Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wzmacniacz mocy na układzie scalonym TDA8920

05 Paź 2013 21:52 2277 6
  • Poziom 10  
    Witam.

Otóż zabieram się za budowanie wzmacniacza na układzie TDA8920 zamierzam go zasilić transformatorem toroidalnym 2x24V i właśnie wiem że jest potrzebny mostek prostowniczy jeszcze ale nie jestem obeznany w temacie podobne potrzebne są chyba do tego jak się nie mylę kondensatory 4x1000uF i myślę dodać do tego przedwzmacniacz na układzie TDA1524A.I chciałbym również zapytać czy jest możliwość "odprowadzenia" 3 kanału jako do subwoofera który przechodziłby przez zwrotnice pasywną co prawda wiem że moc będzie jaka będzie może nie 100W czy ile ale nie potrzebuje dużej mocy jednak z tego co wiem impedancja na wyjściu będzie wynosi 8 ohm.Czy na mostku zwrotnica by zmniejszyła ten opór do 4 ohm? Przepraszam za błędy ale jestem początkujący i staram się pisać bez jakichkolwiek nie do jaśnień :)

Pozdrawiam :)
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Mostek prostowniczy 35A jest chyba najbardziej popularny w sklepach. Starczy ci na pewno.
    Kondensatory możesz zastosować 2*4700uF.
    Żeby podłączyć kanał subwoofera musisz zrobić sumator prawego i lewego kanału.
    np:
  • Poziom 10  
    Dziękuje za odpowiedź :) Czyli dwa kanały stereo będą bezpośrednio wyprowadzać sygnał na wtyki i trzeci przewód puścić z lewego kanału czy zmostkować kanały i wypuścić na sumator? :)
  • Poziom 20  
    Sygnał prawy do kanału prawego wzmacniacza i sumatora.
    Sygnał lewy do kanału lewego wzmacniacza i sumatora.
    Z sumatora do wzmacniacza subwoofera.
  • Poziom 10  
    No tak , źle zrozumiałem :) I ostatnie pytanie moje too..Czy po przejściu sygnału przez ten sumator impedancja będzie wynosiła nadal 4 ohm? Nawet kiedy Będą załączone dwa kanały stereo i ten do subwoofera?
  • Poziom 20  
    lukax22 napisał: