Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Saab 9000 2.0T - Różnica między silnikami 2.0T 150KM(B204E) a 185KM(B202L)

08 Paź 2013 00:37 3870 2
  • Poziom 9  
    Witam,

    Mam Saaba 9000CSE z 1996 r. z silnikiem 2.0 Turbo 150KM, czy silnik 185KM ma tylko inną turbinę czy różni się czymś jeszcze, orientuje się ktoś może ? :)
  • Poziom 15  
    Myślę że czymś jeszcze, sama turbina o większej wydajności nie zwiększy mocy, turbiny są wstawiane zawsze z "lekkim zapasem" wydajności. Może to być kwestia dodatkowego czujnika i innego programu w ECU.
    Znam kolesia który z 90km silnika VW tego na pompie rotacyjnej diesel'a wycisnął 385km!!!
    Byłem w szoku, widziałem testy. Niestety auto a przód napęd, nie do opanowania. :-)
    Na piątym biegu przy 130km/h zrywał przyczepność, cooooool jazda.
  • Poziom 10  
    Silnik E - małe cisnienie doładowania z intercoolerem
    Silnik L - ciśnienie doładowania wieksze - stage 1
    Silnik R - najwyższe ciśnienie doładowania - stage 2

    dodatkowo silniki różnią sie sposobami "kucia" , hartowania wałów korbowodów sposobem wykonania tłoków ( saab, mahle), o to jak i co nie pytaj to metody o ktorych wiedza tylko profesjonalisci, np.: śrutowanie, nagrzewanie, przepuszanie pradow, napylanie proszkowe itp.

    turbiny używane w saabach:

    garrett gt17
    mitshubisi td04hl -15(19)T
    garrett tb28 - massive

    montowane gt30, gt35, gt45, gt70- modyfikacje daleko idace, moce 400-500km

    odnośnie reszty twoich wątpliwości i zastanowień odsyłam do lektury ogólnej tematy pod nazwą TRIONIC 5 TUNNING