Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf IV - Mazda 31.6 mz-cd vs Golf IV 90 albo 110 km?

loku299 09 Paź 2013 08:28 2160 15
  • #1 09 Paź 2013 08:28
    loku299
    Poziom 8  

    Witam.Wczoraj wracając z kolega z miasta było kawałek prostej i zaczeliśmy się ścigać na początku on był pierwszy gdy wrzuciłem 3 bieg madzia lekko poszła przed niego 4 bieg idą równo ale gdy u mnie były już 4 tys na obr znowu zaczął mnie powoli wyprzedzać myśle ze gdybym rzucił 5 bieg znowu by szły równo ale juz odpuśćiłem.A teraz pytanie Golf jest z roku 1998 i ma w dowodzie 90 km czy jest to może 110 km czy 90km golf prawie mnie wciągnął?On sam cos mówił że byc moze jest to 110km ale czy to mozliwe?Z góry dziekuję za odpowiedzi

    0 15
  • #2 09 Paź 2013 09:01
    Sołtys_Elbląga
    Poziom 31  

    Moc to nie wszystko. Jest takie coś jeszcze jak moment obrotowy, zakres obrotów w jakich panują idealne warunki do przyspieszania oraz masa pojazdu. Ale jak ma się 18 lat i auto od ojca to liczy się moc. Nie zawsze pełna moc jest do odcięcia.

    0
  • #3 09 Paź 2013 09:53
    loku299
    Poziom 8  

    Nie mam 18 lat a na auto zapracowałem sam.To może powiesz kolego w jakich obrotach najlepiej ciągnie silnik 1.6 mz-cd

    Dodano po 40 [minuty]:

    Może wypowie się ktoś jeszcze

    0
  • #4 09 Paź 2013 16:28
    wedsew
    Poziom 15  

    Sprawa jest prosta - 90-tkę byś objechał bezstresowo, z wersją 110KM będziesz jechał w miarę równo. Samochody ważą tyle samo.

    0
  • #5 09 Paź 2013 18:35
    loku299
    Poziom 8  

    To myślisz że była to wersja 110 km? Tylko dziwne ze w papierach ma 90 km...

    0
  • #6 09 Paź 2013 19:57
    Sołtys_Elbląga
    Poziom 31  

    Może czipowany. Zrozum, że nie każdy silnik kiedy kręci się do 6500 obr to do tej ilości ma max moment i moc, bo już przy 6000 obr czuć, że nie idzie. Tak samo jak diesel, kręci się do 5000 obr a i tak już przy ponad 4300 moment maleje, popatrz sobie na wykresy z hamowni, można znaleźć na google grafika. Do tego dochodzą opory wiatru, oporów stawianych przez opony i wiele innych. Dochodzi do tego jeszcze strata czasu na zmianie biegów i takie tam.
    A i takie mniej ważne, ale trzeba liczyć się z tym, że z biegiem czasu silniki tracą swoje wartości, takie 15 letnie bmw mające 150 koni seryjnie dzisiaj ma może ze 130. W dieslu jest takie coś jak dziura, przy zmianie biegów jest też potrzebna niewielka chwila aby turbo mogło się rozkręcić.

    wedsew napisał:
    Sprawa jest prosta - 90-tkę byś objechał bezstresowo, z wersją 110KM będziesz jechał w miarę równo. Samochody ważą tyle samo.

    Niby kobieta a tyle się zna... Uwielbiam niektóre Twoje wypowiedzi :D

    0
  • #7 09 Paź 2013 20:08
    loku299
    Poziom 8  

    Myślałem że jest coś z moją mazda i sprawdziłem przyspieszenie od 0-100km/h i wyszło około 10.5 sek wiec jest chyba ok bo dane podają 11,3 a golfa 90 km 12,3 natomiast 110km około 10.7. Już sam nie wiem jaki silnik tak na prawdę ma w tym Golfie

