Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Internet VDSL - Neostrada Fiber - Orange daje i zabiera.

07 Paź 2013 18:44 10785 16
  • Poziom 11  
    Witam Drogich Forumowiczów,

    Mam problem z Orange i dostępnością usługi internet w technologii VDSL zwany potocznie Neostrada Fiber. Mój problem polega na tym, że dzwonili do mnie z Orange na początku lipca 2013r. z pytaniem: " Czy nie zechcielibyście Państwo przejść na usługę Neostradę Fiber, szybszy internet w cenie obecnego". Obecna usługa to Neostrada do 20 MB/s. Pech chciał iż telefon tego dnia odebrała moja mama, która niestety spieszyła się i grzecznie podziękowała za usługę...

    Od tamtej pory dzwoniłem kilka razy do Orange z chęcią zmiany dotychczasowej usługi na VDSL ale na infolinii wielokrotnie słyszałem informację, iż moja linia nie spełnia warunków technicznych do podłączenia internetu w tej technologii.

    Postanowiłem nie poddawać się i szukać pomocy na waszym forum. Dziwi mnie jednak fakt, iż kiedyś sami proponowali a teraz gdy się do nich zwróciłem z wyraźną chęcią przejścia na vdsl, odmówili takowej usługi. Być może chodzi o pozyskanie ludzi do testowania łącza w danym rejonie? Wybierają osobę, której dadzą usługę, ale nie mogą dać jej wszystkim, aby nie przeciążać centrali??

    Obecnie mam podpisaną umowę na Neostradę do 20 MB/s a realne prędkości pokazywane w speedteście (speedtest.net) to około 17,30mb/s downloadu i 1.06mb/s uploadu.
    W okresie zimowym br. tj. styczeń-luty obecna Neostrada miała lepsze parametry działania i prędkość download'u dochodziła do 19,30 MB/s a upload pozostawał bez zmian. Umowa obowiązuje jakoś do wakacji 2014r. (dokładnie musiałbym to sprawdzić).

    Na infolinii za każdym razem słyszałem, że system Orange pokazuje brak możliwości technicznych podłączenia vdsl'a na mojej lini.
    Po przedstawieniu informacji, iż Orange kontaktowało się ze mną w celu założenia vdsl'a proszony byłem o dłuższą chwilę cierpliwości i jeden z konsultantów weryfikował tę informację w trzech systemach i niestety za każdym razem słyszałem negatywną odpowiedź. Odległość mojego domu od centrali według konsultanta Orange to 1260m. A założenie internetu vdsl jest możliwe do odległości 1200m, czyli mam 60m za dużo.

    Na chłopski rozum przecież to niemożliwe żeby 60m robiło jakąś znaczącą różnicę. Najwyżej zamiast pełnego 40MB/s, będę miał np. 38MB/s co i tak jest dla mnie świetną ofertą bo jednej cenie mam szybszy internet. Troszkę to przerażające zwłaszcza, że niespełna 2 miesiące temu sami mi chcieli dać taką usługę a teraz wycofują się ze swojej propozycji, podpierając się śmiesznymi argumentami o zbyt dużej odległości od centrali. Ponad to konsultant stwierdził, iż na centrali w moim małym miasteczku są już karty / sloty wyposażone w obsługę vdsl'a, a jedyną przeszkodą w dostępie jest zbyt duża odległość od centrali.

    Poniżej zamieszczam statystyki mojego łącza ADSL2plus
    Router to TP-LINK TD-W8960N v3 Firmware Version:1.4.0 Build 111108 Rel.40398n
    (najnowsze dostępne na stronie producenta).

    Statistic xDSL:
    Internet VDSL - Neostrada Fiber - Orange daje i zabiera.

    Drodzy użytkownicy, proszę Was o pomoc w analizie parametrów mojej linii.
    Czy Waszym zdaniem linia ta spełnia podstawowe parametry, aby można było rozmawiać o uruchomieniu na niej usługi internetu w technologii VDSL?

