Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Avaya - IP office 500 podłączanie IP telefonu

kirkov 07 Paź 2013 14:59 1458 6
  • #1 07 Paź 2013 14:59
    kirkov
    Poziom 9  

    Witam.
    Chciałem się zapytać czy jest jakaś specjalna procedura do podłączania telefonów IP do tej centrali? Czy konieczna jest ich wcześniejsza rejestracja (podanie adresu IP lub mac), jeśli tak to jak należy to zrobić? Do zarządzania centralą (wersja 6.1) używam Office Managera i nie znalazłem żadnej opcji by podłączyć nowe telefony.
    Telefon przy uruchamianiu szuka pliku ha1603ua1_22r16gs.bin, następnie jest informacja o jakimś upgradzie "16xxupgrade.txt", potem HTTP: 1 -905, na koniec pojawia się godzina oraz z prawej strony 4/10 oraz litera "a=", po czym mija 5 sek i telefon się restartuje i od początku to samo.
    Proszę o pomoc, ewentualne wskazówki.

    0 6
  • #2 10 Paź 2013 12:19
    kirkov
    Poziom 9  

    Nikt nie jest w stanie rzucić trochę światła w tym temacie...?

    0
  • #3 31 Paź 2013 11:17
    Iwantcookie
    Poziom 16  

    Nie wiem czy coś Ci to pomoże, ale gdzieś w odmętach plików z procedurami odnalazłem HowTo podłączania nowego aparatu do IP 500. Nie robiłem tego nigdy więc nie wiem jak to wygląda, ale z tego co rozumiem z procedury aparat powinien Cię zapytać o IP, potem o kilka danych dot. sieci i konfiguracji centralki, potem się zrestartować i zapytać o przydzielony na centralce numer i hasło.
    Ewentualnie telefon powinien sobie pobrać podstawową konfiguracje ale tak czy inaczej o przydzielony numer i hasło powinien zapytać.

    Ewentualnie służę manualami zarówno do telefonów jak i managera.

    0
  • #4 31 Paź 2013 12:43
    kirkov
    Poziom 9  

    Dzięki za zainteresowanie tematem.
    Podawałem dane (IP centrali itd) o których piszesz.
    Ostatnio nawet udało mi się uruchomić jeden z aparatów, jednak na jego wyświetlaczu nie pojawia się numer (tak jak w przypadku innych IP telefonów - dokładnie te same modele). Świeci tylko wyświetlacz. Na telefon można dodzwonić się z miasta i można wydzwonić się, ale kiedy wybiera się numer, nie jest on wyświetlany na wyświetlaczu telefonu.
    Z różnych źródeł dowiedziałem się, że moje problemy mogą wynikać z różnić w firmware na nowych telefonach (posiadają one nową wersję oprogramowania). Stare telefony posiadają wersję 1.033, natomiast nowe telefony mają firmware 1.22
    Może ma ktoś pliki z tym starym oprogramowaniem bym mógł zrobić donwgrade ... a może jest jeszcze inne rozwiązanie problemu.
    Z góry dziękuje za pomoc i ewentualne wskazówki.

    0
  • #5 31 Paź 2013 13:12
    Iwantcookie
    Poziom 16  

    A jakich modeli telefonów używasz tam u siebie? Bo jeśli coś bym miał to tylko do 1403, 5402 i 4620 (lub 4621 nie pamiętam).

    Co rozumiesz przez

    kirkov napisał:
    na jego wyświetlaczu nie pojawia się numer
    ?
    Chodzi o to, że nie pokazuje przydzielonego mu numeru czy jak? Wewnętrzne połączenia chodzą?

    0
  • #6 31 Paź 2013 13:45
    kirkov
    Poziom 9  

    Iwantcookie napisał:
    A jakich modeli telefonów używasz tam u siebie? Bo jeśli coś bym miał to tylko do 1403, 5402 i 4620 (lub 4621 nie pamiętam).
    Co rozumiesz przez Chodzi o to, że nie pokazuje przydzielonego mu numeru czy jak? Wewnętrzne połączenia chodzą?

    Używamy modeli 1603SW oraz 1603.
    Dokładnie tak jak piszesz. Nie pojawia się przypisany numer. Nie pojawiają się wybierane cyfry, kiedy klikasz na klawiaturze telefonu. Wyświetlacz tylko świeci (jest podświetlony ale nic nie wyświetla)
    Wewnętrzne połączenia przychodzące oraz wychodzące działają (ale jak wyżej - nie wiesz kto do Ciebie dzwoni, bo nie wyświetla się numer).

    0
  • #7 31 Paź 2013 14:29
    Iwantcookie
    Poziom 16  

    Wygląda na to, że jest tak jak mówiłeś i to firmware. Tutaj więcej Ci niestety już nie pomogę. Może warto by napisać do supportu Avaii?

    0