Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Corsa b 1,4i 1995r silnik C14NZ zapala się kontrolka check engine

se23 11 Paź 2013 22:58 19830 6
  • #1 11 Paź 2013 22:58
    se23
    Poziom 9  

    Witam i bardzo proszę o wsparcie fachową wiedzą.W moim samochodzie Opel Corsa B 1,4i 1995r silnik C14NZ od tygodnia zapala się pomarańczowa kontrolka. Zapala się po jakimś czasie mniej więcej po przejechaniu około 5 km gdy wyłączę silnik (stojąc np. na światłach) i po chwili odpalę kontrolka się nie zapala,ale przejadę kawałek i spowrotem się zapala.Samochód był podpięty do komputera wyskakuje błąd 35 silnik krokowy, sprawdzałem też metodą na drucik i faktycznie wyskakują:12;12;12;35;35;35;12;12...podmieniłem silnik krokowy ze szrotu, ale nic to nie zmieniło (oba silniczki przeczyściłem) nie mam zielonego pojęcia co to może być? Dodam, że podczas badania komputerowego wyskakiwały kompletnie bzdurne parametry np. samochód stał w miejscu,a na komputerze wykazywało,że jedzie z prędkością 15km/h , temp.A i B też jakaś dziwnie wysoka 147 stopni albo 197 stopni, obroty 3500 a było niespełna 1000 nie wiem czy to wina ich oprogramowania,czy samochód zdurniał,chociaż nie zauważyłem jakiś strasznych zmian w pracy silnika,no może delikatnie nie równe są obroty na biegu jałowym i może ze dwa razy mi zgasł w przeciągu miesiąca. Odpala bez problemu,czy ciepły,czy zimny...moc staruszek jaką miał taką ma.W przyszłym tygodniu elektryk będzie badał ten problem tak bynajmniej doradził mechanik,ale żeby nie zgolił ze mnie za dużo to proszę o wsparcie. Dziękuję.

    2 6
  • #2 11 Paź 2013 23:05
    tzok
    Moderator Samochody

    Błąd 35 to błąd regulacji obrotów biegu jałowego, a nie bezpośrednio usterka zaworu regulacji wolnych obrotów. Z jakiegoś powodu sterownik nie jest w stanie utrzymać stabilnych obrotów biegu jałowego i sygnalizuje ten fakt. Powodów może być wiele - zły stan silnika, niedomagania układu zapłonowego, uszkodzony wtryskiwacz...

    3
  • #3 11 Paź 2013 23:13
    se23
    Poziom 9  

    Dzięki śliczne za podpowiedzi,posprawdzam

    0
  • #4 12 Paź 2013 22:45
    se23
    Poziom 9  

    Czy ktoś wie co to za przewód,jest już zużyty jak widać i są pęknięcia

    Opel Corsa b 1,4i 1995r silnik C14NZ zapala się kontrolka check engine

    prowadzi on z tylnej części układu wtryskowego może mieć wpływ na mój wyżej opisany problem?

    0
  • #5 13 Paź 2013 00:14
    tzok
    Moderator Samochody

    Przewód podciśnieniowy z kolektora dolotowego do czujnika podciśnienia (MAP). Jakakolwiek nieszczelność w układzie dolotowym może powodować ten błąd, dodatkowo pęknięty przewód do MAP będzie powodował nieprawidłową regulację KWZ.

    0
  • #6 13 Paź 2013 17:31
    se23
    Poziom 9  

    Dziękuję bardzo jutro go wymienię i zobaczymy czy wróci do normy

    Dodano po 5 [godziny] 52 [minuty]:

    Przepustnica wyczyszczona,spękany kabel zaizolowany przejechałem 70 km i niby wszystko ok,ale check engine zapalił się jak musiałem stanąć na światłach,wniosek coś nie działa jak stoję na co jeszcze zwrócić uwagę,wydaje mi się,że skoro wyskakuje błąd 35 to sprawa tyczy krokowca,albo coś w koło niego...tylko co?

    0
  • #7 18 Paź 2013 21:10
    se23
    Poziom 9  

    Problem rozwiązany,a dla wszystkich ciekawych napiszę o co chodziło. Problemem nie był silnik krokowy,bo go wymieniłem na nowy zupełnie nie potrzebnie...problem tkwił w lince gazu,gdy puszczałem pedał gazu i auto stało na biegu jałowym nie zamykała się do końca przepustnica,wystarczyło przestawić o jedno wcięcie do tyłu linkę gazu, a mechanizm dokładnie to dwie sprężynki spryskać WD 40 i to cała robota.
    Wpadłem na to trochę przez przypadek,posłużyłem się smartfonem,ustawiłem kamerę uruchomiłem silnik i czekałem aż zapali się kontrolka check engine, jak się zapaliła włączyłem nagrywanie tak aby nagrywała kontrolkę i poszedłem grzebać pod maską dotykałem różnych elementów między innymi naciągałem i luzowałem linkę gazu...jakie było moje zdziwienie jak podszedłem i zobaczyłem ze kontrolka się nie paliła.ha,ha, odtworzyłem filmik słuchałem i patrzyłem w którym momencie zgasła no i wyszło że kontrolka zgasła jak grzebałem przy lince gazu,później sprawdziłem to już od środka odpaliłem auto lampka się zapaliła,wziąłem pedał gazu stopą od spodu i przytrzymałem lampka zgasła to dopiero numer....pozdrawiam i zamykam temat.

    1
  Szukaj w 5mln produktów