Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Briggs & Stration - jak sie zagrzeje to dymi

10 Paź 2013 07:45 6894 7
  • Poziom 2  
    Witam! Mam problem z silnikiem B & S 12,5 KM. Mianowicie kupiłem go z dymiącym na biało silnikiem i im bardziej się zagrzewał, tym bardziej dymił, aż w oczy szczypało. Pomimo tego był mocny i nic go nie dławiło ani nie blokowało, pracował równo. Obecnie wymienione zostały pierścienie, uszczelka pod głowicą, wyczyszczone gniazda zaworowe, nowy filtr powietrza, uszczelniacz na zaworze, olej jest ok. I co? Kosiarka jak jest zimna pracuje znakomicie nie puszczając dymka, po 20 minutach koszenia zaczyna dymić coraz bardziej na biało. Kiedy ją gaszę taką dymiącą słychać jakby pierścienie się przycierały. Kiedy ostygnie znowu jest ok. Pomóżcie, bo wywaliłem już tysiaka na remont i lipa dalej.
  • Poziom 23  
    Czy na pewno dymi na biało? Silnik przy poborze oleju powinien dymić na niebiesko (jasno niebiesko), oraz powinno być czuć przepalony olej. Problem może polegać na tym że silnik zużył się za bardzo i sama wymiana pierścieni nie pomoże za wiele. Jeżeli tuleja silnika jest zbyt wypracowana robi się tzw "jajko" nie jest już okrągła i pierścienie nie mogą już jej optymalnie uszczelnić. Tuleje można wstawić w wielu zakładach. Teoretycznie pierścienie mogą jeszcze się ułożyć (dotrzeć) do tulei. Wstawienie nowej tulei nie jest zbyt drogie.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 2  
    Pierścienie zostały założone prawidłowo, a silnik ma kompresje nowego silnika, więc nie wiem już sam. Dzisiaj sprawdzę ten zawór. Zastanawia mnie jeszcze jedna myśl, czy może jest głowica gdzieś pęknięta i jak się nagrzeje to wtedy przepuszcza olej, ale tak jak mówię zużycie oleju jest prawie nie wyczuwalne, nie dolewałem nic.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 2  
    Tak jest, to silnik OHV, zawór sprawdzony jest ok. Jakieś inne pomysły?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 2  
    zawór działa sprawdzilem, poza tym sciagnałem węzyk z gaźnika żeby zoabczyc czy jest różnica i nie było różnicy. Śruby dociągnięte, jak pisałem uszczelka została wymieniona na nową i dodatkowo położona na paście. Zauważyłem pojawiający się znikąd olej w baku, zacząłem szukac i stwierdziłem że bagnet miałem troche wyigięty w taki sposób że pokazywał mniej oleju niż w rzeczywistości było w silniku, spuściłem olej i wlałem od nowa do pełnego stanu. Okazało się że było 350 ml za dużo wlane. Moim zdaniem kiedy silnik się rozgrzał do temeratury roboczej olej się zrobił rzadszy, i nadmiar wyrzucał do pompki paliwa (od bagnetu do pompki paliwa biegnie wężyk) która potem mieszała go z paliwem o dlatego dymił, kiedy go gasiłem olej wracał z paliwem do baku. W tym momencie kosiarka przestała dymic :) , dziękuję z góry za wszelką pomoc i w zaangażowanie, pozdrawiam.