Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
SEW Eurodrive
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf IV 1.9TDI 110KM 1998r - Wymiana rozrządu.

06 Paź 2013 12:21 39480 35
  • #1 06 Paź 2013 12:21
    2194341
    Użytkownik usunął konto  
  • SEW Eurodrive
  • #3 06 Paź 2013 13:07
    2194341
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 06 Paź 2013 13:12
    dabu
    Poziom 31  

    Oba paski bardzo dobre, zazwyczaj zakładam Gates-a.

    0
  • #5 06 Paź 2013 13:29
    2194341
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 08 Paź 2013 18:44
    2194341
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 08 Paź 2013 18:52
    Sołtys_Elbląga
    Poziom 31  

    Chłopie, jak Ty nawet nie wiesz jak się do tego zabrać to się lepiej nie bierz do tego, potem osądzisz forum, że Ci koledzy zrobili celową kolizje w silniku.
    Jest kilka polecanych firm jeżeli chodzi o rozrządy, strzelam w ciemno choćby SKF, z tymi częściami czy to pompy wody czy łożyska czy sworznie nigdy nie było problemów.
    Oddaj to komuś kto zajmuje się tym na co dzień i z tego żyje. Widzę już jak koledzy sypią filmami z wymian rozrządu. Tak w ogóle, nakręcacie filmiki jak naprawiacie auta? Ja czasami fotki zrobię, żeby się śrubki nie zostawały, kiedyś myślałem, że producent daje ich za dużo.

    1
  • #8 08 Paź 2013 19:04
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Grzesiek794239 napisał:
    Da mi ktoś w reszcie instrukcje albo film jak sie za to w golfie zabrać??
    To jest forum. Nikogo nie zmusisz swoim roszczeniowym podejściem. Instrukcji w necie jest pełno wystarczy poszukać, ale ci się nie chce lepiej poczekać na gotowe.

    0
  • Pomocny post
    #9 08 Paź 2013 21:04
    gsekulski
    Poziom 16  

    Jeśli chodzi o części to kupując gotowy zestaw np INY czy SKF w środku często bywa tak, że np pasek- INA, rolki NTN, pompa SKF i na wszystkie inne sposoby. Bardzo dobrym, wytrzymałym i za rozsadne pieniądze będzie poproszenie w sklepie o zestaw: pasek wzmacniany Continentala, rolki i napinacz NTN oraz popa wody Rouvile. Chodź kupując cały zestaw będzie taniej grunt aby był INA, SKF lub NTN.
    Unikaj chińczyków typu Hart, Max-Gear, Daco.

    Pompa wody jak podałem rouvile jest dobrym wyborem, jak chcesz inna to patrz aby miała metalowe łopatki. Tanie mają plastikowe.
    Od razu w gre wchodzą uszczelniacze, czy Ci tam nic nie podcieka przypadkiem.

    Tyle Ci potrafię pomóc, co do techniki wymiany może ktoś okaże trochę dobrej chęci i Ci podpowie.

    0
  • #10 09 Paź 2013 14:45
    marek_34
    Poziom 18  

    Wpisz sobie w yt 1.9 tdi timing i masz chyba z 200 filmów, jedne gorsze drugie lepsze... Nie wiem co to za paski Daco, ale paski Dayco są bardo dobre, stosowane na 1 montaż.

    0
  • SEW Eurodrive
  • #11 09 Paź 2013 16:49
    2194341
    Użytkownik usunął konto  
  • #12 09 Paź 2013 17:10
    gsekulski
    Poziom 16  

    Nie no i na plastikowych łopatkach te 90 tysi zrobisz śmiało. Zależy wiesz ile chcesz tym autem jeździć bo gdybyś kupił z metalowymi bardziej markową to przy kolejnej wymianie rozrządu mogła by zostać stara pompa wody. Ale i na tym do kolejnej wymiany powinien spokojnie i dobrze smig.

    Poniżej masz schemat wymiany rozrządu z autodaty.
    Golf IV 1.9TDI 110KM 1998r - Wymiana rozrządu.