    Być może pytanie retoryczne, jednak chciałbym dowiedzieć się, czemu Waszym zdaniem Orange pierw zaproponowało, a później wycofało się ze swojej propozycji? Jak dotrzeć do osoby, która wiedziałaby coś więcej w tym temacie.

    Z góry dziękuję za pomoc.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 27  
    Powinno się spiąć na pełne 40Mb. Poza tym VDSL to widełka od 20 do 40Mb, więc nie wiem z czego robią problem. Zadzwoń jeszcze raz, kwestia trafić na odpowiednią osobę. Możesz śmiało brać vdsla.
  • Poziom 20  
    Witam . Do mnie też dzwonili podawali się za orange i z tego co słyszałem takich telefonów z taką propozycją ludzie mieli kilka , ale małe ale prawda, u mnie jest możliwość neostrady fiber do 40 VDSL ,do czego zmierzam no właśnie z samej ciekawości bo nie lubię być naciągany zweryfikowałem kto do mnie dzwonił ,jest to firma zewnętrzna ale chłopak gadał rzeczowo i tylko wciskanie mi że u mnie jest ta możliwość czyli neo 40 od niedawna i w dodatku wymienili niby u mnie na całym odcinku kable czyli typowe wciskanie kitu obudziła we mnie ciekawość i ze śmiechem podziękowałem także uwaga na takie telefony przestroga dla wszystkich.
    Co do weryfikacji czy u ciebie pójdzie VDSL 40 to najprościej uzyskać dając zlecenie do działu technicznego właśnie z takim zapytaniem o możliwości i tyle a nie słuchanie konsultanta który przeczyta co ma napisane w systemie ,przykładem tego kiedyś byłem ja sam gdzie w systemie widniało jak byk nie ma technicznych możliwości bla bla bla ,po zgłoszeniu do działu technicznego o weryfikację i zmianę w systemie okazało się że się da i w systemie dopiero po tym wpis został zmieniony ,więc telefon i nie pytamy tylko dajemy zgłoszenie z zapytaniem i dostajemy numer zgłoszenia,ewentualnie pytamy się o możliwość poprawienia parametrów linii przekierowania na krótszy odcinek ogólnie zmodernizowania itp. przy tym wyrażając gorącą potrzebę zmiany prędkości
    Ale nie generalizując bo może się okazać że faktycznie długość i stan linii i brak chęci modernizacji pozbawia cie tego zaszczytu i dobrobytu a tylko wychodząc z założenia że masz do 20 i działa i nawet nie patrząc na wysokie tłumienie i całą resztę nie widzę przeszkód tak jak kolega emigrant aby ci VDSL do 40 nie mogli włączyć nawet jak sam piszesz jeżeli takiej prędkości nie uzyskasz ale VDSL to znowu inna modulacja wiec można mieć nadzieję na pełne i nie patrze na tłumienie znaczy staram sie nie patrzeć ,więc taki jak pisałem telefon z zapytaniem i weryfikacją ewentualnie pisemko do działu technicznego i dodatkowe zapytanie o poprawieniu parametrów itp.,i to będzie najlepszym rozwiązaniem i dowiesz się więcej niż tutaj.
  • Poziom 20  
    aislugocki napisał:
    Witam
    Kliknij
    https://www.orange.pl/prt/pl/order/process/?f...onParam=01&additionalParam=01&DEVRTLBOX12=ADD

    wpisz nr. Twojej linii i zobacz co Ci poikaże.
    Pozdrawiam


    Tak to jest jakiś trop ,ale nie zawsze, niestety nie bada to linii na bieżąco a tylko pokazuje co ma wpisane w systemie tą samą wiadomość uzyskał właśnie od konsultanta. Ja miałem tak samo wpisywałem pokazywało że do 6 kiedyś potem dzwoniłem i uzyskiwałem te samą odpowiedz od konsultanta który to wyczytywał to z systemu, i dlatego aby mieć pewność musi zerknąć na to technik dlatego też takie jak pisałem zapytanie jako zgłoszenie co jest ważne dajemy zgłoszenie i uzyskujemy odpowiedz wtedy sie dowie, chyba że trafi na zły dzień technika w pracy i mu po prostu odwali formułkę ale przecież zawsze można potem dla ponownej weryfikacji zgłosić pisemnie .
  • Poziom 35  
    Odnalazłem wątek i wysnułem nieco inne wnioski.
    To nie jest tak jak myślisz :D (jak w znanym filmie).
    "Brak możliwości technicznych" to hasło - kryć się może pod nim wszystko: od braku portów na DSLAM do niewprowadzenia zamówienia do systemu przez sprzedawcę z powodu bólu głowy. Raczej prawdy się nie dowiesz. To działa jak system mikroprocesorowy - jeśli coś się zawiesza to 'reset' i do przodu :D
    Nie czekaj na konsultantów tylko zamawiaj - najlepiej przez stronę internetową, monitor nie będzie z tobą dyskutować czy można czy nie.
    Podejrzewam, że twój problem jest inny - zostało pewnie wprowadzone zamówienie, którego nie dało się zrealizować z przyczyn proceduralnych. Zostało anulowane a żeby w jego miejsce wprowadzić nowe to stare musi zrobić spore "kółeczko" pomiędzy przeróżnymi firmami i systemami. Trwa to z reguły 7-14 dni.
    Przy VDSL na szczęście nie ma samoinstalacji, usługa jest realizowana przez montera od A do Z, łącznie z połączeniem twojego telefonu do WiFi - jeśli będziesz sobie życzyć. Są dosyć ostre uwarunkowania i czasem monter może odmówić instalacji mimo że modem synchronizuje się np. na 28Mbps i abonent by chciał.
  • Poziom 11  
    Witam ponownie,

    Dziękuję ślicznie za tak szybką reakcję forumowiczów.

    aislugocki -> Dziękuję za propozycję, jednak sprawdziłem ten link zanim założyłem temat na forum. Dostępna prędkość dla mojej linii to maksymalnie do 20 MB/s.

    Zawiera się w tym również odpowiedź na sugestię andk1eltd'a aby zamawiać w ciemno. Niestety przez stronę zrobić tego nie mogę, gdyż mi wyskakuje możliwość maksymalnie założenia Neostrady do 20 MB/s.

    Ważna kwestia to informacja iż w mojej miejscowości kilka osób posiada już wersję Neostrada Fibre 40 MB/s, a cała centrala znajduje się na Poczcie, tak więc - nawet konsultant to potwierdził, iż w miejscowości istnieje techniczna możliwość założenia VDSL'a. To nie jest tak, iż nie mam pewności czy u mnie w miasteczku: Łaskarzew woj. Mazowieckie jest taka możliwość. Kolega który mieszka kilka domów dalej ma możliwość założenia Neo Fiber 40 MB/s bo wpisywałem właśnie jego numer i przysługuje mu taka możliwość wg. informacji z linku podanego przez
    aislugocki'ego

    Sprawdzałem dane osoby, która mieszka vis a vis Poczty odległość budynków max 50m, gdzie znajduje się główna centralka rozdzielcza i wg. danych z linku brak informacji na ten temat, ale istnieje możliwość złożenia zamówienia na usługę.

    W moim przypadku max jest określony do 20 MB/s i nawet nie mam jak zamówić usługi przez internet.

    Pomysł ze zgłoszeniem sprawy do działu technicznego i ewentualną prośbę o przełączenie mnie lub "zmodernizowanie" linii na odcinku łączącym się z centralą wydaje się dość interesujący i na pewno postaram się to zrobić.

    miroix -> W jaki sposób najlepiej, Twoim zdaniem zwrócić się do działu technicznego? Przez infolinię Orange, czy przez jakiegoś meila?


    Dzięki za ewentualne rady i sugestie.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 20  
    andk1eltd Odnalazłem wątek i wysnułem nieco inne wnioski.

    Tak wnioski jak najbardziej realne

    andk1eltd "Brak możliwości technicznych" to hasło - kryć się może pod nim wszystko:

    Tak stu procentowa racja

    andk1eltd Nie czekaj na konsultantów tylko zamawiaj - najlepiej przez stronę internetową, monitor nie będzie z tobą dyskutować czy można czy nie.

    Tu zgoda lecz nie do końca ,bo jeżeli powiedzą nie to i tak nie a zlecenie zamówienie zostanie po prostu odrzucone i nici z tego więc droga z zapytaniem może być lepsza ale trudno to oceniać z naszego punktu widzenia .

    andk1eltd Podejrzewam, że twój problem jest inny - zostało pewnie wprowadzone zamówienie, którego nie dało się zrealizować z przyczyn proceduralnych. Zostało anulowane a żeby w jego miejsce wprowadzić nowe to stare musi zrobić spore "kółeczko" pomiędzy przeróżnymi firmami i systemami.

    Tak to słuszne wnioski i najprawdopodobniejszy scenariusz mogli tak jak wywnioskowałeś zablokować ale nie wiemy kiedy do kolegi dzwonili ,tak samo trzeba uważać na te firmy zewnętrzne które to potrafią wciskać wszystko co popadnie aby tylko się wykazać ilością telefonów.

    andk1eltd Są dosyć ostre uwarunkowania i czasem monter może odmówić instalacji mimo że modem synchronizuje się np. na 28Mbps i abonent by chciał.

    Tak zgoda 100% , i tu dochodzimy do sedna jak zmusić operatora do zrealizowania zamówienia ? zamówienie bez niczego? mamy szanse 50% na realizację lub połowę na odrzucenie .zapytanie z lekką nutą wielkiego zapotrzebowania i chęci ? w sumie tak samo pół na pół.

    Ale wnioski jak najbardziej trafne :spoko: [/b]
  • Poziom 11  
    miroix -> Daj mi więcej, info na temat działu technicznego i tego jak mam zapytać, czy dadzą radę coś zamieszać, aby postawić mi Fiberka.
  • Poziom 20  
    andk1eltd Odnalazłem wątek i wysnułem nieco inne wnioski.

    Tak wnioski jak najbardziej realne

    andk1eltd "Brak możliwości technicznych" to hasło - kryć się może pod nim wszystko:

    Tak stu procentowa racja

    andk1eltd Nie czekaj na konsultantów tylko zamawiaj - najlepiej przez stronę internetową, monitor nie będzie z tobą dyskutować czy można czy nie.

    Tu zgoda lecz nie do końca ,bo jeżeli powiedzą nie to i tak nie a zlecenie zamówienie zostanie po prostu odrzucone i nici z tego więc droga z zapytaniem może być lepsza ale trudno to oceniać z naszego punktu widzenia .

    andk1eltd Podejrzewam, że twój problem jest inny - zostało pewnie wprowadzone zamówienie, którego nie dało się zrealizować z przyczyn proceduralnych. Zostało anulowane a żeby w jego miejsce wprowadzić nowe to stare musi zrobić spore "kółeczko" pomiędzy przeróżnymi firmami i systemami.

    Tak to słuszne wnioski i najprawdopodobniejszy scenariusz mogli tak jak wywnioskowałeś zablokować ale nie wiemy kiedy do kolegi dzwonili ,tak samo trzeba uważać na te firmy zewnętrzne które to potrafią wciskać wszystko co popadnie aby tylko się wykazać ilością telefonów.

    andk1eltd Są dosyć ostre uwarunkowania i czasem monter może odmówić instalacji mimo że modem synchronizuje się np. na 28Mbps i abonent by chciał.

    Tak zgoda 100% , i tu dochodzimy do sedna jak zmusić operatora do zrealizowania zamówienia ? zamówienie bez niczego? mamy szanse 50% na realizację lub połowę na odrzucenie .zapytanie z lekką nutą wielkiego zapotrzebowania i chęci ? w sumie tak samo pół na pół.

    Ale wnioski jak najbardziej trafne :spoko:

    model3100 link tak jak pisałem pokazuje to co ma w systemie

    W jaki sposób najlepiej, Twoim zdaniem zwrócić się do działu technicznego?

    No tu są zapewne zdania podzielone ja natomiast takie zgłoszenia dawałem poprzez konsultanta i nigdy problemu z tym nie miałem ale jak widać nieraz można trafić na zły dzień panienki i tyle. Co do samego zapytania zawsze powtarzam zawsze dokładnie podyktować o co pytamy w sumie to nie zapytanie to ma być rodzaj zlecenia ty klient ty chcesz bardzo fibera ty płacisz i zawsze uzyskać numer zgłoszenia .,co do maila zazwyczaj trafiają tam gdzie potrzeba i tyle
    Moim zdaniem i tylko moim to ja bym po prostu zadzwonił i dopytał się i dopiero działał przynajmniej jak trafisz na nieobeznanego konsultanta to podziękujesz i zadzwonisz ponownie jak trafisz na normalną konsultantkę to sama takie zlecenie wypisze i podyktuje co napisała i tyle co do kontaktu mailowego to możesz przecież sam taka prośbę o sprawdzenie napisać ale jak pisałem obeznany i oblatany konsultant jest lepszy ale w kwestii maila może wypowie się ktoś co już tak składał.
    Ale też jak wywnioskował andk1eltd i tu się zgadzam i sugeruje dopytać się w pierwszej kolejności o stan zleceń na twoim numerze co jest wykonalne i będziesz wiedział na czym stoisz czy takie zlecenia było czy dzwonił ktoś z orange czy zewnętrzna firma ,czy zlecenia wisi w powietrzu itd. a dalej jak w temacie zamówienie ,zapytanie .
  • Poziom 35  
    Dlatego namawiałem na stronę internetową bo tam z reguły daje się zamówić wszystko. Telefon mam od 20 lat, internet od 10 a na na stronie mnie nie weryfikuje i mogę zamawiać co chcę :D . Zamówienia ze strony weryfikowane są tylko systemowo - idą do realizacji do właściwej komórki organizacyjnej.
    Pewna abonentka z mojej okolicy mieszkając 200m od centrali miała neostradę 1Mbps i nie mogła zmienić umowy - w "systemach" miała zaznaczone, że jest to maksymalna dostępna prędkość pod tym adresem. Teraz ma VDSL-a; pomogła wycieczka do salonu orange'a (ale tylko dawnego tp - w innym nic się nie załatwi) i karczemna awantura. Trzeba być twardym a nie miętkim :D :D bo chcą sprzedać koniecznie internet w pakiecie z tv i voipem - pod tym względem są wręcz terroryzowani przez firmę :cry: .
    W takich przypadkach jak model3100 nie powinni długo się opierać bo parametry ADSL-owe są na granicy a o braku możliwości technicznych decyduje pomiar w lokalu a nie gęba sprzedawcy. Najlepszym wg mnie "strzałem" w razie odmowy przyjęcia zamówienia jest pytanie o wyniki pomiarów VDSL. Jeżeli padnie sakramenckie "bo system nie przyjmuje pańskiego zamówienia" to trzeba na miejscu pisemnie za pokwitowaniem zapytać o przyczyny. W takim przypadku odpowiedź pisemna przyjdzie pocztą, jeśli negatywna to dalej z tym do UKE z zapytaniem na jakiej podstawie.
    Mam nadzieję, że jednak da się to załatwić bez tej drogi przez mękę - ale tak wygląda teraz załatwianie tzw. spraw trudnych. Życzę powodzenia.
  • Poziom 20  
    andk1eltd Trzeba być twardym a nie miętkim
    Dobre i prawdziwe ,tak zawsze to powtarzam upartość i nie odpuszczanie aż do celu i jak widzisz nie możemy generalizować masz kilka opcji załatwienia sprawy w każdym wypadku może to wyglądać odmiennie,tak zgadzam się i sam to pisałem nie wierzyć w zapiski w systemie ,nie wierzyć sprzedawcom ,po trzecie być twardy i się domagać nie prosić , jak będzie potrzeba to żądać ,jedynie co mogą ci koledzy podpowiedzieć to .że masz możliwość i tyle i też nie generalizując a resztę zweryfikujesz już sam i mam razem z kolegami nadzieję na bezproblemowe załatwienie tej sprawy która jak tu już słusznie napisaliśmy jest do załatwienia a reszta to tylko podpowiedzi na gorszy scenariusz czyli walka i tyle ,powodzenia
    daj jakieś info jak ci to idzie aby następny z tej wiedzy skorzystał .

