Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] skoda - fabia 1.4 gaz szarpanie inst STAG

lkadziela 12 Oct 2013 14:25 9858 30
    lkadziela
    Level 9  
    Witam.
    Mam skodę fabie 2002 rok, 1.4 mpi 50kW 68 km kombii. Założona niedawno instalacja gazowa firmy STAG. i od tego czasu... wymieniłem sonde lambde, moduł zapłonowy, a mimo to szarpie na zimnym silniku na gazie. Po rozgrzaniu jakby usterka znikała. Podpiełem się pod vaga, ale nie ma żadnych błedów poza tym, że jakiś problem prądowy z lambdą. Czy to szarpanie może być od tego? nie znam się niestety specjalnie na mechanice:( proszę o pomoc..
    mickpr
    Level 39  
    lkadziela wrote:
    Podpiełem się pod vaga
    Podpiąłem pod VAS-a (VAG(i) to inne narzędzia)
    lkadziela wrote:
    ale nie ma żadnych błedów poza tym, że jakiś problem prądowy z lambdą.
    Czyli jednak widać błąd.
    lkadziela wrote:
    Czy to szarpanie może być od tego?
    Pewnie - choć ja też się nie znam na mechanice - ale wiem co to jest sonda lambda. :)
    dino777
    Level 26  
    jak znika problem po rozgrzaniu to poszukaj hasła: zimny VAG :D
    lkadziela
    Level 9  
    Objawy się pogłębiły.
    1. Szarpie na benzynie i gazie, nie ważne czy na zimnym czy po rozgrzaniu silnika.
    Wymieniono cewkę zapłonową, sondy lambda.
    2. Wywaliło check engine
    3. W trybie check engine silnik pracuje lepiej(!), równiej niż normalnie. Zauważyłem falowanie obrotów na biegu jałowym, nie duże, ale jednak.
    4. nie ma wzrostu spalania ani na benzynie, ani na gazie.

I tak naprawdę nikt nie potrafi powiedzieć, co jest powodem.
    Gdy dodaję gazu, wyczuwam szarpanie, gdy puszcze pedał, szarpanie ustaje, gdy nacisnę ponownie - szarpie, po jakimś czasie przestaje, a potem znów bez reguły.
    Ktoś mi mówił, że to może być wina prowadnic zaworów, że są po wykrzywiane, ale czy to może być prawda?
    proszę o pomoc.