Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sprężarka Mecafer Nuair - wywala bezpieczniki, nie ma siły zacząć pracy

10 Paź 2013 14:57 4446 11
  • Poziom 2  
    Cześć, to mój pierwszy post więc witajcie wszyscy.
    Mamy problem u nas w warsztacie motocyklowym, kompresor na początku nie miał siły zacząć pracy, kręcił ale wolno i po chwili w ogóle przestawał, do tego silnik elektryczny strasznie się grzał. Teraz zaczął wywalać bezpieczniki a ja nie wiem, gdzie powinno być przejście a gdzie nie. Nie znalazłem nigdzie schematu, może ktoś ma tak owy lub wie gdzie może być przebicie.

    Połączenie jest pomiędzy wszystkimi śrubkami na białej kostce, przycisk nie odbija, jest połączenie na jego kablach. Uziemienie też połączone ze wszystkim na kostce, w samym kablu nie ma przebić.

    Pomocy bo nam warsztat stoi.
    Sprężarka Mecafer Nuair - wywala bezpieczniki, nie ma siły zacząć pracy Sprężarka Mecafer Nuair - wywala bezpieczniki, nie ma siły zacząć pracy m
  • IGE-XAO
  • Poziom 30  
    Czy sam silnik był sprawdzany? W jakim stanie są uzwojenia, czy nie widać na nich uszkodzeń, przepaleń itp?
  • IGE-XAO
  • Poziom 2  
    cewki wyglądają dobrze ale nie były sprawdzane
  • Poziom 17  
    Co do startu to może być wina kondensatorów.
  • Poziom 2  
    a jakich pomiarów trzeba by dokonać żeby wiedzieć czy padły czy nie?
  • Poziom 17  
    Miernikiem pojemności kondensatorów. Ale kondensatory to nie są drogie rzeczy. Nie są wylane ,wypukłe?
  • Poziom 8  
    Witam
    Podczepię się pod temat bo mam bardzo podobny problem, co prawda mój Airmate Cirrus 340 korków nie wywala, ale ma trudność z rozpędzeniem się.
    Najpierw problem pojawiał się w niskich temperaturach, ciężko startował, po chwili pracy zaczął zwalniać, później przyspieszał i tak parę razy aż do wyłączenia. W końcu przestał dobijać do ustawionego ciśnienia-zwalniał i zatrzymywał się chwile wcześniej.
    Ostatnio przestał w ogóle startować gdy w zbiorniku było więcej niż 5barów, więc spuszczałem powietrze poniżej 5 i ruszał ale powoli, troche się rozpędza i po paru minutach zwalniał do zera. Silnik przy zatrzymaniu buczy (nie jest to stop od przegrzania) jakby nie mógł przekręcić wałem (zintegrowany silnik elektryczny z pompą tłokową).
    Od czasu gdy w zimnym zaczął nawalać wymieniłem kondensator, zawór zwrotny i wyłącznik ciśnieniowy, ale bez rezultatu.
    Ostatnio włączyłem go bez obciążenia (odłączyłem zasilanie powietrza z głowicy do zbiornika) i chodził normalnie, po ponownym podłączeniu powietrza do zbiornika tłok wykonał może dwa obroty i stanął, silnik buczał i tak za każdą próbą :(

    Ps, obstawiam silnik elektryczny, ale się na tym nie znam, czy mogą to być szczotki?
    podpowiedzcie proszę jak go zdiagnozować?
    Za wszelkie sugestie będę bardzo wdzięczny!
  • Specjalista - urządzenia lampowe
    winklu napisał:
    Airmate Cirrus 340 korków nie wywala, ale ma trudność z rozpędzeniem się.
    Najpierw problem pojawiał się w niskich temperaturach, ciężko startował, po chwili pracy zaczął zwalniać, później przyspieszał i tak parę razy aż do wyłączenia. W końcu przestał dobijać do ustawionego ciśnienia-zwalniał i zatrzymywał się chwile wcześniej.
    Ostatnio przestał w ogóle startować gdy w zbiorniku było więcej niż 5barów, więc spuszczałem powietrze poniżej 5 i ruszał ale powoli, troche się rozpędza i po paru minutach zwalniał do zera. Silnik przy zatrzymaniu buczy (nie jest to stop od przegrzania) jakby nie mógł przekręcić wałem (zintegrowany silnik elektryczny z pompą tłokową).
    Od czasu gdy w zimnym zaczął nawalać wymieniłem kondensator, zawór zwrotny i wyłącznik ciśnieniowy, ale bez rezultatu.
    Ostatnio włączyłem go bez obciążenia (odłączyłem zasilanie powietrza z głowicy do zbiornika) i chodził normalnie, po ponownym podłączeniu powietrza do zbiornika tłok wykonał może dwa obroty i stanął, silnik buczał i tak za każdą próbą


    Silnik jest jednofazowy indukcyjny? Jeśli tak to utrata pojemności kondensatora pracy lub uszkodzenie (zwarcie) wyłącznika odsrodkowego (ale zapewne takiego tam nie ma).

    winklu napisał:
    Ps, obstawiam silnik elektryczny, ale się na tym nie znam, czy mogą to być szczotki?
    podpowiedzcie proszę jak go zdiagnozować?
    Za wszelkie sugestie będę bardzo wdzięczny!


    W silniku indukcyjnym nie ma szczotek...
    Przy wymianie kondensatora zadbałeś o to by był o takiej samej pojemności?
  • Poziom 8  
    Sprężarka Mecafer Nuair - wywala bezpieczniki, nie ma siły zacząć pracy

    Tak, jest to silnik jednofazowy, tylko na schemacie powyżej wygląda jakby miał szczotki.
    Kondensator dobierałem dokładnie na wzór starego.
  • Specjalista - urządzenia lampowe
    winklu napisał:
    tylko na schemacie powyżej wygląda jakby miał szczotki.


    W którym miejscu widzisz szczotki?

    Masz tam schemat instalacji elektrycznej? To by wyjaśniło czy aby nie ma tam wyłącznika odsrodkowego...
  • Poziom 8  
    mówię o dwuch prostokątach na w/w załączniku obok szpilki nr 044, schematu elektrycznego nie mam.

    Dodano po 1 [godziny] 40 [minuty]:

    sprawdziłem również zawory jednokierunkowe w głowicy, wyczyściłem je , działają poprawnie i lekko jak dmucham ustami,
    podłączałem też kable wtyczki bezpośrednio (w to samo gniazdo co kable silnika elektrycznego),
    bez rezultatu.