Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Znowu uszczelka głowicy? Po odkręceniu korka chłodnicy ciśnienie wysadza płyn.

silver_x 17 Mar 2005 15:36 6069 9
  • #1 17 Mar 2005 15:36
    silver_x
    Poziom 16  

    Witam
    3 miesiące temu kupiłem Nissana Synny. jak go kupowałem był szlam w chłodnicy. Poprzedni własciciel mówił ze wymienił uszczelkę a Głowice splantował, pomyslałem że to pozostałosci z płynu wymieszanego z olejem. Faktycznie było git perzez 3 miesiące
    Teraz mam dziwny objaw, po odkreceniu korka chłodnicy spore ciśnienie wysadza płyn. Czy to typowe dla uszczelki? Znawu padła?

    -1 9
  • Pomocny post
    #2 17 Mar 2005 15:43
    Adam700
    Poziom 22  

    zrob tak:odpal samochod chwile niech pochodzi po czym odkrec korek na clodnicy a najlepiej na zbiorniczku wyrownawczym i daj gazu. jezeli widoczny bedzie efekt bulgotania lub wysadzania plynu to na bank uszczelka.sprawdzic mozesz tez olej.jezeli na bagnecie widoczne sa "dwa stany"czyli woda i olej to tez wskazuje na uszczelke.byc moze wymienil na podrobke i dlatego taki efekt.albo slabo dokrecona moglabyc glowica.tak czy siak sprawdz to co napisalem i jezeli tak bedzie to niestsety wymiana uszczelki cie czeka.POZDRAWIAM!

    0
  • #3 17 Mar 2005 15:49
    silver_x
    Poziom 16  

    Właśnie w tym jest problem że w zbiorniczku nawet nie drgnie. A w chłodnicy wysadza. Myślałem że może układ jest zapowietrzony ale to pewnie bedzie uszczelka
    Dzieki za poradę
    Dzisiaj przetestuje na otwartym korki chłodnicy

    PS. Jakie sa efekty przegrzanego silnika?
    bedzedzie brał olej, głośniej chodził? dymił na niebiesko?

    0
  • Pomocny post
    #4 17 Mar 2005 17:48
    manta
    Moderator Samochody

    W komorze spalania panuje ciśnienie pomiarowe około 1,2 Mpa a układ chłodzenia pracuje na 0,12 Mpa ,jeśli dochodzi do uszkodzenia uszczelki z reguły rozrywa jakiś element,to co opisałeś sygnalizuje brak obiegu pomiędz układem a zbiorniczkiem wyrównawczym czyli coś nie drożne .I napisz co to za silnik.

    0
  • #5 17 Mar 2005 19:19
    Adam700
    Poziom 22  

    manta napisał:
    W komorze spalania panuje ciśnienie pomiarowe około 1,2 Mpa a układ chłodzenia pracuje na 0,12 Mpa ,jeśli dochodzi do uszkodzenia uszczelki z reguły rozrywa jakiś element,to co opisałeś sygnalizuje brak obiegu pomiędz układem a zbiorniczkiem wyrównawczym czyli coś nie drożne .I napisz co to za silnik.

    0
  • Pomocny post
    #6 17 Mar 2005 19:44
    evolutionVIII
    Poziom 13  

    To typowy objaw uszczelki od głowicy, pewnie coś było robione tanim kosztem. Nie chcę cię martwić, ale to może być nie tylko uszczelka (pęknięcie w głowicy lub na tulei cylindra) ale to raczej w japończykach się nie zdarza. Pewnie dał uszczelkę z Japan Carsu za 30 złotych iu taki efekt

    0
  • Pomocny post
    #7 17 Mar 2005 20:39
    Mariogr
    Poziom 17  

    to może też być objaw niesprawnego zawory ciśnieniowego w korku, jesli ciśnienie w chłodnicy przekracza wartośc krytyczną nadmiar płynu jest odprowadzany do zbiorniczka wyrównawczego. Wypływ płynu przy gorącym silniku to normalna sprawa, układ chłodzenia jest ciśnieniowy, gorzej jak po otwarciu korka nic się nie dzieje - wtedy układ jest nieszczelny. Jeśli uszczelka jest niesprawna, albo głowica pęknięta - to po wyłączeniu silnika płyn powinien rozprężać się właśnie poprzez nieszczelną uszczelkę lub uszkodzoną głowicę. Na początek może wymień korek od chłodnicy - będzie taniej.

    0
  • #8 18 Mar 2005 12:48
    silver_x
    Poziom 16  

    Silnik 2.0 Dieselek
    Ale sprawe juz rozwiazałem. Okazało sie że był lekki wyciek uszczelką na pompie wodnej. Układ pewnie sie zapowietrzał i tworzyło sie podcisnienie. Kupiłem uszczelke razem z pompą wymieniłem i jest spokój cisza z korka i cepełko w samochodzie tez fajne :-)
    Matrwie sie tylko że kilka razy temperatuta podskoczyła na czerwone pole i mogłem go troche przegrzać. A japonczyki tego chyba nie lubią

    Dziekuje wszystkim za porody
    życzę bezproblemowych 4 kółek, gumowych drzew i lepszych dróg

    0
  • #9 18 Lis 2008 13:57
    masterone1
    Poziom 1  

    ja mam podobny problem.mi gdzies wywyala plyn.leje do zbiorniczka plyn i po kilku kilometrach on gdzies ucieka i pokazuje mi sie kontrolka temperatury silnika ze jest za wysoka.moze to byc uszczelka głowicy?
    mam 1,8 V8 + LPG

    Dodano po 10 [minuty]:

    i jeszcze jedno.bardzo mi sika z wydechu.

    2
  • #10 18 Lis 2008 14:13
    50146
    Usunięty  
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo