Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Traktorek rolniczy typu"Dzik"-benzyna-brak iskry

09 Paź 2013 12:29 11553 21
  • Poziom 8  
    Traktorek rolniczy typu"Dzik"-benzyna-brak iskry
    Proszę o informację jak ustawić zapłon w traktorku typu "Dzik" . W moim traktorku nie ma iskry na świecy.
  • Poziom 23  
    Sam z siebie zapłon się nie przestawia.... Nawet jak by to iskra i tak przecież jest.
    Może jakieś zdjęcie układu zapłonowego, może masz zwarcie do masy może.... itd
  • Poziom 35  
    Nie podajesz, czy pojazd był jeżdżony ostatnio, czy też stał parę lat. Ma on "aparat zapłonowy" podobny do motocykli WSK i podobnie ustawia się zapłon ( ok. 2 - 4 mm przed górnym położeniem tłoka. Sprawdź stan przerywacza i kondensatora oraz odstęp styków przerywacza (ok. 0,35 mm). Sprawdź iskrę na samym kablu WN tj. bez tzw. fajki i świecy. Masz zapasową świecę, bo może być problem ze zdobyciem świecy 18-stki.
  • Poziom 8  
    Silnik był po remoncie (zatarty wał) przed usterką pracował jak należy.
    Interesuje mnie, czy przerywacz w momencie gdy tłok znajduje się w górnym położeniu ma być otwarty czy zamknięty?
  • Poziom 8  
    Witam ponownie,Dzisiaj dostalem sie do dzika ustawilem szczelinę miedzy mloteczkami ale iskry jak nie ma tak nie ma.Nadmienie ze przez przewód dochodzący do świec wyczuwa sie delikatne napięcie ale nie na tyle duże by byla iskra .Co dalej czynić?
  • Poziom 18  
    Witam.Na wszelki wypadek zmień kondensator,ale na mót gust masz żle ustawiony zapłon.Poszukaj na elektroda sposobu ustawiania zapłonu do WSK,i zrób wg.instrukcji.
  • Poziom 8  
    Wiec tak,znalazlem w dziku punkt kontrolny i wg.tego ustawilem szczelinę na mloteczkach, napięcie na kablu jest,podczas trzymania kopie jak ta lala ,ale na świecy nadal nie ma iskry? :-(
  • Poziom 42  
    buszok napisał:
    ale na świecy nadal nie ma iskry?

    Wot przykrość.
    Po pierwsze jakości iskry nie sprawdza się na świecy!
    Może być uszkodzona ona lub fajka.
    Trzeba sprawdzać przeskok iskry między samym kablem a elementem masy. Np głowicą, bo jest najbliżej. Iskra powinna przebijać minimum 7-8 mm powietrza. Zaczynamy próby od malej odległości np. 1-2 mm i jak iskra jest delikatnie odsuwamy kabel na większą odległość.
    Trzeba to robić ostrożnie aby nie zostać "popieszczonym" prądem.
    Sprawdź sam kabel WN. Oba końce. Może wdarła się korozja.
    WG. mnie masz wytartą stopkę/ślizgacz młoteczka (części ruchomej przerywacza) i przy ustawieniu prawidłowej przerwy w okolicach WMP po obróceniu wału w okolice DMP przerywacz się nie domyka uniemożliwiając przepływ właściwego prądu a przez to energia iskry jest ZA mała.
    Spróbuj zmniejszyć przerwę do minimum (ok. 0.1mm) i przeprowadź próbę opisaną wyżej.
    Jak będzie lepiej to znaczy ze znalazłeś przyczynę. Jak nie to trzeba szukać dalej.
    Z resztą przerywacz i tak należy wymienić na nowy z MOCNĄ sprężyną. Słaba spręzyna powoduje dokładnie taki efekt jak opisany wyżej. Niestety jakość sprzedawanych części jest katastrofalna i może prowadzić do "dziwnych" problemów.
    Oczywiście przyczyn może być więcej:
    1. Zwarcie obwodu cewka - kondensator - młoteczek przerywacza ,które sugerował jeden z kolegów.
    2. Uszkodzenie cewki zapłonowej.
    3. Niedobre połączenie masy cewki zapłonowej.
    4. Skorodowanie garbika podnoszącego przerywacz.
    I ..... jeszcze kilka innych.
    Na razie mało pomagasz w znalezieniu diagnozy. Żadnych zdjęć ani pomiarów. :cry:
    Jak sobie wolisz. Tym sposobem naprawa będzie trwała więcej czasu...
  • Poziom 8  
    Niestety nie jestem na razie przesłać zdjęć, jeśli będzie to możliwe uczynię to bezzwłocznie, wracając do napięcia, które przechodzi przez kabel jest słabe, bo nie ma iskry nawet jak jest ściągnięta fajka, natomiast chwytając ręka "pięści". Przerwę w przerywaczu zmniejszyłem, przeczyściłem młoteczki i lipa. :-(
  • Poziom 42  
    A co jeszcze sprawdziłeś posługując się moim opisem?
    Wybacz ale na razie nic konkretnego nie zrobiłeś i tylko dajesz się "pieścić" słabowysokiemu napięciu. :D. Nie rób tak. To nieprzyjemna a może byc i niebezpieczna metoda diagnostyczna!
    Może trzeba wyjąc cały aparat zapłonowy? W Dziku nie będzie to chyba proste???
  • Poziom 8  
    Więc okazało się ze kabel dochodzący do swiecy , był przetarty pod deklem tam gdzie cewka zaplonowa i z tego powodu najprawdopodobniej robilo sie zwarcie. Na dzień dzisiejszy jest iskra na świecy ale słabiutka, ale jest moze to kwestia ustawienia zapłonu bądz wymiany kondensatorów. Niestety aktualnie jestem zmuszony odstawic prace naprawcze az do kwietnia, znaczna odleglosc postoju dzika a mym miejscem zamieszkania:-(
  • Poziom 8  
    Witam ponownie;Aktualnie w dziku jest iskra taka ze slonia by zabila....a dziku jak nie palil tak nie pali. Wlewalem troszke paliwa bezposrednio do gaznika, tylko sie podymilo z wydechu troche poprychal i tyle. Co czynic dalej?
  • Poziom 8  
    Zrobiłem zapłon z akumulatora , teraz "Dzik" działa jak ta lala. Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    W wielu przypadkach jest tak że idzie się do zakładu naprawczego i mówi że coś nie działa i okazuje się że musi być prąd nie ma ładowania nie ma prądu jest słaba iskra i nie ma rozruchu.A jeśli chodzi o przewody to najlepiej w całkowitej ciemności sprawdzać no ale silnik musi pracować pozdrawiam
  • Poziom 8  
    Aktualnie smigam z akumulatorem z przodu "Dzik" działa bez zarzutu; wielkie dzięki za wszelkie podpowiedzi.Pozdrawiam.
  • Poziom 10  
    [quote="buszok"]Zrobiłem zapłon z akumulatora , teraz "Dzik" działa jak ta lala. Pozdrpodaawiam
    Podaj schemat jakto podlaczycw dziku?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Witam .Podaj schemat jak to podlaczyc w dziku ?
  • Poziom 8  
    Niestety nie mam już dzika, i już nie pamiętam jak to było, ale schemat był gdzieś na necie i każdy laik sobie z tym poradzi.
    Pozdrawiam
  • Użytkownik usunął konto