotki, pierścienie ślizgowe i łożyska są w dobrym stanie i nie wymagają wymiany.
    Regulator nowy, kupiony w agromie.
    Gdy alternator się wzbudzi kontrolka gaśnie całkowicie i zaczyna się żarzyć przy wolnych obrotach.

    1
  • #10 08 Paź 2013 20:55
    nikusert
    Poziom 38  

    Źle doczytałem ,regulator ogólnie się wymienia
    -gdy kontolka nie świeci (uszkodzenie regulatora)
    -zbyt małe ladowanie
    -alternator ładuje ponad 14,4V.
    To że jest problem ze wzbudzeniem może być wina samego alternatora.Jeżeli już się wzbudzi ,ile ładuje.

    0
  • #11 08 Paź 2013 21:08
    9misiek3
    Poziom 10  

    Ładowanie 13,9-14V pod obciążeniem na średnich obrotach.

    0
  • #12 08 Paź 2013 21:19
    nikusert
    Poziom 38  

    Sprawdź jeżeli możesz (może być jutro),jakie jest napięcie na zacisku do którego połaczony jest przewód od kontrolki (D+).

    0
  • #13 15 Gru 2013 15:43
    9misiek3
    Poziom 10  

    Waha się 7,5-10V.

    1
  • #14 15 Gru 2013 16:22
    nikusert
    Poziom 38  

    Wygląda na to że masz uszkodzone diody wzbudzenia w mostku prostowniczym.Ładowanie jest dobre ,co oznacza że stojan ,wirnik diody główne są sprawne.Jaki to masz alternator ,mógłbyś posłać zdjęcie ,lub podac typ.

    0
  • #16 15 Gru 2013 17:16
    nikusert
    Poziom 38  

    Mogą być rozlutowane (co mało prawdopodobne),lub mają przerwę ,co nie wyklucza że jest to, co pisze kolega Strumien swiadomosci swia.

    0
  • #17 16 Gru 2013 12:38
    slonko3103
    Poziom 10  

    mam podobny "problem", mianowicie po odpaleniu ciągnika kontrolka świeci do momentu przekroczenia pewnych obrotów (coś w granicach 1500, ale dokładnie nie wiem bo obrotomierz nie działa) gaśnie i na wolnych obrotach zarowka delikatnie świeci. ładowanie jest prawidłowe i nie ma problemów z odpalaniem. muszę tylko pamiętać o przegazowaniu silnika;)

    0
  • #18 16 Gru 2013 21:39
    nikusert
    Poziom 38  

    Jaki masz alternator.
    Przyczyn może być wiele,kontrolka ładowania małej mocy (powinna być 4-5W) regulator napięcia ,któtkie lub zawieszające się szczotki,diody wzbudzenia,kończące się pierścienie ślizgowe.Lecz na początek sprawdziłbym jaka jest żarówka,następnie sprawdź napięcie na wyjściu alternatora B+,jak również na zacisku D+.Na tych zaciskach napięcie musi być jednakowe.

    0
  • #19 20 Lip 2014 18:24
    krzys375
    Poziom 8  

    Kontrolka od alternatora gaśnie między 1400-1600 i przy spadku gazu na zbyt niskie obroty zaświeca się (żaży). Proponuję aby zwrócić uwagę w którym momencie się zaświeca to nie są duże obroty i na cięgiełku od gazu sterowanego ręcznie ustawić odległość tak żeby po podniesieniu dźwigienki do góry nie spadały obroty zbyt nisko Tak mam zrobione u siebie i dobrze ładuje i wszytko działa.

    1
  • #20 20 Lip 2014 23:29
    Hart3
    Poziom 24  

    Wzbudzanie się alternatora przy wysokich obrotach może być spowodowane zmianą koła pasowego na większe.Powodem bywa regulator słabej marki.Napięcie mierzone na B+ i D+musi być takie same,inaczej uszkodzona dioda.Podmienił bym stojan może być zwarcie między zwojowe.Jaki jest stan łożysk i ich siedzeń co wpływa na szczelinę wirnika i stojana.

    0
  Szukaj w 5mln produktów