    0
  • #8 10 Paź 2013 00:28
    tzok
    Moderator Samochody

    Dam Ci przykład do przemyśleń - tan sam samochód, 2 różne silniki o tej samej mocy max.:

    wolnossąca benzyna 2.4 16V:
    P: 170KM@6000RPM
    Tq: 220Nm@4500RPM
    Vmax: 182km/h
    0-100km/h: 13,3s

    turbodiesel 2.0 16V:
    P: 170KM@4000RPM
    Tq: 350Nm@1750RPM
    Vmax: 195km/h
    0-100km/h: 11,0s

    0
  • #9 10 Paź 2013 09:07
    loku299
    Poziom 8  

    Tyle, że jest to porównanie benzyny do diesla a to były dwa diesle. Ten Golf naprawdę bardzo ładnie się garnie.

    0
  • #10 10 Paź 2013 10:13
    tzok
    Moderator Samochody

    Moc i moment obrotowy to tylko połowa sukcesu, równie ważny jest dobór przełożeń skrzyni biegów i... umiejętności kierowcy.

    Twoja Mazda ma silnik 1.6HDI koncernu PSA (Peugeot). Niestety te "skurczone" i wysilone silniki zazwyczaj dobrze wyglądają tylko na popierze, a na drodze nie mają szans z silnikami starszej generacji o większej pojemności i podobnej mocy i momencie obrotowym.

    0
  • #11 10 Paź 2013 10:18
    loku299
    Poziom 8  

    To przy jakich obrotach najlepiej zmieniać biegi w tym silniku?

    Dodano po 50 [sekundy]:

    Czyli VW Golf jest lepszy od Mazdy i pewnie ma te 110 KM.

    0
  • #12 10 Paź 2013 10:32
    tzok
    Moderator Samochody

    Pojęcie lepszy jest bardzo szerokie, jest lepszy w sprincie 0-100km/h co wcale nie musi się przekładać na komfort czy ekonomiczność.

    Na pytanie kiedy najlepiej zmieniać biegi odpowie wykres charakterystyki silnika, a jeszcze lepiej wykres przyspieszenia na poszczególnych biegach. Znów też jest kwestia pojęcia najlepiej - zależy czy chcesz jechać maksymalnie ekonomicznie czy wykorzystać maksymalne przyspieszenie.

    0
  • #13 10 Paź 2013 14:53
    loku299
    Poziom 8  

    Ale jaki w końcu silnik jest w tym Golfie....Bo jeżeli 90 km to niźłe by mnie zrobił ten Golf

    Dodano po 11 [minuty]:

    Mam zdjęcie naklejki z bagaznika tego golfa ale nie ma tam napisanej mocy

    0
  • #14 11 Paź 2013 08:37
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Jest jeszcze takie coś jak "zamulenie" silnika. Szczególnie w pseudo- oszczędnie uzywanych dieslach. Jedziesz takim mułem i masz wrażenie , że ma 30% mniej .
    Znam przykład identycznych 2 aut z tym samym silnikiem, mój escort 1,4 na LPG jechał 160 km/h, a identyczny wóz znajomego kończył sie na 150km/h i to na benzynie.

    0
  • #15 11 Paź 2013 10:23
    loku299
    Poziom 8  

    A teraz was chyba zaskoczę Golf V z silnikiem 1.4 16 V mocy 80 km wykręcił czas 12s...jest to dla mnie wynik zaskakujący jak taki mały silniczek wykręcił taki czas a dane dechniczne podaja 14s...

    0
  • #16 11 Paź 2013 17:32
    wedsew
    Poziom 15  

    loku299 napisał:
    A teraz was chyba zaskoczę Golf V z silnikiem 1.4 16 V mocy 80 km wykręcił czas 12s...jest to dla mnie wynik zaskakujący jak taki mały silniczek wykręcił taki czas a dane dechniczne podaja 14s...


    Czym mierzone? Licznikowe 100? Z reguły licznik zawyża o 10%, można więc przyjąć, że czas też będzie o 10% krótszy. Trochę wpływu może mieć też nieseryjny rozmiar opon. Lepiej więc sprawdzić GPSem ile pokazuje licznik przy faktycznej prędkości 100 km/h i wtedy dopiero mierzyć osiągi.

    0