Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak ustawić TIG Sherman 201P AC/DC?

Drzyzu 11 Paź 2013 08:59 6033 6
  • #1 11 Paź 2013 08:59
    Drzyzu
    Poziom 9  

Witam!
    Jestem początkującym TIGowcem i pytanie moje jest takie - do czego służą te wszystkie pokrętła i jak je ustawiać? Problem pojawił się jak chciałem przyspawać nierdzewną małą nakrętkę do dużej. Po przyspawaniu do nakrętki fi 6 nie dało się wkręcić śruby, dodam że druga nakrętka to fi 16. W instrukcji opisanie jest bardzo skrojone.

• #2 02 Lis 2013 23:24
    ul1111
    Poziom 22  

Podejrzewam że spawałeś po przekątnej i zrobiło się jajo.

• #3 29 Lis 2013 13:43
    Drzyzu
    Poziom 9  

w załączniku wstawiam jak chciałem przyspawać te dwie nakrętki Jak ustawić TIG Sherman 201P AC/DC?

• Pomocny post
    #4 29 Lis 2013 20:20
    manta
    Moderator Samochody

Spawałeś wcześniej? Raczej nie, inox niestety generuje duże odkształcenia w procesie spawania. Więc zowalizowałeś nakrętkę m-6. Błąd technologiczny procesu spawania. Metoda Tig, ma swoje zalety, ale i wady. Jedną z nich jest duże wydzielanie się ciepła, a przez to znaczne odkształcenia. Tego typu połączenie, winne być wykonane metodą Mig. Jeśli upierasz się przy metodzie TiG, wkręć śrubę pokrytą silikonem (silspaw) w nakrętkę i spawaj jak najwyższym prądem (krótki czas przetopu). Pozostaw do ostygnięcia i wykręcaj.

• #5 02 Gru 2013 15:07
    Drzyzu
    Poziom 9  

Może być tak jak piszesz bo przy spawaniu zwykłych śrub o tych samych przekątnych problemu nie ma. Spróbuje tym sylikonem co napisałeś. Dzieki za porady. Napisze czy poskutkowało.

• #6 03 Gru 2013 13:50
    Drzyzu
    Poziom 9  

Niestety u mnie w okolicy nie ma takiego silikonu - wycofali z kilku sklepów.
    Chyba będę musiał nawiercić i nagwintowac