Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sharan 2.0 ADY - powracający błąd 515, czujnik halla szalejące wartości w VAG

luk4005 09 Paź 2013 22:38 7809 10
  • #1 09 Paź 2013 22:38
    luk4005
    Poziom 12  

    Witam Wszystkich Zainteresowanych;)

    Przed napisaniem posta przestudiowałem wszystkie możliwe lektury na wielu forach, z identycznym problemem był tu na elektrodzie lecz zamknięty zanim problem został rozwiązany.

    Problem następujący : błąd 515 czujnik halla poza wartościami tolerancji
    auto w trybie awaryjnym odcinka przy 4500. po skasowaniu błędu ładnie wkręca się na obroty jest silniejsze i bardziej dynamiczne. problem powraca po ponownym uruchomieniu.
    wartości VAG blok 7 pierwsza i druga pozycja : skaczące 3 do 33 , 16 do 46
    czujnik halla nowy, żadnych innych błędów
    Moje pytanie jest następujące, dlaczego te wartości są tak zmienne podczas pracy silnika,gdyż podczas zwiększania wartości wahań również są większe, jakie powinny być prawidłowe, i jak wygląda cała kolejność ustawiania zapłonu w tym modelu tzn, dobór odpowiednich wartości, skasować błąd i ma on nie powrócić ?

    0 10
  • #2 09 Paź 2013 23:07
    dob12
    Poziom 21  

    Jak wygląda rozrząd?
    znaki ,pasek ,napięcie paska?

    0
  • #3 10 Paź 2013 18:19
    luk4005
    Poziom 12  

    dziś sprawdzone: ustawienie rozrządu wałek , wał, palec zapłonu na 1 cylinder, nadal błąd powraca, po kilku regulacjach zapłonu z VAG -iem auto zgasiłem i nie chciało zapalić - podmianka cewki auto odpaliło od razu, na tej innej cewce wartości ustawienia zapłonu są bardziej stabilne lecz nadal zmienne, kolejne próby ustawienia zapłonu nadal powodują błąd.

    0
  • #4 11 Paź 2013 17:33
    luk4005
    Poziom 12  

    jakie powinny być wartości napięć pomiędzy każdymi pinami wtyczki czujnika halla?

    0
  • #5 11 Paź 2013 18:35
    ladamaniac
    Poziom 37  

    Pierwszy pin - zasilanie mniej więcej napięcie aku, środkowy sygnał prostokątny, stan niski nie więcej niz 0,5V powyżej masy, stan wysoki nie mniej niż napięcie zasilania - 0,5V. Pin trzeci masa. Jeśli się mylę niech mnie ktoś poprawi. Sygnał sprawdzić oscyloskopem.

    0
  • #6 22 Paź 2013 15:29
    luk4005
    Poziom 12  

    Odgrzewam temat. dalsze próby walki z autem, podstawiony drugi aparat zapłonowy , bez efektu, sterownik silnika tak samo , wymieniony pasek rozrządu i tu jest zagadka, wał na znak, palec rozdzielacza na 1 cylinder, a wałek rozrządu pół ząbka do tyłu względem znaku OT, każde przesunięcie o ząbek na każdym z kół powoduje zbyt dużą odchyłkę. może właśnie tu jest problem z brakiem synchronizacji w obu czujnikach? jakieś sugestie ?

    3
  • #7 22 Paź 2013 16:10
    Albus
    Poziom 21  

    Błąd czujnika halla na zgaszonym silniku a włączonym sterowniku zawsze ci będzie się wyświetlał, tak mają te sterowniki . na pracującym silniku błąd się kasuje i pewnie nie wraca??

    0
  • #8 22 Paź 2013 16:42
    luk4005
    Poziom 12  

    Odpalam silnik kasuje błąd auto kręci się normalnie do czerwonego pola ok 7 tyś, brak błędów, po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu błąd powraca i odcinak 4500 tyś tryb awaryjny.

    jest tak: kasuje błędy, uruchamiam auto pochodzi 15 sekund wyskakuje błąd czujnika halla, tak jest za każdym razem.

    2
  • #9 25 Paź 2013 18:26
    luk4005
    Poziom 12  

    Przy okazji wolnego dnia postanowiłem ponownie powalczyć z autem. udało się ustawić zapłon przy pomocy VAG na wartość 58 - 7 czyli OK. po tej korekcji dochodzę do wniosku ze problem jest jednak mechaniczny gdyż czujnik jest ok, da się go ustawiać. wszystko w porządku zanim nie zgasiłem silnika, gdyż po zgaszeniu auto nie odpala, przy tak mocnym przekręceniu kopułka aby uzyskać takie wartości palec rozdzielacza nie pokrywa się z 1 cylindrem jest na tyle duża odchyłka ze auto gubi iskrę. (palec jest pomiędzy 1 a 3 cylindrem ). Jak myślicie w czym tkwi problem, ponieważ przekręcenie koła pośredniego bądź przestawienie samego palca rozdzielacza na trybach przestawi go razem z tą blachą z 4 wycięciami która odpowiada za prace czujnika czyli w efekcie wróci do punktu wyjścia. przestawić samą kopułkę nie da rady ponieważ jak wiemy ona pasuje tylko w jednym miejscu. w czym może tkwić problem?

    0
  • #10 23 Mar 2014 12:06
    bombelp
    Poziom 1  

    Witam, odświeżam temat, zakupiłem Sharana 2.0 benzyna ADY, przy jazdach próbnych nic nie zauważyłem, po wyjechaniu w trasę okazało się że samochodowi brakuje mocy. Podłączenie pod VAG-a wskazuje błąd 515 - czujnik Halla. Sytuacja identyczna jak w tym poście. Kasuję błąd samochód jedzie jak szalony, gaszę i odpalam - znów błąd i łapie muła. Wartości w gr 7 - skaczą - nie można ich ustawić w granicach tolerancji. Mechanicy rozkładają ręce. Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu.

    3
  • #11 17 Cze 2014 10:27
    luk4005
    Poziom 12  

    Przy użyciu odpowiednich części dedykowanych dla tego modelu auta problem udało się rozwiązać. należało założyć czujnik halla dedykowany do Sharan, Alhambra.

    -4