Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

C++ programowanie dla calkiem zielonego

MisiekSka 06 Paź 2013 21:36 1842 5
  • #1 06 Paź 2013 21:36
    MisiekSka
    Poziom 6  

Dobry wszystkim
    muszę napisać na niedługo kilka programów z tym,że nie mam pojęcia jak się do tego zabrać.Czemu?
    Bo jestem zupełnie początkujący jeśli chodzi programowanie.Czytam co prawda o programowaniu w c++ ale...

Zad 3. (1 punkt)
    Napisz program, który na wejściu (z konsoli) otrzymuje dane o wadze (w kilogramach) i wzroście (w centymetrach) osoby, a na wyjściu wypisuje informację: niedowaga, norma lub nadwaga, zgodnie z kryterium:

Niedowaga: waga < wzrost/2.5
    Norma: wzrost/2.5 <= waga <= wzrost/2.3
    Nadwaga: wzrost/2.3 < waga
    Zad 4. (1 punkt)
    Napisz program, który na wejściu (z konsoli) otrzymuje datę w formacie dd/mm/rr a na wyjściu wypisuje datę w formacie dd, miesiąc, rok. Na przykład data wejściowa 25/12/61 jest przetwarzana do postaci 25 grudzień 1961

Zad 5. (1 punkt)
    Napisz program, który pobiera z wejścia trzy liczby double i wypisuje je posortowane malejąco.

Zad 6. (1 punkt)
    Napisz program, który po wprowadzeniu długości trzech boków, sprawdzi czy można z nich zbudować trójkąt.

Zad 7. (3 punkt)
    Rozwiń poprzedni program o sprawdzanie czy tworzony trójkąt będzie prostokątny, równoboczny, równoramienny. Należy napisać trzy różne programy.

Zad 8. (1 punkt)
    Napisz program, który umożliwi wprowadzenie długości boków prostokąta, a następnie wypisze na konsoli jego pole i obwód.

Zrobiłem zadanie 3,5(niezbyt "ekonomicznie" bo z samymi warunkami "if"-inaczej nie potrafię) i 8.
    Mógłby ktoś pomoc mi z pozostałymi?
    ps.przy okazji bardzo proszę o jakieś tytuły książek czy coś do szybkiego ogarnięcia c++.Aktualnie czytam Symfonię Grębosza
    pozdrawiam

0 5
  • #2 06 Paź 2013 21:49
    semar201
    Poziom 8  

zad.4