    Dopisze jeszcze co już pisałem dopytaj się o stan zleceń na twoim koncie,
    dlaczego ? po prostu jak będziesz wiedział że to zostało anulowane i wisi gdzieś w powietrzu to masz punkt zaczepienia i w sumie chyba dobrze myślę że w pierwszej kolejności odblokowanie tego tematu ułatwiło by załatwienie zmiany prędkości.
  • Poziom 11  
    Dzięki za ciepłe słowa napędzające do działania. Jutro bombarduje konsultantów pytaniami ;)
    Druga linia ataku to forum Orange. Tam znalazłem informacje jak człowiek prosi o skrócenie linii, które jest możliwe aby uzyskać dostęp do vdsl'a i dostaje adres meilowy na który ma się zgłosić i technicy mają pogłówkować nad jego sprawą.
    Na moje nieszczęście padła strona orange.pl na dobre i dostępu do forum też nie ma. Istnieje tylko informacja: "Service Temporarily Unavailable". Mam nadzieje, że szybko strona pomarańczy stanie na nogi i będę w stanie ogarnąć ponownie ten wątek i wysłać meila powołując się na informację zawartą na tej stronie ;)

    Na pewno, gdy tylko coś uda mi się ustalić będę na bieżąco informował o postępach w sprawie ;)

    Tymczasem wielkie DZIĘKI za pomoc..
  • Poziom 11  
    Witam,

    jak się okazuje moje starania przyniosły realny i upragniony efekt. Co prawda nie mam jeszcze uruchomionej usługi, ale w dniu dzisiejszym zakończył się proces przystosowania mojej linii pod usługę VDSL'a. Monter z firmy zajmującej się konserwacją i utrzymaniem łączy byłej TP S.A a obecnej Orange wymienił w pierwszej fazie starą popsutą skrzynkę na słupie przed domem a w drugiej fazie (3dni później) inna osoba wymieniła przyłącze od słupa do domu. Stary kabel został zastąpiony nowym, grubszym kablem. Niestety moim zdaniem w parametrach linii nic się nie zmieniło (prędkości na speedteście praktycznie takie same oraz statystyki routera także tzn. tłumienie linii i pozostałe wartości), ale informacja od techników poszła do Orange, iż linia spełnia parametry pod prędkość 40 VDSL. Obecnie oczekuję na kontakt Orange w celu zaproponowania VDSL'a która ma nastąpić w niedługim czasie oraz na techników do podłączenia łącza.


    Osoba która wymieniła przyłącze do domu powiedziała, iż dokonała pomiarów z centralą i moja odległość od Centrali do skrzynki przed domem to około 700-800m a Panowie konsultanci na infolinii Orange twierdzili, iż moja odległość to 1260m a operator świadczy usługi do 1200m maksymalnie. Od razu wiedziałem, że coś jest nie tak i walczyłem o swoje. Na chwilę obecną konsultant stwierdził, iż w moim przypadku 40 MB/s powinno śmigać na pełnej prędkości i nic nie trzeba wymieniać, więc każdemu w podobnej sytuacji radzę walczyć o swoje.
    Wykonałem około 20 telefonów i radzę dzwonić bezpośrednio na infolinię techniczną Neostrady pod numer 800 500 555 (połączenie bezpłatne, można dzwonić z komórek) a nie na numer 801 505 505 ze względu na połączenie płatne i brak realnego zaangażowania konsultantów w sprawę. Olewają oni wszystko i jedyne co można od nich usłyszeć to informacja, że "SIĘ NIE DA" a nie mają oni praktycznie pojęcia o tym co mówią i nie starają się załatwić dosłownie nic. Siedzą tylko, aby czas im zleciał i sprawy klienta, który BULI co-miesiąc abonament w kwocie 120-150zł mają gdzieś !!!
    O dalszych zmaganiach poinformuję już wkrótce.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 11  
    Model3100, Twoje posty mi bardzo pomogły złożyc zamówienie, na infolinii technicznej praktycznie konsultant wszystko wiedzial :) co trzeba robić, jeszcze nie wiem czy jest mozliwosc technik sprawdzi, ale biorac pod uwage ze moi sasiedzi maja vdsl a moj kolega mial gorsze parametry linii ode mnie i ma pelne 40mbit, wiec sadze ze wszystko pojdzie dobrze.

