Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Stukanie w silniku 1.9td. Po odkręceniu dopływu paliwa wszystko OK.

remigiusz 16 Mar 2005 18:08 3222 10
  • #1 16 Mar 2005 18:08
    remigiusz
    Poziom 10  

    witam mam maly problem stuka cos w silniku ale jesli odkrece doplyw paliwa na wtryak wtedy wszystko ok.szklanki wymienilem

    0 10
  • #2 16 Mar 2005 18:45
    T/J
    Poziom 21  

    Witam
    Prawdopodobnie odkręcając na wtrysku przewód ciśnieniowy pozbawiasz ten cylinder na którym to robisz zapłonu i ten cylinder nie ma obciążęnia /suwu pracy/ I nie słychać stuku.Moim zdaniem jest jakieś uszkodzenie albo na panewce korbowodowej albo na sworzniu tłokowym?Należy to bezwzględnie ustalić i usunąć aby nie narazić się na koszty.
    Pozdrawiam.

    0
  • Pomocny post
    #3 16 Mar 2005 19:16
    Jka
    Poziom 16  

    Sprawdź sobie wtrysk-prawdopodobnie się zawieszsza i dlatego takie stuki!Miałem to samo w Golfie III 1.9Td.Pozdrawiam.

    0
  • #4 16 Mar 2005 19:25
    remigiusz
    Poziom 10  

    dzieki. dodam jeszcze jedno a mianowicie:na wolnych obrotach wszystko jest ok ale jesli dodam gazu wtedy zaczynaja sie stuki a co ciekawe to to ze nie za kazdym razem. i jeszcze jedno bardzo wolno spadaja obroty z 3000 trwa to ok 10 sek

    0
  • #5 16 Mar 2005 21:44
    Doktorr
    Poziom 34  

    I zapomniałeś dodać, że bieże olej i mocno kopci.

    0
  • #6 16 Mar 2005 23:34
    remigiusz
    Poziom 10  

    zapomnialem :oops: przepraszam ale moze ktos pomoze

    0
  • #7 17 Mar 2005 03:47
    Stanisław Chwalisz
    Spec od samochodów

    Turbo do remontu.

    0
  • #8 17 Mar 2005 19:44
    czarunio
    Poziom 16  

    remigiusz napisał:
    witam mam maly problem stuka cos w silniku ale jesli odkrece doplyw paliwa na wtryak wtedy wszystko ok.szklanki wymienilem
    Na który wtrysk?Jeden czy wszystkie.Jeśli tylko na jednym cylindrze jest efekt stukania,a po poluzowaniu przewodu paliwowego na tym cylindrze stuki zanikają to pewnie będzie sworzeń tłokowy.

    0
  • #9 17 Mar 2005 21:04
    Doktorr
    Poziom 34  

    Musisz zmierzyć kompresję , nieschodzenie z obrotów w dizlu, połączone ze znacznym zużyciem oleju i kopceniem to typowy objaw zużycia pierścieni tłokowych. olej silnikowy przedostaje się do komór spalania i tam jako dodatkowe paliwo jest spalany, dlatego niechce schodzić z obrotów. stuki w trakcie przyspieszania (głośniejsze na ciepłym silniku) świadczą o luzie na panewkach patrz post T/J , raczej nie sworzeń bo ten stuka najgłośniej przy obrotach przejściowych tzn przy zmniejszaniu prędkości obrotowej również. Nie zaszkodz jak będziesz miał wtryski na wierzchu oddać je do pompiarza do sprawdzenia.

    0
  • #10 17 Mar 2005 22:26
    tajnygelo
    Poziom 13  

    ja stawiam na pompe paliwa i spalanie stukowe kiedys tak miałem w oplu po ustawieniu pompy wszystko było ok a silnik tez podbierał oliwke i kopcił hehe może być sporo przyczyn od zawieszającego sie wtrysku po luzy na sworzniach i korbowodach ale ja bym stawiał na wtrysk lub pompe wtryskową pozdro

    0
  • #11 20 Mar 2005 17:37
    remigiusz
    Poziom 10  

    dzieki sprawdzilem wszystkie wisialy
    pozdrawiam

    0