Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
SterControlSterControl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Focus 2009 r. - Brak komunikacji z ECU ( led 16x )

08 Paź 2013 14:58 11682 14
  • Poziom 16  
    Witam ! Focus 1.8 TDCI z 2009 roku. Czasami był problem z odpaleniem ( migał szybko led ) Teraz nie kręci rozrusznik a led generuje błąd 16 na wyświetlaczu zamiast przebiegu poziome kreski. Po podpięciu autocoma łączy się ze wszystkimi sterownikami oprócz ECU błąd na szynie can. Bezpieczniki sprawdzone.
  • SterControlSterControl
  • Spec od samochodów
    Połączenia przy sterowniku w lewym nadkolu i pod aku wiązka do sprawdzenia
  • Poziom 16  
    Sterownik razem z wiązką już mam na masce ale wszystko wygląda dobrze. Na jakich przewodach we wtykach sprawdzić napięcie ? Nie mam rozpiski i ciężko coś stwierdzić. Są 3 wtyki. A i jeszcze jedno, czytałem o liczniku że za brak komunikacji z nim winne może być złącze w samym liczniku, ale jak to się ma do komunikacji kompa z ecu !
  • SterControlSterControl
  • Poziom 34  
    A ma sie wlasnie w fordzie,dobrze wyczytałes
  • Poziom 16  
    Rozumiem. Czyli licznik na stół. Myślałem że pomimo braku komunikacji między ecu a licznikiem i tak autocom powinien połączyć się z ecu ( u mnie brak takiej komunikacji ) Coś kiepsko wykonane te liczniki że w tam młodym aucie się już sypią połączenia. Sprawdzę i napiszę.
  • Spec od samochodów
    Przez licznik nie ma komunikacji ze sterownikiem wszystko idzie przez licznik
  • Poziom 14  
    posiada ktoś do takiego samochodu schemat sterownika wtryskiwaczy SIEMENS? Ewentualnie sterownika silnika
  • Poziom 16  
    Poprawiłem złącze licznika ( nie było widać pęknięć ) i dalej to samo usterka silnika i jeszcze dodatkowo usterka skrzyni biegów ( wcześniej też była ) ale tu skorodowana złączka przy czujniku w skrzyni, zaraz to poprawię. Na jakich pinach jest zasilanie ecu po włączeniu zapłonu ? Może tą drogą iść !

    Czujnik poprawiony ( od wstecznego biegu ). Silnik usterka i skrzynia biegów usterka. Jeszcze radio zakodowane i tak sobie myślę że kod jest chyba w ecu. Przekaźniki po przekręceniu stacyjki klikają. Na których pinach jest szyna can ? Można by posprawdzać rezystancję i napięcia.
  • Poziom 14  
    W sterowniku Ca3 - CAN LO, Ca4 - CAN Hi. Zbyt dużo tutaj nie pomierzysz moim zdaniem. W teorii (to jest moje zgadywanie teraz, więc mogę się mylić) między tymi dwoma pinami we wtyczce WIĄZKI powinieneś mieć 60 Ohm (Na krańcach z reguły są 2 terminatory CAN po 120Ohm, więc z punktu widzenia tego powinno być chyba równoległe połączenie obu - przy czym na schemacie ich nie widzę).

    Piny ECU:
    BG4 - +12V z aku
    Masy:
    Ah4, Aj4, Ak4, Bk2, Cg4, Ch4

    Ak2, Ak3, Aj3 - "zapłon" (a dokładniej przekaźnik podający +12 po zapłonie)
    CC3 - zapłon
    Na Bh3 jest +12 na WYŁĄCZONYM zapłonie, a 0 na WŁĄCZONYM (odwrotnie do tego, co normalnie) - to wystawia ECU


    Teraz główne pytanie - jak czytać te oznaczenia? Dosyć prosto. Masz 3 wtyczki A,B,C. Jeżeli patrzysz na sterownik to A z lewej ma tą samą szerokość co B na środku. C (po prawej) jest najwęższa. To jest pierwsza składowa oznaczenia (Axx, Bxx, Cxx).

    Jeżeli układ jest taki, to przechodzimy do drugiego oznaczenia. We wtyczce A piny są numerowane od prawej do lewej kolejnymi literami a,b,c,d,e,f. We wtyczce B i C numeracja idzie od lewej do prawej. To daje durgą składową (xax, xbx,...)

    Numeracja od 1 idzie teraz tak- we wtyczce A od dołu do góry, a w B i C od góry na dół.

    Bardzo na szybko robione w excelu ;):
    Ford Focus 2009 r. - Brak komunikacji z ECU ( led 16x )

    W liczniku pin 17 to CAN-L, a 18 to CAN-H. Do nich są spięte sterownik ABS (pin 21 CAN-H, pin 23 CAN-L) oraz ECU (Ca3 CAN-L, Ca4 CAN-H). Sprawdź, czy masz przejście w wiązce między nimi.

    Połączenia OBD:
    Licznik wystawia swój pin 23 do pinu 3 na OBD oraz swój pin 22 do pinu 11 w OBD.

    Dodatkowo, cały CAN-L oraz CAN-H są wystawione w 6 pinie OBD (CAN-H) oraz 14 OBD (CAN-L)

    Na sam koniec:
    ECU oraz licznik współdzielą jeszcze czujnik położenia pedału gazu. Jest on podpięty do Cf3 w ECU (pin 5 czujnika) oraz 13(3 czujnika), 14(2 czujnika) i 31(1 czujnika) do zegarów.
  • Poziom 16  
    W moim sterowniku są 3 wtyki. 2 skrajne (szara i czarna ) są takie same a piny od A do H zaś środkowa ( brązowa ) większa i od A do M ( na wtyczce jest napisane J a w sterowniku I ). Wszystkie mają 4 rzędy pinów. Sterownik BOSCH 8M51-12A650-LG.
  • Poziom 33  
    AutoCom (wersja z OKI) nie łączy się ze wszystkimi Fordami.
  • Poziom 14  
    BOSCH 8M51-12A650-LG to sterownik do 1.6TDCI a nie do 1.8TDCI. Stąd inne pinouty.

    Ten jest dla wersji 109KM. Są 2 silniki 109KM (G8DA, G8DB), 2 90KM (HHDA, HHDB) oraz 100KM (MTDA). Który z nich masz?

    CAN-H to Ca4
    CAN-L to Ca3
    Masy: Cg4, Ch1, Ch4
    Wyjście Be1 - 0V na zapłonie i 12 po wyłączeniu (wystawia ECU)
    Bm2, Cg1 - przekaźnik zapłonu (+12 na zapłonie)
    Cc3 - zapłon
    AA1 - przekaźnik rozrusznika (napięcia 0-1V).

    Świece się grzeją?

    Pinout (przy czym zaznaczam, że nie jestem pewien, czy nie powinno być lustrzane odbicie - masz tam jakieś oznaczenie, by odkryć, jak jest poprawnie? ew. sprawdź może, czy pojawia się +12 w wiązce na zapłonie):
    Ford Focus 2009 r. - Brak komunikacji z ECU ( led 16x )
  • Poziom 16  
    żałosna udręka napisał:
    AutoCom (wersja z OKI) nie łączy się ze wszystkimi Fordami.

    Właściciel twierdził że diagnozowane było innymi interfejsami i też brak komunikacji z ecu.

    Dodano po 3 [minuty]:

    iommi23 napisał:
    BOSCH 8M51-12A650-LG to sterownik do 1.6TDCI a nie do 1.8TDCI. Stąd inne pinouty.

    Ten jest dla wersji 109KM. Są 2 silniki 109KM (G8DA, G8DB), 2 90KM (HHDA, HHDB) oraz 100KM (MTDA). Który z nich masz?

    CAN-H to Ca4
    CAN-L to Ca3
    Masy: Cg4, Ch1, Ch4
    Wyjście Be1 - 0V na zapłonie i 12 po wyłączeniu (wystawia ECU)
    Bm2, Cg1 - przekaźnik zapłonu (+12 na zapłonie)
    Cc3 - zapłon
    AA1 - przekaźnik rozrusznika (napięcia 0-1V).

    Świece się grzeją?

    Pinout (przy czym zaznaczam, że nie jestem pewien, czy nie powinno być lustrzane odbicie - masz tam jakieś oznaczenie, by odkryć, jak jest poprawnie? ew. sprawdź może, czy pojawia się +12 w wiązce na zapłonie):
    Ford Focus 2009 r. - Brak komunikacji z ECU ( led 16x )


    Dziękuję za rozpiskę pinów. Dzisiaj sprawdzę. Faktycznie jest to 1.6 TDCI przepraszam za pomyłkę. Co do kodu silnika to nie wiem ( gdzie go znaleźć ) nie mam aktualnie kontaktu z właścicielem.
  • Poziom 1  
    Witam wiem ze temat stary jak swiat ale mam ten sam problem i ten sam silniki udalo sie uruchomic samochod teZ mam brak komunikacji z ecu i rece opadaja prosze o kontakt 501452184
  • Poziom 34  
    moren55 napisał:
    Witam wiem ze temat stary jak swiat ale mam ten sam problem i ten sam silniki udalo sie uruchomic samochod teZ mam brak komunikacji z ecu i rece opadaja prosze o kontakt 501452184


    kolego sa podpowiedzi w temacie,kontrolka+miernik i posprawdzać zasilania