Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
MetalWork SafetyMetalWork Safety
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Vag - Jaki kabel VAG wybrać?

maciekkkPL123 25 Mar 2016 11:56 71298 44
  • #31
    Bambek
    Level 15  
    Ja kabelkiem za 30 zł plus VAG 2.5 ogarniam tylko sobie prywatnie 2 auta. Fabię II 2008r i octavię I 2003r. W fabii działa wszystko, w octavii nie łączy się z modułem airbag.
    Jeśli jednak myślisz o autach z pełnym CAN to raczej ten kabel wg. zebranych przeze mnie informacji nie zadziała. Tu już trzeba wydać około 1000zł na osprzęt diagnostyczny.
  • MetalWork SafetyMetalWork Safety
  • #32
    mickpr
    Level 39  
    tzok wrote:
    Nie wiem jak jest obecnie ale chyba nadal legalny VAS5054a jest dostępny tylko dla ASO,
    Chińczycy zrobili dokładnego klona. Fakt, ani ODIS, ani VAS nie jest legalnym oprogramowaniem - od tego zacznijmy.
    tzok wrote:
    a do pełnej funkcjonalności wymaga dostępu on-line do serwerów.
    Zgadza się. Niektóre rzeczy zrobi tylko autoryzowany warsztat korzystając z Intranet-u (ON-LINE). W ten sposób pobierane są np. uaktualnienia sterownika, kodowanie radia itd..

    tzok wrote:
    ...co w niektórych przypadkach pozwala np. na aktywowanie funkcji niedostępnych w danym modelu, czego nie da się zrobić VASem.
    Sam sobie przeczysz później - cyt.
    tzok wrote:
    Jeśli VAS5054a z aktualnym softem czegoś nie obsłuży to nic innego tego też nie obsłuży. Przecież to jest fabryczny tester.


    tzok wrote:
    Od strony diagnostycznej VCDS obsługuje K-line, CAN oraz UDS, czyli wszystko co można znaleźć w samochodach osobowych grupy VW.
    Czyli to samo, co VAS5054a, tyle że VAS5054a jest oryginałem, a VCDS - jedynie próbą dorównania VAS5051B (poprzedniemu interfejsowi diagnostycznemu).

    A teraz parę moich doświadczeń z VAS 5054a.
    - chodzi z oprogramowaniem VAS oraz ODIS. Niestety nie da się wgrać obydwu wersji na jeden komputer, gdyż te dwie wersje korzystają z odrębnych wersji sterowników Softing - więc się gryzą. W praktyce gdy była konieczność posiadania VAS i ODIS - to instalowałem dwa systemy Windows na dwóch odrębnych partycjach (wybór przy starcie systemu).
    - Chińskie głowice niczym nie ustępują oryginałowi. Porównywałem - więc wiem.
    - Od wersji 2.2.4 przestały chodzić niektóre chinskie głowice. Po prostu zablokowano głowice z określonym numerem seryjnym. Znaleźliśmy z kolegą obejście tego problemu. Wystarczy podgrać firmware na starą wersję w katalogu VeCOM (z wersji 2.2.3 np.). Praktycznie wszystkie wersje późniejsze chodzą bezproblemowo. Nie trzeba żadnych patchy itd.. (oczywiście oprócz pliku licencji).
  • #33
    tzok
    Moderator of Cars
    mickpr wrote:
    Sam sobie przeczysz później - cyt.
    Robi wszystko = obsługuje wszystkie istniejące modele, ale tylko w specyfikacjach przewidzianych przez producenta. VCDS daje niskopoziomowy dostęp do rejestrów konfiguracyjnych i umożliwia stosowanie nieprzewidzianych przez producenta kombinacji i konfiguracji modułów, obrazowo - można się bawić w aktywowanie funkcji w Skodzie, które fabrycznie dostępne są tylko np. w Audi, albo robić jakieś przekładki modułów z nowszych roczników.

    Zasadniczo za VCDSem przemawia jedno - nie będąc ASO możesz go legalnie kupić i użytkować, VASa - nie.

