Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Megane I phII - Przy jeździe powyżej 40km/h przód zaczyna drżeć na boki.

neoswat 10 Paź 2013 11:30 3294 10
  • #1 10 Paź 2013 11:30
    neoswat
    Poziom 14  

    Witam wszystkich zgromadzonych przed moim bardzo niepokojącym mnie problemem...
    Mój samochód to Renia Megane I phII z silnikiem 1.9dci 102KM.

    Mój problem polega na drżeniu poprzecznym (na boki) całego przodu samochodu podczas przyśpieszania w każdym zakresie obrotów, ale wraz ze zwiększaniem prędkości drgania rosną... Jeżeli w czasie jazdy nacisnę sprzęgło to drgania zanikają jakby było wszystko w porządku, więc moim zdaniem nie jest to półoś jak pisało w jedynym innym temacie, który był na temat, ale mogę się mylić. Po prostu na chłopski rozum półoś obraca się razem z kołem i nawet podczas jazdy na luzie powinno wibrować... Jeszcze jeden objaw, ale nie wiem czy jego źródło jest w tej samej części to terkotanie jakbym przyłożył łopatkę plastikową do wolno obracającego się wiatraka i terkotanie jest zależne od prędkości i występuje tylko jak hamuje silnikiem, albo jadę po równej nawierzchni i silnik nie ma obciążenia. Przed chwilą odwoziłem kumpla teoretycznie mechanika i on podejrzewa przegub któryś, ale też mi się nie wydaję, że to może być to, bo przy skręcaniu by się to ujawniło... Innych niepokojących dźwięków w związku z drżeniem samochodu na boki nie ma. Już załamuję ręce i nie wiem co robić... Ostatnio wymieniałem tylną belkę, bo nadawała się tylko do regeneracji, dzisiaj przed chwilą wymieniałem poduszki silnika, bo telepało od dawna silnikiem, więc myślałem, że to to. Przy wrzucaniu biegów był słyszalny stuk wybieraka, więc zmieniłem olej w skrzyni (miałem wyciek na wybieraku, starego zostało koło 1L, wlałem nowego TRANSELF'a NFJ 75W-80 3L tylko, bo już się wylewało i stuk wybieraka zniknął).

    Pojechałem nim nawet na stację kontroli pojazdów, gdzie na szarkapach sprawdzili mi każdy możliwy luz w zawieszeniu i wymieniłem opony z letnich na zimowe, żeby wyeliminować wpływ opon jakby miały jakieś wybrzuszenia. Każde koło zostało sprawdzone pod kątem wyważenia dwa razy.

    Drodzy forumowicze... Pomóżcie i naprowadźcie mnie na dobrą drogę jeżeli mylę się apropo tych półosi albo przegubów (czyli wszystko jedno, bo wydaje mi się, że same przeguby są niewymienne). Liczę bardzo na waszą pomoc i pozdrawiam!

    PS. - Czy krzywe koło pasowe może wywołać takie drgania?

    -1 10
  • Pomocny post
    #2 10 Paź 2013 12:31
    2278665
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 10 Paź 2013 17:02
    neoswat
    Poziom 14  

    Byłem dzisiaj u znajomego w warsztacie, podnieśliśmy furę, odpaliliśmy i lewa półoś ma bicie około 5mm! Kupiłem, wymienie, zobaczymy :P

    1
  • #4 10 Paź 2013 18:39
    2278665
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 11 Paź 2013 10:37
    neoswat
    Poziom 14  

    Wyjąłem tą półoś i okazało się, że powypadały igiełki z łożyska igłowego z przegubu wewnętrznego z tego krzyżaka. Jak zregeneruje rękę to zajmę się drugą półosią i zobacze czy tam ten krzyżak jest w dobrej formie, bo ma lekki luz.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Byłem na stacji diagnostycznej i sprawdzali amortyzatory i wszystkie luzy, ale nie wpadłem wczesniej na to, żeby szarpnąć półosią...

    0
  • #6 11 Paź 2013 22:06
    Daro122
    Poziom 28  

    Te igiełki same ci nie powypadały ktoś musiał do tego łapę przyłożyć , wiem bo sam miałem to samo . Na pocieszenie powiem że czeka cię jeszcze wydatek związany z wydobyciem owych igiełek lub wymianą skrzyni biegów .Jeżeli tego nie zrobisz to skrzynia zacznie wyć wskutek zużywania się przekładni głównej przez dostawanie się igiełek między tryby . Magnes który jest w skrzyni biegów zbyt wiele nie pomoże bo co jakiś czas któraś igiełka trafia między tryby powodując stopniową degradację . Nie da się ich wydobyć w żaden sposób jak przez rozebranie skrzyni biegów , czym wcześniej tym lepiej.

    0
  • #7 13 Paź 2013 09:24
    neoswat
    Poziom 14  

    Większość igiełek spłynęła wraz z podwójną wymianą oleju, parenaście wyjąłem z osłony przegubu, reszta została tak zmielona, że mogę sobie je wsypać do solniczki. Teraz szkoda kasy i czasu na wyjmowanie skrzyni i czyszczenie. Jak już się spsuje (puk, puk w niemalowane!) to wtedy będziem działać.

    0
  • #8 13 Paź 2013 09:35
    2278665
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 27 Paź 2013 19:20
    neoswat
    Poziom 14  

    Będę w okolicach wtorku wyjmował drugą półoś, coś pomyślę na temat tej skrzyni... Szukam jeszcze po różnych miejscach informacji na temat "wściekłego diesla", a mianowicie jakie są metody wyłączenia silnika w megance z listwą common rail jakby taki problem wystąpił, że byłby wyciek oleju z turbiny i silnik wpadłby w kosmiczne obroty?

    0
  • #10 27 Paź 2013 20:54
    Daro122
    Poziom 28  

    Tak zawczasu to lepiej wymień turbinę zanim do tego dojdzie bo potem to może już nie być co ratować.

    0
  • #11 28 Paź 2013 13:26
    neoswat
    Poziom 14  

    Spokojnie drodzy Państwo, po prostu naoglądałem się filmów w internetach o wściekłych dieslach i tak mnie to zaczęło zastanawiać, moja turbinka jest w nienagannym stanie ;)

    Dodano po 48 [minuty]:

    Jeszcze jedno pytanie: Zamierzam wyjąć drugą półoś - prawą. Ona ma na końcu wieloklin, który wyjdzie ze skrzyni bez problemu, czy trzeba jakieś specjalistyczne zabiegi tam tworzyć, żeby on wyszedł?

    0