Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Mondeo MK2 1.8 16V - Temperatura przełączania LPG

05 Paź 2013 23:23 4932 15
  • Poziom 35  
    Wraz z nadejściem chłodniejszych dni pojawił się problem. Chodzi o to, że po uruchomieniu silnika (po kilkugodzinnym postoju), jeżeli samochód stoi, przełączanie odbywa się przy 35 stopniach (zgodnie z ustawieniem w komputerze), jeżeli jednak od razu ruszę, przełączenie następuje przy około 60 lub więcej stopniach (miernik temp. cieczy chłodzącej jest blisko środkowego położenia, czyli temperatury roboczej), do tego po przełączeniu na LPG, komputer sygnalizuje brak gazu i następuje przełączenie na benzynę. Tym samym, muszę wyłączyć LPG, przejechać około 5 km i wtedy po włączeniu LPG jest już dobrze. Mam nadzieję, że w miarę czytelnie opisałem problem.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 38  
    Problem z masą lub czujnikiem w reduktorze ? A w ogóle o jakiej instalacji rozmawiamy? Jakie graty ?
  • Poziom 35  
    Instalacja KME Diego 4, wtryski Valtec, reduktor Zavoli.
    Czujnik temperatury reduktora był niedawno wymieniany, poza tym sprawdziłem błędy w komputerze (mam program i interface) i nie ma żadnej wzmianki o czujniku temperatury, tylko że za małe ciśnienie gazu i wtryskiwacze benzynowe nadal otwarte
  • Poziom 38  
    No dobrze, a wtedy co się źle przełącza nie pokusiło cie by mieć podpiętego laptopa do diego i obserwować czego mu brakuje ?
    Przedtem z ciśnieniem i zapętlaniem nie było problemu ?
    Zajrzyj do wtyczki i gniazdka sterownika czy coś tam nie przygniło.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Może czujnik ciśnienia jest na tej samej masie co czujnik temperatury reduktora i tu jest jakiś kiepski kontakt ?
  • Poziom 35  
    psooya napisał:
    No dobrze, a wtedy co się źle przełącza nie pokusiło cie by mieć podpiętego laptopa do diego i obserwować czego mu brakuje ?

    - brakuje mu gazu (komputer rejestruje błąd - zbyt niskie ciśnienie gazu, tak samo jest jak się skończy gaz w czasie jazdy).

    Dodano po 2 [minuty]:

    psooya napisał:
    Przedtem z ciśnieniem i zapętlaniem nie było problemu ?

    Jak była wyższa temperatura otoczenia, nie było żadnych problemów, nawet jak ruszyłem od razu, przełączanie następowało przy 35 stopniach.

    Dodano po 3 [minuty]:

    psooya napisał:

    Zajrzyj do wtyczki i gniazdka sterownika czy coś tam nie przygniło.
    Może czujnik ciśnienia jest na tej samej masie co czujnik temperatury reduktora i tu jest jakiś kiepski kontakt ?


    Ewidentnie ma to związek z którymś z czujników, tylko dlaczego na postoju przełącza się prawidłowo, jedynie jak ruszę od razu jest problem.
  • Poziom 38  
    Podłącz pod komputer tak jak pisałem, gazu mu na pewno nie brakuje chyba że masz wadliwy jakiś elektrozawór, połączenie, reduktor, wielozawór.
    Ja stawiam, na nie łącząca masę czujnika ciśnienia gazu i temperatury ale tego nie da się wywróżyć, tylko podpiąć laptopa i porównać sytuację z postoju i jazdy.
    Błąd jest wynikiem nie prawidłowo pracującego czujnika np ciśnienia gazu, bo np. nie łączy wtyczka.
  • Poziom 35  
    Wszystko ok, tylko dlaczego na postoju nie ma problemów? Po kliknięciu elektrozaworu, zwiększam obroty do ok. 1600 i następuje bezproblemowe przejście na LPG.
  • Poziom 38  
    Bo może niema takich drgań jak podczas jazdy ? A jak ruszysz co pokazuje czujnik temperatury reduktora?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Może masz nie drożny reduktor i za słabo się podgrzewa ? Macałeś czy jest gorący względem tego co pokazuje czujnik temperatury reduktora ?
  • Poziom 35  
    psooya napisał:

    Może masz niedrożny reduktor i za słabo się podgrzewa ?


    Reduktor był w kwietniu tego roku czyszczony oraz zostały wymienione gumy (nie wiem czy jak się fachowo nazywają).
  • Poziom 38  
    To, że był nie oznacza, że jest. Napisz co sprawdziłeś bo na razie mamy tu teorię akademicką..... Jeśli nie jesteś w stanie dokonać żadnych pomiarów celem rozwiązania problemu będziesz musiał udać się do serwisu LPG.
    Wymiana gum = regeneracja za pomocą zestawu naprawczego.
  • Poziom 35  
    psooya napisał:
    Bo może niema takich drgań jak podczas jazdy ?

    Zapewne gdyby chodziło o drgania, temperatura otoczenia nie miałaby znaczenia.

    Dodano po 13 [minuty]:

    psooya napisał:
    To, że był nie oznacza, że jest. Napisz co sprawdziłeś bo na razie mamy tu teorię akademicką...


