Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Alternator 126p - pali się kontrolka ładowania.

weregus 10 Wrz 2005 22:45 19362 37
  • #31
    Tuning Marek
    Poziom 21  
    Panowie to normalne że na alternatorze było 27 Volt poniewaz nie był obciążony akumulatorem a poza tym w maluchu częstą wadą jest zły styk na śrubie rozrusznika gdzie przychodzi końcówka od alternatora ponieważ nie jest ona dostatecznie chroniona przed warunkami atmosferycznymi np: sól, woda itp.
  • #32
    michal1230
    Poziom 2  
    Panowie (i panie)

    JEZELI NIE MA LADOWANIA A KONTROLKA NIE SWIECI PO WŁĄCZENIU ZAPŁONU PRZY NIE PRACUJACYM SILNIKU ZACZYNAMY OD SPRAWDZENIA ŻAROWKI KONTROLNEJ ORAZ POŁĄCZENIA ŻARÓWKI Z ALTERNATOREM. JEZELI JEST PRZEPALONA ALTERNATOR NIE BEDZIE ŁADOWAŁ!

    jak żarówka sie swieci a mimo ze silnik dostaje wysokie obroty nie ma ladowania to niestety ale zeby sprawdzic co alternatorowi dolega nalezy:

    -wyrzucic pacjenta z samochodu
    - rozebrac
    - wyczyscic
    - obejrzec szczoteczki (tzn sprawdzic ich długość oraz czy sie nie zawieszaja)
    - przemierzyc wartosci rezystancji uzwojen stojanu i wirnika
    - sprawdzic (najlepiej metodą żarówka akumulator badana dioda / mozna tez omomierzem) wszystkie 9 diodek jakie sie tam znajduja
    - sprawdzic wszystkie połączenia wewnętrzne
    - wykonac czynnosci konserwacyjne
    - poskładac do kupy
    - zarzucic do auta
    - odpalic auto
    - dokonac pomiaru napiecia na zaciskach akumulatora na wolnych obrotach a pozniej na wysokich (nie moze byc mniejsze niz 13V ani wyzsze niz 14,5V)

    jezeli nadal swieci sie kontrolka i mimo zwiekszania obrotow nie gasnie lub jezeli napięcie które mierzymy jest wyzsze niz powinno pozostaje nam wymiana regulatora napięcia co rozwiąze problem (do alternatora od PF126 jest to koszt ok 20PLN)
  • #33
    Aleksander_01
    Poziom 40  
    [quote="Tuning Marek"]Panowie to normalne że na alternatorze było 27 Volt quote]
    Witam
    Oczywiście to normalne zachowanie przy braku obciążenia alternatora lub przy uszkodzonym regulatorze napięcia. Naprawa wg wskazówek mojego poprzednika + sprawdzenie jakości kontaktowania złącz prądowych.
    Pozdrawiam
  • #34
    sebmig
    Poziom 9  
    Witam!
    Panowie mam podobny problem z maluchem, tyle, ze u m,nie na wolnych swieci sie kontrolka, a na wysokich jest normalnie.
    Regulator napiecia nowy, ale sprawdzalem dla pewnoscim na 2 róznych.
    ładowanie:
    na wyłączonym, 12,6
    na włączonym 12,7
    przy dodaniu gazu 14,4 na altku
    i na aku albo 13,8 albo 14,3 po dodaniu gazu (dokladnie juz tego nie pamietam.

    Wykrecilem dzis szczotkotrzymacz z altka i okazalo sie, ze jedna ze szczotek zlamala sie w polowie... Najprawdopodobniej postrzepila komutator, bo ostro jest zakonczona:/
    wsadzilem stare szczotki (ter zprzed wymiany), sątroszke starte juz, ale zawsze lepsze niz te z tą złamaną, ale kontrolka nadal sie pali:/

    pasek klinowy naciagniety jest dobrze (troszke mniej niz 1 cm sie ugina)

    sprawdzilem kable, przy rozruszniku i sa ok...
    Zwarcia szukalem ta metoda z klemą i bezpiecznikami, ale nic nie iskrzylo, wiec chyba go nie ma. Kable WN wygladaja raczej ok. reszta kabli rowniez wyglada ok

    jak pojezdze troche samochodem i silnik sie zagrzeje to jest ok.

    Wymienilem plecionke alternatora na wszelki wypadek, ale to tez nie pomoglo.

    Co moglo sie sypnąć?
  • #35
    mztom1
    Poziom 10  
    Witam sorki ze sie wtracam ale mam taki problem z alternatorem ładuje max na 13,5V ale jest taki przedział obrotów około 1200 - 1500 gdzie daje normalne 14,5V a potem schodzi jak na wolnych obrotach do 13,5 łozyska wymienione, regulator i szczotki też. Pierścienie slizgowe wygladaja dobrze, czy może mieć pierścień jakieś owalizacje czy coś podobnego. Pomóżcie bo musze doładowywac akum co jakiś czas.
  • #36
    Tracer2
    Moderator - Telefony Stacjonarne
    Jest na to patent ;)
    Odłączasz przewód , bodajże zółty od altka i robisz przedłużke która podłączasz bodajże do bezpieczika "B"
    tak żeby się pojawiało napiecie na nim po włączeniu stacyjki a punkt był blisko akumulatora.
    Altek bedzie miał pomiar z akumulatora i bedzie kompensował cały spadek napięcia na kablu który idzie przez całe auto.
  • #37
    elektryk25
    Poziom 1  
    witam ja mam podobny problem z alternatorem z poloneza który zamontowałem w ciągniku . diody sprawdziłem na kilka sposobów stojan i wirnik tez podkładałem rególatory i dalej to samo ładowanie jest ale kontrolka świeci wraz z dodaniem gazu coraz jaśniej co mam z nim zrobić bo takiego przypadku nie miałem
  • #38
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto