Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Philips DAP 350 - Jeden kanał nie gra, w drugim słychać tylko charczenie

08 Paź 2013 14:04 2295 6
  • Poziom 10  
    Witam.

Wpadł mi w ręce wzmacniacz samochodowy Philips DAP 350. Problem jest taki, że jeden kanał nie gra kompletnie, a drugi strasznie charczy i dźwięk jest bardzo zniekształcony (słyszalne w miarę normalnie są tylko niskie tony). Przelutowałem go całego (było kilka zimnych lutów), ale dalej to samo, wylutowałem te cztery duże tranzystory, wyglądają na sprawne, jednakże mam zastrzeżenie do dwóch z nich (A1908 4DP), mianowicie mój miernik pokazuje dla nich hfe równie 1, to chyba zbyt nisko?
    Proszę o wskazówkę gdzie szukać problemu, ponieważ we wzmacniaczach jestem zielony. ;) Wizualnie wszystkie elementy wyglądają jak nowe.

Pozdrawiam

Philips DAP 350 - Jeden kanał nie gra, w drugim słychać tylko charczenie Philips DAP 350 - Jeden kanał nie gra, w drugim słychać tylko charczenie Philips DAP 350 - Jeden kanał nie gra, w drugim słychać tylko charczenie Philips DAP 350 - Jeden kanał nie gra, w drugim słychać tylko charczenie Philips DAP 350 - Jeden kanał nie gra, w drugim słychać tylko charczenie

Dodano po 3 [godziny] 41 [minuty]:

Przetwornica daje 50V (po wyprostowaniu), mosfety (te na radiatorach) również sprawne.

Niewłaściwie dodany obrazek usunąłem. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2053101.html [Mirek Z.]
  • Poziom 10  
    Dodam, że na tyle wzmacniacza jest przełącznik pomiędzy trybami mono L, stereo, mono L+R, lewy kanał gra, a raczej charczy tylko w obu trybach mono, w trybie stereo cisza, prawy charczy zawsze. Czy problemu szukać w przedwzmacniaczu? Podpowie ktoś?
  • Poziom 10