    2
  • #13 09 Paź 2013 18:00
    trans-serwis
    Poziom 39  

    gsekulski napisał:
    Nie no i na plastikowych łopatkach te 90 tysi zrobisz śmiało. Zależy wiesz ile chcesz tym autem jeździć bo gdybyś kupił z metalowymi bardziej markową to przy kolejnej wymianie rozrządu mogła by zostać stara pompa wody
    W tym silniku pompa nie jest napędzana paskiem rozrządu, więc po co ją wymieniać przy rozrządzie?
    Będzie lała to wymieni.

    1
  • #14 09 Paź 2013 18:22
    gsekulski
    Poziom 16  

    Ja wiem, ze pompa wody jest napędzana paskiem od alternatora. Ale utarło się iż pompę wymienia się co wymiane rozrzadu lub co dwie jeśli jest markowa i z metalowymi łopatkami bez względu na to jak jest napędzana. Tłumacze dlaczego: pół biedy jak ona zacznie lać, lecz gorzej jak sie zatrze i stanie. Wtedy automatycznie staje obieg wody i tylko jeden krok do zagotowania silnika. Dlatego dla świętego spokoju zaleca się i ją wymienić.

    2
  • #15 09 Paź 2013 18:42
    trans-serwis
    Poziom 39  

    gsekulski napisał:
    lecz gorzej jak sie zatrze i stanie.
    Jak się zatrze i stanie to kierowca to napewno usłyszy. Tłumaczę dlaczego bo pasek będzie piszczał tak głośno że nie da się tego nie zauważyć.
    gsekulski napisał:
    Ale utarło się iż pompę wymienia się co wymiane rozrzadu
    Przy pompach napędzanych paskiem rozrządu to się "nie utarło"tylko taki jest obowiązek.

    0
  • #16 09 Paź 2013 19:35
    T5
    Moderator Samochody

    Golf 4 110 KM ma pompę napędzaną paskiem rozrządu (Jarek to nie golf 3) I wymienia się ją podczas wymiany paska.
    Schemat wymiany jest do golfa 3.I ma się nijak do silnika w temacie.

    -1
  • #17 09 Paź 2013 19:55
    gsekulski
    Poziom 16  

    trans-serwis napisał:
    ak się zatrze i stanie to kierowca to napewno usłyszy. Tłumaczę dlaczego bo pasek będzie piszczał tak głośno że nie da się tego nie zauważyć.

    Podaje przykład. Przyjaciel kupił auto ściągane z zagranicy, sprzedający zapewniał iż rozrząd wymieniony oraz to samo ksiażka twierdziła. Była zima, auto straciło ogrzewanie...odprowadzilismy do mechanika kazał wstawić do ciepłego garażu i wymienić płyn chłodzący- nie pomogło.Potem kolejny mechanik wymienił mu króciec wody (mechanik który naprawiał rządowe auta)- nie pomogło. Podjechalismy do kolejnego i zostawiliśmy auto. Na drugi dzięń telefon ze zatarła się pompa wody i auto dojechało na resztkach paska. Jechałem tym autem, siedziałem w nim i nie było dźwięku który by stanowczo zwrócił uwagę silnik pracował normalnie, nawet jakby chodził głośniej to by nikt nie zwrócił uwagi bo było ok -20 stopni i auto miało prawo ciut inaczej pracować tymbardziej iż stał całe dnie na zewnatrz. Może to jakis fenomen no ale tak było. Auto Audi A4 B6.

    Ale nie rozpisuje się dalej bo autora postu raczej mao to intersuje. Kupił juz sobie to i wymieni:)

    0
  • #18 09 Paź 2013 20:04
    Sołtys_Elbląga
    Poziom 31  

    gsekulski napisał:
    Przyjaciel kupił auto ściągane z zagranicy, sprzedający zapewniał iż rozrząd wymieniony oraz to samo ksiażka twierdziła.

    Gdzieś mi się to setki razy obiło o oczy i uszy, nawet 95% ogłoszeń o sprzedaż aut ma wpisane wymieniony niedawno rozrząd.
    Pompa w tym silniku na pasku rozrządu, czy metalowe czy plastikowe to i tak wymieniamy przy wymianie rozrządu.
    Najlepiej co wymianę do innego mechanika, by odpowiedzieć na pytanie "Kto Panu tą pompę na silikon wstawił?"