    mickpr wrote:
    chodzi z oprogramowaniem VAS oraz ODIS. Niestety nie da się wgrać obydwu wersji na jeden komputer, gdyż te dwie wersje korzystają z odrębnych wersji sterowników Softing - więc się gryzą.
    VirtualBox albo VMWare?
  • MetalWork SafetyMetalWork Safety
  • #34
    mickpr
    Level 39  
    tzok wrote:
    VirtualBox albo VMWare?
    Nie testowałem, ale tak się zastanawiam, po co komu VAS, jeśli ODIS robi wszystko + więcej.
    Instalacja dwóch systemów była konieczna przez pewien moment, gdy jedno z aut (bodajże Crafter) można było zrobić tylko VAS-em. Jak mówię - od wersji bodajże 2.2.9 ta konieczność znikła.
    Ja wiem - sentymenty, przyzwyczajenia (moim zdaniem VAS jest ładniejszy, bo wybór Eclipse jako środowiska dla ODIS to moim zdaniem pomyłka.. ale cóż.. pewnie mieli programistów od JAVY).
    Co do VCDS-a masz pewnie rację. Ja nigdy nie bawiłem się w chip-tunning. To zajęcie dla znawców, a ja do nich się nie zaliczam :) Mówisz o legalności... Zastanawiam się tylko na ile "legalne" jest samodzielne grzebanie w sterowniku silnika itd.
  • #35
    tzok
    Moderator of Cars
    mickpr wrote:
    Ja nigdy nie bawiłem się w chip-tunning. To zajęcie dla znawców, a ja do nich się nie zaliczam :) Mówisz o legalności... Zastanawiam się tylko na ile "legalne" jest samodzielne grzebanie w sterowniku silnika itd.
    VCDS nie służy do chip-tuningu, daje jedynie możliwość bezpośredniej ingerencji w rejestry konfiguracyjne. Dotyczy to głównie doposażania samochodu w fabryczne ale niedostępne w danej wersji akcesoria, tzw. retrofitting. Co do samego chip-tuningu - w naszym kraju jest legalny, tzn. zasadniczo legalny jest wszędzie, tylko nie wszędzie takie samochody mogą poruszać się po drogach publicznych, bo taka operacja unieważnia homologację EURO.
  • #36
    mickpr
    Level 39  
    tzok wrote:
    VCDS nie służy do chip-tuningu
    Oczywiście, źle się wyraziłem.
  • #37
    Mefyoo
    Level 12  
    Vag - Jaki kabel VAG wybrać?
    Proszę znawców o ocenę czy się nadaje, jest to oczywiści VAS 5054A z OKI. Może ktoś doradzi coś bardziej uniwersalnego, do podstawowej diagnostyki, kasowania błędów do aut francuskich, niemieckich, japońskich, amerykańskich jeśli coś takiego istnieje
  • #38
    Karaczan
    Level 40  
    Jeśli to właściwa płytka to poprawna, i całkiem starannie wykonana. Co u chińczyków nie jest takie oczywiste ;)

    Do wszystkiego w tej cenie niezły jest CDP/Autocom DS150E.
    Oczywiście soft nie jest legalny i ostatnie działające wersje są z 2014. Jednak kiedy będziesz takie nówki >2014 robić?
  • #39
    tzok
    Moderator of Cars
    Karaczan wrote:
    ostatnie działające wersje są z 2014
    ...z 2013, wersje 2014 to "fake" i sprawiają problemy.
  • #40
    Karaczan
    Level 40  
    Fake, ale z bazą 2014.
    Ja jakiś większych problemów nie zauważyłem.
    2014.3 jest z wirusem, ale sprawny, Octavia III u mnie chodzi elegancko...
  • #41
    mickpr
    Level 39  
    Autocom CDP.. to taka trochę nędza. (IMHO)., choć do wszystkich aut.

    Rozebrana do połowy (na blacharni) Skoda Octavia II - raptem znalezione 2 błędy diagnostyczne (a rozebrane prawie pół auta).
    Jeśli tak ma działać diagnostyka - to dziękuję.
    Wersja Autocom 2013.03
  • #42
    tzok
    Moderator of Cars
    Wszystko zależy jakie błędy... jak rozepniesz bordnetz to tracisz połączenie z wszystkimi pozostałymi modułami i to jest jeden błąd.
  • #43
    mickpr
    Level 39  
    Chodziło głównie o zdemontowane drzwi, zdemontowane poduszki, poodpinane czujniki, światła itd. VAS 5054a wykrywał usterki na "dzień dobry", AutoCOM CDP nawet nie nie zauważał tych błędów.
    Podpiąłem pod 2 inne samochody - jedna Skoda Fabia, drugi jakiś opel (nie pamiętam już) i tam zauważył wszystkie błędy, jak VAS.
    Ciężko mi powiedzieć coś więcej - bo nie robiłem dokładniejszych testów.
  • #44
    Chester70
    Level 6  
    Witam,

    Pozwolę się podpiąć pod temat.

    Szukam kabla VAG do podpięcia do komputera w celu zaczytania błędów.

    Mam VW Golf V z feralnym silnikiem 1.4 FSI (rok prod 2004) często pojawia mi się kontrolka z walniętym czujnikiem NOX (w sumie świeci non stop).

    Przy okazji czyszczenie przepustnicy warsztat podpiął pod komputer, gdzie wyszły 2 dodatkowe błędy, nie widoczne ze względu na świecący się cały czas check engine.

    Czy moglibyście przesłać jakieś propozycje ? na allegro jest tego masa - ale chciałbym kupić w miarę dobry a amatorski kabel .

    P.S. Ojciec ma VW Jette 1,9 TDI (rok 2006) mile widziane żeby była możliwość zaczytania błędów także od niego.