    Dodam że takie mam parametry linii mierzone netiaspotem ADSL2+ z netii
    Internet VDSL - Neostrada Fiber - Orange daje i zabiera.

    opinie mile widziane...
  • Poziom 11  
    Witam,
    zgodnie z obietnicą pragnę poinformować, iż po okresie walki z operatorem Orange udało się wywalczyć dostępność Opcji 40MB/s, zanim się to sało przechodziłem przez kilka etapów: 1.wymiana uszkodzonej puszki na słupie przed domem, 2. wymiana kabla od słupa do domu, dwa etapy wymienione zostały określone jako przystosowanie linii pod świadczenie usługi VDSL, ponadto od czasu zmian sprzętowych i ustaleniu przez techników iż moja odległość od centrali to 800m a linia spełnia warunki pod VDSL'a bo tłumienie na niej to 10dB, oczekiwałem jeszcze miesiąc na zmianę danych w systemie informatycznym z opcji maksymalnej 20MB/s na opcję 40MB/s, a konsultanci na infolinii ciągle twierdzili, iż się nie da, a jednak się dało, wystarczyło powalczyć z operatorem i się udało, mało tego najprawdopodobniej po ustabilizowaniu się parametrów będę mógł przejść na opcję 80MB/s, może nie będzie pełnego 80 ale UP wzrośnie z 4 na 8MB/s.

    Router TP-LINK wskazywał mi tłumienie 17,5dB a konsultancji podawali, że moja odległość to 1260m, ale się nie poddawałem i walczyłem na infolinii 801 505 505 oraz 800 500 555 (bezpłatna infoliniia techniczna orange) przez meila pomoc.facebook(malpa)orange.pl oraz przez dwóch znajomych pracowników orange.
    I od razu Wam powiem, iż znajomi nic nie wskórali, nawet chętny z forum elektrody się zgłosił i zaoferował pomoc za co bardzo dziękuję tej osobie.

    W dniu dzisiejszym złożyłem zamówienie na VDSL'a Neostrada Fiber 40 / 4 MB/s w nowej promocji aktywnej od dziś przy umowie na 24m-cy, czyli 49zł przez 6m-cy i 69zł przez 18m-cy.

    Także nie poddawajcie się tylko walczcie do końca!
    Życzę Wam powodzenia w przechodzeniu na VDSL'a :)

    Jeśli macie jakieś pytania polecam pierw sprawdzić forum pod adresem neostrada.info tam można znaleźć konkretne informacje o komunikacji internetowej.

    Pozdrawiam, serdecznie.
  • Poziom 11  
    Witam,

    chciałem tylko dodać, iż z dniem 15 LISTOPADA 2013r. założona została u mnie usługa VDSL Neostrada Fiber Opcja 40/4 z modemem SAGEMCOM F@ST 3764, po kilku dniach użytkowania modemu zmieniłem go na DGT RGW FG4v2 i nie żałuje. DGT utrzymuje lepszą synchronizację linii i jest bardziej niezawodny. Niestety od kilku miesięcy rezerwy w Orange się skończyły a SAGEMCOM to kupa złomu, która po zmianie hasła do logowania się na modemie ze standardowego "admin" na swoje dowolne zmniejsza prędkość internetu po WiFi do około 20, czyli działa w standarcie typowego WiFi g zamiast n i inne cuda także się dzieją dlatego polecam przesiadkę na DGT, z nim zero problemów i ma więcej opcji konfiguracji. Pozdrawiam.