    1
  • #19 09 Paź 2013 20:18
    gsekulski
    Poziom 16  

    Sołtys_Elbląga napisał:

    Gdzieś mi się to setki razy obiło o oczy i uszy, nawet 95% ogłoszeń o sprzedaż aut ma wpisane wymieniony niedawno rozrząd.
    Pompa w tym silniku na pasku rozrządu, czy metalowe czy plastikowe to i tak wymieniamy przy wymianie rozrządu.
    Najlepiej co wymianę do innego mechanika, by odpowiedzieć na pytanie "Kto Panu tą pompę na silikon wstawił?"

    To samo wtedy mu mówiłem, no ale jak się uparł to jego auto.
    Swojego kupiłem z zagranicy, mialem wlepki, o wymianie rozrządu, wpis w książce oraz sprawdzony w serwisie co do przebiegu oraz histori i wszystko się pokrywało więc nie wymieniam rozrządu. W przypadku kiedy się kupuje auto od handlarza i nie ma się nie zbitych dowodów należy wymienić calutki rozrząd.

    0
  • #20 09 Paź 2013 20:51
    2194341
    Użytkownik usunął konto  
  • #21 09 Paź 2013 20:51
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Grzesiek794239 napisał:
    Widzę że kolega nie ma pojęcia co pisze w golfie 4 w 1.9TDI pompa jest już na rozrządzie to nie golf 3 tdi jak poprzednio miałem prosty i tani.
    Rzeczywiście zasugerowałem sie schematem. Przepraszam.

    1
  • #22 09 Paź 2013 20:57
    Sołtys_Elbląga
    Poziom 31  

    Ilu jeszcze wypomni koledze to, że się pomylił? Wystarczyło chyba, że T5 wyjaśnił.

    0
  • #23 09 Paź 2013 21:08
    2194341
    Użytkownik usunął konto  
  • #24 09 Paź 2013 21:39
    T5
    Moderator Samochody

    Grzesiek794239 napisał:
    Tylko pytanie czy jest sens zbijać koło pasowe od wałka rozrządu
    Jak ma być profi to zbijamy, śruby od pompy popuszczamy. Jak papractwo to marker wystarczy.

    0
  • #25 09 Paź 2013 21:43
    2194341
    Użytkownik usunął konto  
  • #26 09 Paź 2013 21:49
    T5
    Moderator Samochody

    Grzesiek794239 napisał:
    Widzę że kolega nie ma pojęcia co pisze
    Każdy może się pomylić. I nie oceniaj czyjejś wiedzy bo się mylisz.
    Grzesiek794239 napisał:
    Mi mechanik znajomy co robi jako mechanik w policji tłumaczył że koła popuszcza się gdy rozrząd zostanie przestawiony
    Nigdy więcej go nie słuchaj.
    Grzesiek794239 napisał:
    bo mi tu chodzi o to ze jak się zrobi takie coś na sylikonie nie idzie nic rozebrać
    Nigdy nie było z tym problemu.
    Grzesiek794239 napisał:
    a czyszczenie sylikonu równa sie porysowaniem tych części, przy następnej wymianie.
    A te części mają wyglądać czy pracować? Sylikon wyczyścisz nie dotykając części- wiedziałeś o tym?
    I na koniec- to jest najbardziej pojeb.... rozrząd w 1.9 tdi( i najdroższy) Powodzenia. :D

    0
  • #27 09 Paź 2013 21:50
    ftp.kowal
    Poziom 34  

    A powiedz jak napniesz poprawni pasek rozrządu? Co się stanie z luzem paska pomiędzy wałem a pompą i pompą a wałkiem, kiedy będziesz miał wszystko ustawione na blokady, i nie zluzujesz kół.

    0
  • #28 09 Paź 2013 21:54
    2194341
    Użytkownik usunął konto  
  • #29 09 Paź 2013 21:58
    ftp.kowal
    Poziom 34  

    Na jakich znakach. Tam masz jeden znak. Rób jak fabryka każe a nie jak ktoś w stodole. Tym bardziej że robisz dla siebie. Za jakiś czas możesz napisać czemu urwał/przeskoczył pasek mimo tego że dobrze założyłem rozrząd.

    0
  • #30 09 Paź 2013 22:01
    2194341
    Użytkownik usunął konto