Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

DAF XF105 - Tempomat - nie działa podczas jazdy

Bartolinis 11 Paź 2013 00:47 6285 11
  • #1 11 Paź 2013 00:47
    Bartolinis
    Poziom 10  

    Witam,
    Daf XF105 2007r.
    Tempomatem mogę podnieść obroty na postoju, ale podczas jazdy nie działa.
    Autocom pokazuje błąd komunikacji drugiego przełącznika pedału hamulca.
    Gdy robię test wyjść na postoju to na jednym i drugim przełączniku hamulca jest reakcja po naciśnięciu pedału.
    1 pytanie - czy ten przełącznik może mieć wpływ na złączanie tempomatu?
    jeżeli 1 pytanie = tak to
    2 pytanie - dlaczego Autocom pokazuje reakcję na naciśnięcie pedału hamulca na obydwu przełącznikach ?

    0 11
  • #2 11 Paź 2013 06:01
    btk
    Poziom 9  

    ja mam podobne objawy w xf 95 i u mnie jest do wymiany czujnik pod sprzęgłem

    0
  • #3 11 Paź 2013 21:03
    kwantor
    Poziom 38  

    Tak ma .
    To właśnie w trakcie jazdy dotknięcie nogą hamulca dezaktywuje tempomat.

    1
  • #4 12 Paź 2013 01:40
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    Pedał hamulca dezaktywuje tempomat ale i również Variable engine speed control. Autocom pokaże reakcję na obydwu przełącznikach, ponieważ w pedale hamulca są właśnie ze względu na bezpieczeństwo i niezawodność obwodu dwa przełączniki.Uszkodzenie któregokolwiek z nich sygnalizowane było by od razu w postaci EBS warning a chociażby miałbyś dziwne objawy z zapalającym sie lub nie światłem stop-u z tyłu.
    Sprawdź sugerowany sygnał czujnika położenia pedału sprzęgła oraz sygnał z czujnika hamulca ręcznego.

    0
  • #5 09 Lis 2013 03:03
    Bartolinis
    Poziom 10  

    Kierowca mi zameldował właśnie ( czego wcześniej nie robił ), że EBS czasami mu się wyświetli.
    Po ostatnich trasach błedy na przełącznikach pedału hamulca i pedału sprzęgła ... wykrakaliście :) jeden z tych błędów jest jsko "sporadyczny" ale czas jego wystąpienia to 8,5 godziny.
    Kierowca w trasie więc muszę mu wytłumaczyć gdzie ma szukać tych dwóch przełączników.
    Po stronie pedałów - nóg kierowcy czy od spodu ?
    Dzięki za pomoc - post prawie zamknięty, ale całkiem zamknie się jak usterka rzeczywiście zostanie naprawiona i oczywiście opiszę w gdzie była przyczyna.

    0
  • #6 10 Lis 2013 01:33
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    Kolego Bartolinis upewnij się, że to przełączniki (wewnątrz zaworu hamulca nożnego) a nie instalacja, bo w przypadku tego obwodu to według moich obserwacji to w 99% była to instalacja - wiązka.

    0
  • #7 10 Lis 2013 19:38
    Bartolinis
    Poziom 10  

    Witam,
    właśnie dziwne to wszystko.
    Bo na postoju po podłączeniu kompa i testach reagują wszystkie przełączniki - na wciśnięcie i puszczenie obu pedałów (sprzęgła i hamulca) i przełącznik postojowego też.

    Nie sprawdzałem niestety podczas jazdy jak to się zachowuje i to chyba będzie kolejna czynność jaką wykonam.

    Krisbrumm - dzięki za wskazówkę. Ktoś mi gdzieś kiedyś też napomknął o takim przypadku.

    Dam znać co i jak jak sprawdzę.

    0
  • #8 07 Kwi 2014 16:22
    Bartolinis
    Poziom 10  

    Krisbrum,
    podpowiedziałbyś mi gdzie szukać uszkodzonej wiązki ?
    O którą konkretnie wiązkę chodzi ?
    dzięki

    0
  • Pomocny post
    #9 07 Kwi 2014 21:20
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    od zaworu hamulca nożnego aż do EBS ECU czyli w 95% wewnątrz kabiny

    0
  • #10 07 Kwi 2014 21:30
    Bartolinis
    Poziom 10  

    dzięki za szybką odpowiedź,
    przekażę kierowcy żeby obczaił, lub sam zerknę jak będzie na miejscu....

    Czyli wszystko pod "plastkiami wokół kolumny kierownicy" ?
    Dobrze rozumiem ?
    Pytania mogą wydać się głupie, ale nie pracuje w serwisie DAF :)

    B

    1
  • Pomocny post
    #11 24 Lip 2014 20:14
    bamber90
    Poziom 2  

    Witam

    To co kolega pisze nie jest usterka pedału hamulca ani niczego więcej, wtedy sterowanie obrotami na biegu jałowym tez by nie działało, pierwsze co sprawdzić to czy auto odpala na biegu, wrzucić bieg na zgaszonym aucie puścić sprzęgło, hamulec i sprawdzić czy zapala, jeśli tak usterka jest czujniku luzu znajdującym się przy wybieraku w skrzyni. środkowy czujnik, sprawdzić instalacje poprzez zmostkowanie pinów w kostce, przy zapalony aucie, jazda próbna, jak tempomat działa wymiana czujnika pomorze

    2
  • #12 03 Paź 2014 21:46
    Bartolinis
    Poziom 10  

    bamber90 - BINGO !
    No prawie... :)

    Przetarta wiązka od czujnika w skrzyni.

    Dzięki za naprowadzenie na trop.
    Samochód próbował odpalić na wrzuconym biegu, ale ktoś mądry podpowiedział mi że test na zworke nie jest dobry, bo wtedy samochód widzi cały czas wrzucony bieg i mogą pojawić się dodatkowe komplikacje.

    Kierunek dobry, jeszcze raz THNX.

    2