Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z olejem w Scorpio 96 rok

16 Mar 2005 19:54 1967 13
  • Poziom 10  
    Witam.mam od paru szczesliwych miesięcy Wielorybka 2l 8v z malym przebiegiem.Do tej pory było wszystko jak najlepszym porządku,aż tu wczoraj jak wracałem z trasy zauwarzyłem lekkie szarpanie przy obrotach około 1500 do 2000.powyzej było Ok.dzisiaj rano poszłem na ogledziny silnika i zauwarzyłem na bagnecie większy stan oleju.Dodam że olej był czysty i korek od wlewu tez.Niejestem pewny czy troche mniej jest płynu chłodzącego bo niedawno wymieniałem.A zauwarzyłem jeszcze że po nagrzaniu silnika do momentu włączenia sie wiatraków w zbiorniczku wyrównawczym węże nie były twarde no może troche ale odkręciłem korek i polała sie troche ciecz chłodząca,i troche pary poszło.Nie wiem co to Czy Uszczelka pod głowicą czy coś innego.Prosze o pomoc.Dzięki. A jeszcze jedno samochód ma manualną skrzynie biegów.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 29  
    Na bank oleju ci nie przybyło. To inna ciecz powiększyła jego objętość. Zaobserwuj która. Płyn od chłodnicy nasuwa mi sie na myśl. Nic innego. Pojeździj trochę i zobacz co dalej. Miej lekką nogę zanim dojdziesz co to.

    Pzdr.
  • Poziom 10  
    A płyn chłodniczy to przez co by sie dostawał? Uszczelka głowicy?
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 13  
    Szarpanie obrotów wcale nie musi być spowodowane jakąś usterką, ot być może paliwo nie z tej stacji jak trzeba. Oleju nie przybywa nagle ot tak sobie. Gdyby do silnika dostał się płyn chłodzący ,to po wymieszaniu z olejem narobił by kupę mydła w silniku. Na korku od wlewu oleju , szczególnie zimą można zauważyć je w postaci gęstej mazi osadzającej się w jego wnętrzu. Chyba ,że siączenie wody jest minimane lub zaczęło się niedawno. Powinien pan jeździć jak napisał mój poprzednik z lekką nogą i obserwować poziom płynu. W samochodach z mechaniczną pompą paliwa były przypadki kiedy to olej rósł w silniku. Winna tego zjawiska była nieszczelna membrana w pompie, przez co benzyna dostawała się do oleju. Zjawisku temu towarzyszy jednak potworny smród etylinki podczas jazdy. Proponuję Panu na początek obserwację , być może szarpnięcia nie były spowodowane niczym groźnym.
  • Poziom 34  
    Większość obecnie znajdujących się w użytku mechanicznych pomp paliwa jest zabezpieczona przed zjawiskami opisanymi przez poprzednika. posiadają dwuwarstwową przepomę z separatorem, którego otwór penetruje na zewnątrz, jeżeli uszkodzi się górny płatek przepony przez otwór na zewnątrz wyciekać będzie benzyna jeżeli dolny wyciekać będzie olej. Na marginesie dodam, że ten typ silnika posiada prawdopodobnie elektryczną pompę paliwa w zbiorniku. Jeżeli silnik niedopala na ltóryś cylinder to część paliwa ścieka między tłokiem a cylindrem do oleju. Po kilku dniach takiej jazdy wzrost poziomu oleju jest zauważalny. Czuć jednak w nim benzynę. Jeżeli niewiesz kiedy były wymieniane świece , to proponuję je wymienić, oraz
    zmierzyć oporność kabli wysokiego napięcia, ewentualnie również wymienić.
  • Poziom 13  
    Zagrzej silnik odkrec ostroznie korek od zbiornika wyrownawczego sprawdz czy plyn bulgocze jak dodajesz gazu , lub przytknij szczelnie reka wlew zbiornika wyrownawczego dodaj kilka razy gazu bedzie czuc na rece czy cisnienie wzrasta , jesli bulgota plyn lub szybko rosnie cisnienie w układzie chłodzenia to w najlepszym przypadku padla uszczelka pod glowica.
    Jezeli przybywa oleju to jedyna mozliwosc ze dostaje sie plyn chlodzacy przez uszczelke głowicy , olej w silniku staje sie metny jednak nie jest to regula .Pogon silnik kilka razy pod wiekszym obciazeniem wtedy wyjdzie wszystko i zaobserwuj czy ubywa plynu i czy przybywa oleju .
  • Poziom 34  
    Radziłbym zrobić diagnostykę silnika ,doświadczenia na sobie są najdroższe.Ten silnik ma dwie sondy lambda i obie muszą być sprawne.
    Przed i za katalizatorem.Najczęstsza usterka komputera złe lub brak wysterowania wtryskiwaczy.
  • Poziom 10  
    No i po nocnej wycieczce wyszło szydło z worka.Mianowicie zaczą sie dławić niepalić na wszystkie gary,a na wolnych obrotach gasł.pozatym dobrze że stało sie to dopiero około 20 km od domu bo musiał bym go zostawić w rowie.jarał jak smok na te 20 km spalił ze 8 ,10 litrów no i kat był aż czerwony i troche śmierdziało.Myśle że to sonda,niech mnie ktoś oświeci ile ich jest ,czy można zastosować zamiennik sondy lambda czy lepiej orginał,i co mogło być tego przyczyną.Czekam na odpowieć bo trzeba coś z tym zrobić a szlak mnie trafia.
  • Poziom 22  
    nie piszesz co z plynem i olejem.czego ubywa a czego przybywa.wiem jedno mialem dokladnie to samo w DAEWOO ESPERO 2.0 i uszczelka pod glowica byla do wymiany
  • Poziom 13  
    roza13 napisał:
    No i po nocnej wycieczce wyszło szydło z worka.Mianowicie zaczą się dławić niepalić na wszystkie gary,a na wolnych obrotach gasł.pozatym dobrze że stało się to dopiero około 20 km od domu bo musiał bym go zostawić w rowie.jarał jak smok na te 20 km spalił ze 8 ,10 litrów no i kat był aż czerwony i troche śmierdziało.Myśle że to sonda,niech mnie ktoś oświeci ile ich jest ,czy można zastosować zamiennik sondy lambda czy lepiej orginał,i co mogło być tego przyczyną.Czekam na odpowieć bo trzeba coś z tym zrobić a szlak mnie trafia.