    Faktycznie, coś w tym jest, tym bardziej że przed czyszczeniem i wymianą gum nie było tego problemu (nawet przy -25 stopni - ruszałem od razu i przełączanie na LPG odbywało się po około 5 km, przy temperaturze ok. 60 - 65 stopni - wg miernika temperatury cieczy chłodzącej).
  • Poziom 35  
    Dzisiaj przy okazji zmiany obrotów przełączania zrobiłem zrzuty ustawień. Proszę o ocenę ustawień i ew. sugestie.

    Ford Mondeo MK2 1.8 16V - Temperatura przełączania LPG Ford Mondeo MK2 1.8 16V - Temperatura przełączania LPG Ford Mondeo MK2 1.8 16V - Temperatura przełączania LPG Ford Mondeo MK2 1.8 16V - Temperatura przełączania LPG
  • Poziom 38  
    Przełącza się już poprawnie? Jak nie to trzeba zlogować temperaturę do pliku podczas ruszania i na postoju by móc postawić diagnozę. Obroty proszę ustawić na niższe od minimalnych wolnych dzięki czemu będzie się sam przełączał na gaz bez "przegazówki"
  • Poziom 35  
    psooya napisał:
    Przełącza się już poprawnie?


    Zapewne nie.
    1. Jest wyższa temperatura otoczenia.
    2. Po wyjechaniu z garażu, poczekałem aż się przełączy na LPG.

    Dodano po 2 [minuty]:

    psooya napisał:
    trzeba zlogować temperaturę do pliku podczas ruszania i na postoju by móc postawić diagnozę.


    Czy jest możliwe, że czujnik temperatury reduktora "oszukuje"? Jak załączył się wentylator, temperatura reduktora wynosiła ok. 78 stopni, a wiadomo, że powinno być około 90.

    Reasumując - problem pojawił się po wymianie gum w reduktorze. Jak wspomniałem w poprzednim poście, nawet jak przy -25 stopni ruszyłem od razu i gaz włączył się po ok. 5 km i przy temperaturze prawie roboczej (wg wskazań miernika), to nie było problemu. Muszę zapytać "gazownika" dlaczego tak jest (przy okazji wymienię filtry).

    P.S. Czy ustawienia są prawidłowe? Czy w opcji "Modelowanie" powinno się ustawiać "Wzbogacenie", tak żeby linie się pokrywały?
  • Poziom 38  
    Ja tego modelowania nie rozkminiam jest mało zrozumiałe, to taka inna wersja mnożnika więc się nie wypowiem. Tak czy siak takie regulacje jak tylko się da należy przeprowadzić odczytując korekty STFT i LTFT sterownika PB i na ich podstawie dobierać "modelowanie".
    Czujnik temperatury reduktora może być uszkodzony, nie napisałeś czy reduktor faktycznie jest gorący, czy dobrze jest odpowietrzona instalacja chłodzenia silnikiem, czy podczas oczekiwania pod garażem miałeś włączonego laptopa i obserwowałeś wzrost temperatury.
    W każdym razie powinieneś był mieć laptopa i to oglądać. Powinieneś też powtórzyć próbę z jazdą i laptopem.
    Możliwe, że reduktor jest zamontowany wyżej niż zbiorniczek wyrównawczy z płynem chłodniczym przez co nie nagrzewa się poprawnie bo jest zapowietrzony, to powoduje, że jak ruszysz to stygnie i nie chce się przełączyć, ale to tylko gdybanie.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Co do temp reduktora, to musisz wziąć po uwagę miejsce jego montażu, długość węży, miejsce wpięcia w układ chłodzenia. 78 stopni to nie jest tak mało, gaz też go studzi podczas rozprężania.
  • Poziom 39  
    Dorzucę swoje uwagi z zaznaczeniem, że nie znam tej instalacji. Kłopoty z temperaturą przełączania mogą być związane z nie w pełni sprawnym czujnikiem temperatury reduktora - niestabilna charakterystyka temperaturowa - miałem taki przypadek w swojej instalacji i wymiana czujnika pomogła.
    alojzy7719 napisał:
    do tego po przełączeniu na LPG, komputer sygnalizuje brak gazu i następuje przełączenie na benzynę. Tym samym, muszę wyłączyć LPG, przejechać około 5 km i wtedy po włączeniu LPG jest już dobrze.
    .
    Tu mogą być dwie mozliwości (z autopsji).
    1. Fiksuje cewka elektrozaworu na reduktorze - ma niepewne przejście (raz jest, innym razem brak) i jak się ma pecha, to trudno to czasem stwierdzić (ja kilkanaście razy ją sprawdzałem z wynikiem pozytywnym, dopiero po wyjęciu rdzenia elekrozaworu kłopoty minęły, ale wtedy cewka też się zdecydowała na trwałą przerwę.
    2. Bardziej prawdopodobna, bo te 5 km by z tym przemawiało - zanieczyszczony reduktor nie trzymający stabilnego ciśnienia przy zmianie obciążenia. Przy przełączeniu w czasie jazdy następuje nagły i stosunkowo duży pobór gazu czemu towarzyszy (a nie powinien) duży skok ciśnienia, który może uniemożliwiać poprawną pracę instalacji. Tak było u mnie w Prinsie. Miałem wtedy do dyspozycji tylko manometr do 2.5 bara. Czasem przy gwałtownej zmianie poboru gazu ciśnienie skakało powyżej 2.5 bara i silnik gasł i możliwe było przełączenie (praca) silnika na gazie jak ciśnienie gazu spadło poniżej 2.5 bara.