Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nowy samochód - co wybrać

my41s 08 Paź 2013 16:36 8628 51
  • #1 08 Paź 2013 16:36
    my41s
    Poziom 32  

    Witam,
    Zamieniać w tym, czy też przyszłym roku wymienić swój samochód. Jakie polecilibyście auto tak do ok. 100 tys? Na pewno benzyna (diesla nie chcę) z automatem (jeśli duża dopłata to manual), dosyć oszczędne (ok. 10-12l po mieście). Zależy mi przede wszystkim na wygodzie, dość dobrym wyposażeniu i dość dobrej widoczności (dla wysokiego kierowcy). Miło byłoby, jeśli byłoby dosyć dynamiczne.
    Główni rywale to Toyota Verso 1.8 147KM (niestety tutaj silnik jest dość przeciętny, a automat to cvt), RAV4 , Ford Mondeo 2.0 203 lub 240KM automat (da radę za ok. 109k dostać). Niestety mam bardzo złe doświadczenia z ostatnimi silnikami VW (zarówno diesel, jak i benzyna) i z tego powodu odrzucam Skodę SuperB i Octavię RS. Zastanawiam się jeszcze nad Hyundaiem ix35/KIA Sportage, Mitsubishi Outlanderem, Suzuki Grand Vitarą. Ogólnie przeszukuję w suvach, mpv oraz sedanach. Biorę też pod uwagę Citroena C5, Renault Latitude lub Lagunę. Niestety muszę je obejrzeć na żywo. Opel Insignia i Chevrolet Malibu szczerze powiedziawszy mają mało miejsca w środku jak na swoje wymiary (zwłaszcza na nogi z tyłu).

    0 29
  • #2 08 Paź 2013 17:40
    zed71
    Poziom 22  

    a brałeś pod uwagę Chevroleta Captiva? lub suzuki sx4 (ten nowy)

    0
  • #3 08 Paź 2013 18:47
    my41s
    Poziom 32  

    zed71 napisał:
    Chevroleta Captiva?

    To był pierwszy, który wpadł mi w oko - dobrze wyposażony i niegłupi silnik wolnossący - 2.4 167KM, automat, a po rabatach dobra cena. Fajne wnętrze i przestrzeń. Niestety, ale się okazało, że pali ok. 15l po mieście, to niestety dla mnie trochę za dużo (a dodam, że nogę mam dość lekką po mieście). Nie oglądałem jeszcze Orlando. Myślę, że za jakiś czas odwiedzę salon, by go przetestować :)

    zed71 napisał:
    suzuki sx4

    SX4 S-Cross? To jest bardzo fajna propozycja. Będę miał możliwość go obejrzeć i być może przejechać się nim w piątek. Tylko martwią mnie jego wymiary (4300mm długości). Ale wygląda bardzo fajnie. Tylko albo ja nie dowidzę, albo w katalogu nie ma podanego przyśpieszenia. ?

    EDIT: Teraz się tak zastanawiałem nad Sceniciem/Grand Sceniciem i Fordem Grand C-Maxem i S-Maxem. Kuga również wydaje się być ciekawa. Dosyć duża, 1.6 182KM 4x4 i automat. Czyli praktycznie to, co oczekuję. Niby jeszcze mam sporo czasu, ale wybór odpowiedniego samochodu wcale nie jest taki prosty...
    DS5 jest piękna :) Ale trochę zbyt futurystyczna.

    W zasadzie opiszę w punktach, co mi potrzeba:
    1. miejsce i wygoda - wysoki kierowca
    2. bagażnik ok. 450-500l
    3. dość dynamiczny i elastyczny silnik (~10s do setki raczej wystarczy) ze spalaniem na poziomie ok. 10-12l po mieście (15-16l w captivie już nie przejdzie)
    4. wyposażenie średnie - nie potrzebuję bajerów typu elektrycznie podnoszona klapa bagażnika, czy nawigacja - nie mniej jednak podstawowe rzeczy takie jak czujniki parkowania (lub też kamera cofania) powinny być
    5. miejsce dla pasażerów z tyłu - po dopasowaniu do siebie fotela w insignii i malibu było za mną mniej miejsca niż w dużo mniejszym autku
    6. automatyczna skrzynia biegów (jeśli duża dopłata lub dostępna tylko bezstopniowa - to będzie manual)
    7. jeśli to miałby być suv - to napęd 4x4. Zresztą po co kupować suv i nie mieć 4x4?
    8. przyciemniane szyby - muszą być :) za bardzo się przyzwyczaiłem do nich
    No i to chyba tyle.

    RAV4 jednak nie biorę pod uwagę ze względu na cenę. Na rozsądnie wyposażoną musiałbym mieć ok. 130tys.. W Verso natomiast obawiam się silnika - może wydawać mi się dość mułowaty.

    0
  • #4 08 Paź 2013 20:45
    tzok
    Moderator Samochody

    Obejrzyj sobie Fiata Freemont (Dodge Journey). Choć wymóg spalania poniżej 12l/100km w SUVie z automatem i jeszcze AWD po mieście wydaje mi się mało realny.

    0
  • #5 08 Paź 2013 21:01
    my41s
    Poziom 32  

    tzok napisał:
    Choć wymóg spalania poniżej 12l/100km w SUVie z automatem i jeszcze AWD po mieście wydaje mi się mało realny.

    Ja nie koniecznie chce SUVa. Chce tylko wygodne, spore auto :)
    Ford Kuga II 1.6 182KM AWD automat pod moją nogą palił 11l/100km, więc nie tak źle. Biorę go pod uwagę, ale nie mogłem dla siebie znaleźć w nim miejsca (w odróżnieniu od RAV4, do której wsiadłem i od razu wiedziałem, że będzie dla mnie dobra - niestety kosztuje swoje).

    Fiat Freemont byłby super :) Zwłaszcza 3.6 V6 :D Koniecznie muszę go zobaczyć. Tylko ten 2.4 wydaje mi się zbyt słaby do tej budy. A może nie?

    Ewentualnie może zdecydowałbym się na diesla jeśli różnica w spalaniu będzie faktycznie duża.

    0
  • #6 08 Paź 2013 21:02
    zed71
    Poziom 22  

    SX4 S-Cross ma przyspieszenie w granicach 12-13,5 s/100 (tak znalazłem w necie) ale występują tylko 2 silniki 1,6 (benzyna i diesel) jezeli chcesz to poszukaj na stronie samar.pl tam jest fajny konfigurator nowych autek

    0
  • #7 08 Paź 2013 21:27
    wariato
    Poziom 43  

    Co powiesz na Toyotę Camry 2.5L 178HP ? są w automacie i manualu. Spalanie do 9-10L w mieście. Wersje z 3.5L ponoć do 12L w mieście tak twierdzi producent ale wiadomo trzeba brać to z przymrużeniem oka.

    0
  • #8 09 Paź 2013 07:15
    my41s
    Poziom 32  

    wariato napisał:
    Toyotę Camry 2.5L 178HP

    Camry i Avalon mi się bardzo podobają (jak i Avensis - w ogóle przepadam za Toyotami). Muszę jedynie zobaczyć dane techniczne, bo jeśli jest bardzo zbliżona do Avensisa lub IS250, to niestety odpada. Gdyby była panoramiczna szyba przednia (inaczej musiałbym cały czas się garbić, by widzieć przed sobą np. światła) i może trochę inna pozycja za kierownicą, to tak. Stąd też patrzę na SUVy i MPV oraz może się trafić jakiś fajny sedan - tu: Mondeo. Wiadomo, że nie ma sensu wymieniać mi mojego na nowy, w którym będę się czuł podobnie.

    3.5L i 12l po mieście to faktycznie raczej niezbyt realne. Aczkolwiek...

    Chyba, że przełożyłbym zakup na za ok. rok, to wówczas może trafiłbym na jakiś nowy model i może mógłbym pozwolić sobie na coś lepszego. Jedynie swój sprzedać będę musiał taniej - będzie na końcówce gwarancji, +1 rok, + większy przebieg. W tej chwili takie Verso za ok. 108tys to w zasadzie max na co mógłbym sobie pozwolić.

    EDIT: A jak oceniacie Citroena DS5? Jeśli chodzi o niezawodność, to które (marki) możecie polecić?

    EDIT2: Z tańszych, bardzo podpasowała mi nowa Corolla. 1.6 wolnossący, wystarczające ~10s do setki. Dość małe spalanie, a do tego nie jest drogi. Co ciekawe, jak siedziałem w nim, wydawało mi się, że jest w niej odrobinę więcej miejsca niż w Avensis, a pozycja za kierownicą mi odpowiada. Do tego za ok. 89 tys jest w zasadzie pełne wyposażenie ze wszystkimi opcjami. Tylko jak z tą legendarną niezawodnością? Potwornie obawiam się też silnika... Niby ma te 10s do 100/h, ale jedzie tylko górą. Natomiast ja jestem przyzwyczajony do mocnego diesla i ten benzyniak może mi się wydawać mułowaty (tak też mi powiedział sprzedawca). Niestety, dopiero za ok. tydzień będę miał możliwość się nim przejechać.

    0
  • #9 17 Paź 2013 12:22
    my41s
    Poziom 32  

    Faktycznie, są trochę mułowate, ale na wyższych obrotach jest dobrze :)

    Pytanie teraz, której marce bardziej zaufać: Toyota (Corolla 1.6, Verso 1.8) czy Ford (C-Max 1.6EB 182KM, Kuga 1.6 150 2x4, Mondeo1.6EB-2.0EB) albo może Hyundai ix35 lub KIA Sportage 1.6 lub 2.0gdi? Zastanawiam się jeszcze nad Zafirą Tourer i C5 1.6 THP, Outlanderem oraz Grand Scenickiem i Optimą. Kusi mnie trochę Octavia RS, ale ten 2.0 tsi...

    0
  • #10 17 Paź 2013 12:40
    tzok
    Moderator Samochody

    W Corolli to był jeden fajny silnik (2ZZ-GE), ale to było dawno i nieprawda... i też był mułem "z dołu", a w tym silniku "dół" to był tak do 5000 rpm ;)

    Poza tym dziwi mnie trochę przeskok z Insigni czy Mondeo na plasowaną segment niżej, Corollę.

    0
  • #11 17 Paź 2013 12:56
    my41s
    Poziom 32  

    tzok napisał:
    Poza tym dziwi mnie trochę przeskok z Insigni czy Mondeo na plasowaną segment niżej, Corollę.

    Nie, z Mondeo nie rezygnuję. Z Insigni/Malibu jednak tak. Dlaczego? Jestem dość wysoką osobą (2m :) ), a po ustawieniu fotela kierowcy tak, żebym miał luz - jest dość mało miejsca na nogi na tylnej kanapie. W m.in. Corolli, Mondeo, Verso, Kudze jest trochę luzu, a w Insignii/Malibu nie - co mnie bardzo zdziwiło. W Astrze to praktycznie mógłbym pomarzyć, żeby ktoś za mną usiadł. A ta Corolla, chociaż segment niżej, to mała nie jest (teraz mam niecałe 4 metrowego hatchbacka z segmentu B, a zapakować do niego mogę spokojnie 4 osoby).
    Te, które biorę pod uwagę napisałem we wcześniejszym poście. Teraz patrzę na to, jak jest z niezawodnością tych modeli.
    Z jednej strony fajnie byłoby mieć jakiś mocniejszy silnik, ale taki co będzie miał 10 czy 10.5 do setki też spokojnie mi wystarczy - jeśli miałby być mniej wysilony i miałby dłużej pojeździć - to nawet wolę taki. Tylko czy można liczyć na tą "legendarną niezawodność"?

