Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Piecyk łazienkowy gazowy - Vaillant, Junkers, Saunier Duval - który wybrać ?

Jimmy 08 Oct 2013 10:25 31797 5
    Jimmy
    Level 11  
    Witam

Stoje przed wyborem piecyka gazowego do łazienki...

Mieszkam w bloku... piecyk ma podgrzewać 3 krany (2 w łazience i 1 w kuchni).

Jaki piecyk najlepiej wybrać ?

Mam takie oferty:
    - VAILLANT atmoMAG mini 11-0 XI - 945 zł
    - Junkers BOSCH W10KB - 723 zł
    - Saunier Duval OPALIA C11E - 605 zł

Ja tam się kieruje ceną, bo nie znam się na tych piecykach... ale jeśli ktoś mi racjonalnie udowodni że którys z nich jest najlepszy to chętnie dołożę te 340 zł
    do Vaillanta... ale jeśli ma być to to samo tylko że droższe bo lepsza marka to nie ma sensu...

Proszę o pomoc w wyborze.
    Zbigniew Rusek
    Level 37  
    Junkers, ale nowszy model. Jeśli wanna jest niezbyt duża (lub prysznic) i nie przewiduje się jednoczesnego poboru wody z 2 kranów (równocześnie wanna + np. zlewozmywak), to wystarcza ten mniejszy - WRDP 11-2B. Gdy wanna jest duża lub trzeba się liczyć z koniecznością jednoczesnego poboru wody z 2 kranów, to wybrać nieco większy - WRDP 14-2B (cena prawie się nie różni od mniejszego a jest większa wydajność ciepłej wody i jest równie ekonomiczny - minimalna moc jest taka sama). Istnieje też jeszcze większy Junkers (WRDP 18-2B), ale to już nie ma sensu (wyraźnie droższy i więcej pobiera gazu). Ja mam WRDP 14-2B i jest bardzo dobry (w moim przypadku moc "z zapasem", ale zużywa mało gazu). Zapłon jest bateryjny (baterie starczą na długo). Oczywiście trzeba będzie dołożyć ok. 300 zł. w stosunku do tego, co napisano w tym poście. Opalia - znacznie gorszy.
    Jimmy
    Level 11  
    A dlaczego nie te które ja wymieniłem ?

Obecnie mam piecyk Vaillant MAG 275/9 ... Tyle że ma on już 19 lat i padła membranka kolejny raz... Prosi się już po prostu o wymianę na nowy...