    Z tego co mi wiadomo sonda lambda nie działa zarówno na niskich obrotach ,jak i podczas gwaltownego przyspieszania. Na biegu jałowym , za ilość dostarczanego powietrza do silnika odpowiada silniczek krokowy.
    To głównie z jego winy przy zapalonym silniku na postoju obroty silnika "szaleją". Czerwony katalizator jak Pan to określił jest wynikiem jego przegrzania. Pojeździ pan jeszcze trochę i będzie niezły wydatek na nowy ,o ile już nie został zniszczony. Nie chcę tu roztaczać czarnej wizji ,ale jeśli ma Pan kat ceramiczny i poprzez Pański wieczorny wypad przegrzal go Pan skutecznie ,to już niedługo podczas jazdy usłyszy Pan "brzęk tłuczonego szkła" pod autem , co niechybnie oznacza ,że wkład ceramiczny się rozpadł. Przegrzanie kat. nie musi być wynikiem uszkodzonej sondy lambda. Nie znam układów wydechowych tego typu silnika (nie wiem ,ile ma sond) , ale jeśli są dwie to jedna jest umieszczona zaraz za kolektorem wydechowym tuż przed katalizatorem ,zaś druga za nim. Myślę ,że gdyby uszkodzeniu ulegla sonda to zauważył by Pan dużo wcześniej znaczny wzrost zużycia paliwa. Przegrzany katalizator może być wynikiem tego ,że jest poprostu niedrożny (czyt. do d...). Proponuję podłączenie go w jakimś wiarygodnym serwisie pod komputer i analizę błędów czujników lub analizę spalin na stacji diagnostycznej , a najlepiej obie te rzeczy naraz.
    Pozdrawiam.

    Dodano po 12 [minuty]:

    Zapomniałem jeszcze o jednej rzeczy , powinien Pan sprawdzić szczelność układu zasilania silnika powietrzem. Duże spalanie, nierówna praca może być spowodowana także uszkodzeniem uszczelki pod kolektorem dolotowym, pęknietym przewodem itp.
    Wówczas autko również "głupieje".
  • Poziom 10  
    byłem dzisiaj na komputerku i nic nie wykazało.Kazał tylko wymienić filter paliwa.Stwierdził że może być coś z nim nie tak albo z pompą paliwa.A czerwony kat powiedział od tero że komputer głupiał.
  • Poziom 39  
    Niestety katalizator umarł,przynajmniej na to wygłąda czyli zablokował wypływ spalin.Usunąć.
  • Poziom 10  
    A czy jak wypruje kata to czy sonda nie będzie głupieć (są dwie za i przed) no i czy przy przeglądzie nie będzie problemu.No i czy wywalić tylko bebechy z kata czy wstawić rure.
  • Poziom 22  
    katalizator wytnij a na jego miejsce wstaw zwykly odcinek rury wydechowej o tej samej srednicy co masz.katalizator wytnij tak zeby sondy zostaly na swoich miejscach wtedy komputer nie bedzie glupiec