    0
  • #12 17 Paź 2013 19:04
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Czas na kij w mrowisko :D

    Laguna III 2.0 16V 140 klaczy. Silnik z kooperacji z nissanem, na łańcuchu. O awariach tych silników jeszcze nie słyszałem. Wysoki jesteś a tam się zmieścisz. Auto wygodne i nie awaryjne jak poprzedniczka królowa lawet czyli laguna II. Fajnym starym poczciwym i nie awaryjnym silnikiem jest też 2.0 16 z turbiną 170 koni, ale na nasz rynek nie dostępny nie wiedzieć dlaczego. Latitude sobie odpuść, to prawie lustro Laguny, miało być bardziej "ekskluzywne" a jest tylko droższe od laguny.

    0
  • #13 17 Paź 2013 20:23
    my41s
    Poziom 32  

    Przemo9826 napisał:
    Czas na kij w mrowisko

    Dlaczego kij w mrowisko? Jak najbardziej Laguna mi się podoba (fakt, że Latitude bardziej - ale jest mało popularny, no i jest znaczna różnica w cenie + tylko diesel). W przyszłym tygodniu mam nadzieję, że będę miał okazję się nią przejechać. Cenowo też wychodzi dość dobrze (ok. 108 tys z konfiguratora za pełny wypas)
    Ale to Latitude... Naprawdę ładne...

    Najgorzej, że mam przed sobą do wyboru z 10 różnych modeli z przeróżnych segmentów, a do tego prawie każdy o innym charakterze. Z jednej strony mam klasyczne sedany, z drugiej SUVy, a po środku jeszcze rodzinne minivany...
    Pytanie jednak, na którą z marek postawić?

    0
  • #14 17 Paź 2013 20:44
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    my41s napisał:
    Najgorzej, że mam przed sobą do wyboru z 10 różnych modeli z przeróżnych segmentów, a do tego prawie każdy o innym charakterze


    Dlatego:

    Przemo9826 napisał:
    Czas na kij w mrowisko :D


    Odpuść sobie to Latitude.... Może i ładne, ale w porównaniu z laguną to jakaś porażka. Lagunę w kombi mogę polecić.

    0
  • #15 17 Paź 2013 20:55
    my41s
    Poziom 32  

    Przemo9826 napisał:
    Dlatego:

    Przemo9826 napisał:
    Czas na kij w mrowisko

    Właśnie o tym pomyślałem...
    Przemo9826 napisał:
    Lagunę w kombi mogę polecić.

    Czyli jeszcze by kombi doszło :) To mi się podoba :D
    Jutro sobie na spokojnie wszystko jeszcze raz przejrzę, ustawię kolejność od naj do tego najmniej naj i może się wypowiecie, czy idę w dobrym kierunku, jeśli chodzi o wybór na lata. Wiadomo, że czy to będzie minivan, czy sedan za mnie nikt nie zdecyduje, jednak może pomóc w wyborze silnika, marki-co jednak ma znaczenie. Bo wolałbym np. toyotowski 1.8 147 w verso jeśli by pojeździł dłużej niż 1.6EB 182 z C-Maxa.

    I tak bardzo dziękuję za dotychczasowe odpowiedzi :)

    0
  • #16 17 Paź 2013 21:21
    zed71
    Poziom 22  

    a patrzyłeś na chevroleta malibu?

    0
  • #17 17 Paź 2013 23:40
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Hyundai sonata z silnikiem 2,4 176KM, lub 3,3 V6, ale w 12-tu litrach sie nie zmieści w mieście.

    0
  • #18 18 Paź 2013 07:42
    my41s
    Poziom 32  

    zed71 napisał:
    a patrzyłeś na chevroleta malibu?

