Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Toros F16 - Skuter nie ma iskry

12 Paź 2013 08:31 5139 9
  • Poziom 6  
    Skuter nie ma iskry moduł wymieniłem i cewkę zapłonową czy może to by wina iskrownika?
  • Poziom 6  
    A czy jak wymienię iskrownik to może coś dać? A ja mam trzy świece i żadna nie ma iskry, a jeździłem na nich, to nie jest na pewno wina świecy?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Jak możesz wymieniać coś, czego tam NIE MA??? Wyjaśnienie masz w poście wyżej!
    Może jakieś pomiary? Jakieś czynności kontrolne? Jakaś diagnostyka? Cokolwiek, co miałoby ułatwić postawienie diagnozy? Chyba, że lubisz wymieniać, to wymień ile się da, może w końcu zadziała.
  • Poziom 15  
    Błażeju ja bum się nie czepiał szczegółów czy iskrownik czy nie ,potocznie tak to się nazywa ale jak wytłumaczyłeś koledze to już wie,więc tak 90% usterek układu zapłonowego w skuterach 2t i 4t jest uszkodzona cewka prądowa zasilająca moduł pod warunkiem że mamy zapłon C.D.I a nie D.C.I ,drugą sprawą i faktem jest to iż cewka zapłonowa jest elementem który psuje się najrzadziej co nie wyklucza uszkodzenia w/w cewki,wymień "iskrownik" i przy okazji moduł koszt nie wielki a efekt pożądany ,za taki zestaw zabulisz około 100 zł,ale przedtem sprawdź wyłącznik stopki bocznej o ile jest w niego wyposażony skuter po prostu go odłącz on też często jest przyczyną takich zachowań.
    Teraz wyjaśnię dla czego "iskrownik" i moduł ponieważ uszkodzenia cewki prądowej są spowodowane uszkodzeniem modułu i dla tego lepiej wymienić komplet ,pozdrawiam .

    P.S pamiętaj ,po wymianie "iskrownika" sprawdź szczelinę impulsatora od punktu zapłony na kole magnesowym to taki języczek odstęp prawidłowy to 1mm.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    mirek210 napisał:
    że mamy zapłon C.D.I a nie D.C.I
    Oba to moduły CDI, tylko jeden jest AC, drugi DC. DCI, to raczej diesel jakiś ;)
    mirek210 napisał:
    cewka zapłonowa jest elementem który psuje się najrzadziej co nie wyklucza uszkodzenia w/w cewki

    Nie zgodziłbym się z tym. Psuje się tak samo często, jak reszta.
    mirek210 napisał:
    uszkodzenia cewki prądowej są spowodowane uszkodzeniem modułu

    Oj, grubymi nićmi szyte. Ostatnio zdarzało mi się naprawiać magneta, gdzie cewka padła sama z siebie. I to banalnie, bo uwaliła się na lutowaniu do blaszek wyprowadzeń. Od drgań, czy czort wie...
    Dlaczego nie iskrownik? Bo iskrownik, to element elektromechaniczny i "samowystarczalny". Bo poza nim, nie potrzeba już innych komponentów układu. W tym przypadku, cewki, to tylko jeden z wielu elementów systemu.
  • Poziom 23  
    Pomierz rezystancje cewki ładującej i impulsowej sprawdź czy masz sprawną stacyjkę czy pin gaszenia nie jest zwarty do masy cały czas (pomiar na wypiętej kostce modułu) sprawdź masy. Opisy wyprowadzeń modułu oraz rezystancje są na forum użyj opcji szukaj.
  • Poziom 15  
    D.C.I od Napięcia DC taka jest prawidłowa nazwa tych układów zapłonowych.
    A wymiana modułu nie boli bo kosztuje tylko 35 zł chiński, więc po co kombinacje ze stacyjką , pracuję między innymi przy skuterach już 15 lat i może raz zdarzyło się że to stacyjka zawiodła,a zawiodła ponieważ była ingerencja osób trzecich, a kiedy zaczynałem to o chińskich skuterach w naszym kraju jeszcze ptaki nie ćwierkały.Ale to że chińskie to nie znaczy że złe.
    Więc wymień "iskrownik" i moduł i ciesz się skuterem.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    CDI - Capacitor Discharge Ignition. Tylko dodajesz przedrostki ac lub dc. To jest prawidłowa nomenklatura. DCI oznacza całkiem coś innego.