    Pozwolę, że siebie zacytuję
    my41s napisał:
    z Mondeo nie rezygnuję. Z Insigni/Malibu jednak tak. Dlaczego? Jestem dość wysoką osobą (2m :) ), a po ustawieniu fotela kierowcy tak, żebym miał luz - jest dość mało miejsca na nogi na tylnej kanapie. W m.in. Corolli, Mondeo, Verso, Kudze jest trochę luzu, a w Insignii/Malibu nie - co mnie bardzo zdziwiło.

    Choć w Malibu jakoś i tak było nieznacznie więcej.

    andrzej lukaszewicz napisał:
    Hyundai sonata z silnikiem 2,4 176KM, lub 3,3 V6, ale w 12-tu litrach sie nie zmieści w mieście.


    W sumie jest to taki europejski i40 z większym silnikiem... Ciekawa propozycja... i40 sedan, style, 2.0gdi 177KM =111 700 + lakier i dodatki to wyjdzie jakieś 117 - trochę sporo, mógłbym liczyć na rabaty od dealera, ale wątpię, że do 110 by zeszli (100-110 to jest max w jakim szukam samochodu). Sonata? Musiałbym sprowadzać ze stanów. Więc raczej odpada.
    KIA Optima chyba wyszłaby trochę taniej (a w końcu to prawie to samo)

    Teraz bardzo dobrze zrozumiałem zwrot:
    Przemo9826 napisał:
    kij w mrowisko
    :D

    0
  • #19 18 Paź 2013 15:00
    my41s
    Poziom 32  

    No dobra, więc tak jak pisałem wcześniej - zrobiłem sobie ostateczne podsumowanie, co biorę pod uwagę:
    Minivany
    Verso 1.8 147KM
    SUVy
    Toyota RAV4 2.0 D-4D 125KM 2WD vs Mitsubishi Outlander 2.0 MIVEC 150KM 2WD
    Sedany
    1. Honda Accord 2.0 lub 2.4 i-VTEC - na wyprzedaży rocznika 2012 (-25tys. ) 2.4 Executive wychodzi 112 900, więc jeszcze nie tak źle, a prawdopodobniej wybrałbym 2.0 i-VTEC
    2. Toyota Corolla 1.6 132KM
    3. Renault Laguna 2.0 140KM
    Kolejność nie jest bez znaczenia.

    Jednakże bardzo Was proszę o to, abyście obiektywnie ocenili, co byłoby najlepszym wyjściem (w każdym z segmentów), jeśli chodzi o trwałość/niezawodność. Bo jednak zamierzam nim pojeździć przez co najmniej kilka lat.

    Edit: Po bliższych oględzinach zostało niewiele, które mi odpowiadają. Myślę, że temat już jest po części wyczerpany - i tak decyzję, na który segment się zdecydować, podejmę ja kiedy te, które pozostały, dobrze przetestuje. Jedynie bardzo chętnie przeczytałbym co sądzicie o w/w autach. Jak widać wszystkie (oprócz RAV4 - tu 2.0 D-4D) mają benzynowe wolnossące nie mocno wysilone jak jednostki turbodoładowane - i to właśnie na takie bym się decydował. W Mondeo jest słaby wolnossący 2.0, a 2.0EB 203KM wychodzi nie tyle drogo, co jest słabo wyposażony.

    0
  • #20 22 Paź 2013 23:15
    jacekRCA
    Poziom 25  

    A jaki masz budżet? to te 112 tysiaków? Jeżeli bierzesz pod uwagę SUVy to rozejrzyj się też za pickupami. Nowe modele są jak SUVy, Dmax, Hilux. brat kupił niedawno Dmaxa z dieslem 2.5. Samochód nieźle śmiga.

    0
  • #21 23 Paź 2013 07:10
    my41s
    Poziom 32  

    jacekRCA napisał:
    A jaki masz budżet? to te 112 tysiaków?

    Planuję w granicach 100 do max 110 tys.. Zastanawiałem się, czy może trochę więcej, ale doszedłem do wniosku, że nie.

    Ogólnie nie przepadam za takimi samochodami. A nawet jeśli, to pytanie tylko gdzie ja taką landarą (5.3m dł) zaparkuje :) Zdecydowanie wolałbym Land Cruisera. Tylko ta cena... Choć muszę przyznać, że są fajnie zrobione w środku (tak jak widziałem na zdjęciach).

    Bardzo chętnie usłyszę opinie o tych, co pozostawiłem do wyboru (Verso 1.8, Corolla 1.6, RAV4 2.0 D-4D, Outlander 2.0, Honda Accord 2.0, Renault Laguna 2.0) jak byłoby z ich długowiecznością. Bo na któryś z tych się decyduję.
    Jak na razie najbardziej odpowiadałoby mi Verso 1.8 (najlepiej 2.2D-CAT 177KM :) ale znów cena...), silnik dość ospały w dolnej partii obrotów, ale wyżej już nawet nawet idzie.

    0
  • #22 25 Paź 2013 15:53
    my41s
    Poziom 32  

    Temat można zamknąć. Zapisałem się na jazdy próbne (choć niektórymi już jeździłem) i tak najlepiej dokonam wyboru.

    Jeśli ktoś chce coś dodać jakąś opinię na temat wybranych przeze mnie samochodów (Toyota Verso, Corolla i RAV4; Honda Accord, Renault Laguna, no i jednak też Ford Mondeo) to bardzo proszę. Chętnie się dowiem co mnie czeka :)

    0
  • #23 27 Paź 2013 06:47
    ruskm
    Poziom 13  

    Mam Corolle w benzynie na chwile obecną 9 letnią, kupiłem 5 letnią, z przebiegiem 75tys, teraz ma 125 wymieniałem przez te 50tys i 4 lata...
    Olej i filtry 4 razy.
    Świece, olej w skrzyni, płyn hamulcowy, płyn chłodniczy.
    Tarcze, klocki tył.
    Końcówki drążka( nie pukały ale podobno zaczął pojawiać się delikatny luz- a niech ma)
    No i to na tyle.

    0
  • #24 27 Paź 2013 22:03
    my41s
    Poziom 32  

    Obawiam się, że ta legendarna niezawodność okaże się być jedynie wspomnieniem.

    Jedno co już na samym początku zaczęło mnie denerwować w Verso, to brak 'autostradowego' kierunkowskazu - trzy mignięcia, co się jednak przydaje.
    W Hondzie nie leżała mi pozycja za kierownicą. Zdecydowanie wolę Mondeo, w którym to jednak brakuje mi panoramicznej szyby przedniej (jak we wszystkich zresztą). RAV4 - ideał jak dla mnie, ale kosztuje sporo. Corolla - mniejsza niż Mondeo, ale w zupełności wystarczająca, również ma minusy. Verso - jest ok, nie za drogo, dobrze mi się siedzi (zdecydowanie lepiej niż w sedanach), ale też ma swoje minusy - np. prowadzenie i zbyt mocne wspomaganie (przynajmniej tak mi się wydaje w porównaniu do mojego).
    Jeśli ma ktoś coś do dodania, to bardzo proszę. Jeśli nie - to temat jednak można zamknąć.

    0
  • #25 27 Paź 2013 23:00
    tzok
    Moderator Samochody

    my41s napisał:
    Jedno co już na samym początku zaczęło mnie denerwować w Verso, to brak 'autostradowego' kierunkowskazu
    Chwilowa niedogodność, przecież można przytrzymać dźwignię palcem. Rzeczywiście jak się przyzwyczaisz do niego jego brak może troszkę przeszkadzać, ale to w drugą stronę jest tak samo, jeśli nie gorzej.

    Mondeo czy Mazda 6 to segment D, Corolla to typowy kompakt (C). Większość nowych aut ma adaptacyjne, elektryczne wspomaganie kierownicy - tym słabsze im szybciej się jedzie, więc przy wolnej jeździe może się wydawać nieco za mocne, zwłaszcza jak ktoś jest przyzwyczajony do hydraulicznego. Jak chcesz zobaczyć mocne wspomaganie to przejedź się jakimś FIATem z wspomaganiem ustawionym w tryb CITY.

    0
  • #26 28 Paź 2013 07:16
    my41s
    Poziom 32  

    tzok napisał:
    elektryczne wspomaganie kierownicy - tym słabsze im szybciej się jedzie, więc przy wolnej jeździe może się wydawać nieco za mocne,

    Do tego też się przyzwyczaiłem :( a w Verso cały czas jest mocne, nawet jak jedzie się szybciej.

    Mam jeszcze takie pytanie, czy znacie jakiegoś sedana (D), większego kompakta (C) lub jakiegoś minivana (oprócz zafiry tourer) z panoramiczną szybą przednią wartego polecenia? Jak ktoś ma ok. 2m wysokości, to te szyby przednia wydają mi się za krótkie :)

    Trudny wybór jak nie wiem, bo każdy ma jednak swoje plusy i minusy.

    0
  • #27 28 Paź 2013 14:57
    cefaloid
    Poziom 30  

    Przemo9826 napisał:
    Odpuść sobie to Latitude.... Może i ładne, ale w porównaniu z laguną to jakaś porażka. Lagunę w kombi mogę polecić.


    A co jest złego w tym Samsungu SM5? To nie zarzut tylko pytanie.

    Nie znam samochodów marki Samsung więc ciekaw jestem, jak ten Samsung SM5 (zwany w Europie Renault Latitude) się sprawuje. Czy Samsung robi dobre auta? Czy odstają od samochodów Renault jakością?

    0
  • #28 09 Sty 2014 11:40
    wnowak
    Poziom 11  

    O Verso jest dość intensywne forum tutaj:
    Forum Toyota Verso
    Jeden gość tam pisze jak zamontował moduł automatycznego kierunkowskazu.

    0
  • #29 09 Sty 2014 14:31
    my41s
    Poziom 32  

    Na chwilę obecną się wstrzymałem, ale zakup planuję i tak w tym roku.
    A tak zwyciężyła dla mnie Verso ( z nowych) - ale rozglądam się za Toyotą Venza :) Minus, że trzeba sprowadzać...
    Jeśli ktoś chce coś zaproponować - bardzo proszę :) Temat aktualny, tylko wymagania inne: - nie rozglądam się za sedanem, hatchbackiem tylko minivanem, - wskazany dynamiczny silnik (<=10s do 100km/h, Verso ma 10.4s - ujdzie :) ), najlepiej wolnossący - tylko benzynowy.
    Wolę dobrze się rozejrzeć i przemyśleć zakup, bo ten ma być na lata...

    Takie upatrzone przeze mnie to (w kolejności) Venza, Verso, S-Max (trochę drogi), C-Max, Carens, a z mikrovanów: ix20 - bardzo mnie zaskoczył - lepiej się w nim czułem, niż w C-Maxie; Meriva.
    Najbardziej ciągnie mnie do Toyoty.

    0
  • #30 02 Lut 2014 10:57
    szyszak33
    Poziom 2  

    podczepiam się pod temat :)
    W tym roku planuję wymienić samochód i zastanawiam się co byście polecili/ły
    Wymagania to: musi być w miarę wysoki - mieszkam pod puszczą i już męczy mnie wymiana zawieszenia co najmniej 1* w roku. Rocznie robię ok. 30 000 więc nie może za dużo palić. No i tak by cena nie powalała, do 60.70 tys. Fajnie gdyby był nowy ale 3,4 letni też może być.

    0