Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

LAGUNA 2 1.9DCI - Totalny brak mocy wkręca się do 2000-3000obr/min

12 Paź 2013 20:58 13095 34
  • Poziom 27  
    Witam mam pacjenta laga 1.9 dci 101KM, dwa tygodnie z nią walcze trochę danych
    -błąd jaki łapie 6150 MAF nieprawidłowe działanie podkładane dwa maf-y to samo
    -przepływ w parametrach do 50mg/na skok maks przy 3000obr/min
    -ciśnienie paliwa od 250bar do 550bar maks (ale przy tym ssaniu komp więcej nie poda ale dla pewności kupiłem nowy regulator na pompę i to samo.
    -kopci na niebiesko ewidentnie brak powietrza
    -ominięty intercoler, zwalony wydech z katem żadnej różnicy
    -ciśnienie doładowania do 1300mbar maks map sensor inny to samo
    -dzisiaj założyłem turbine po regenracji (profesjonal 900zł) ciutkę lepiej bo odpala z założonymi wężami a tak musiałem zwalac wąż na kolektorze ssącym żeby wogóle chodziła na wolnych obrotach.Turbina zwykła bez zmiennej geometri zamyka się westgate na 100%
    -nie wspomnę o czyszczeniu egrów kolektorów i dalej to samo brak ssania.
    -reszta sensrów w normie czyli pedał przyspiesznika, wysterowanie egra, wysterowanie elektrozaworu na pompie , czujniki wał wałek w normie.
    -rozrząd sprawdzaony na 100%
    Co mnie trapi totalny brak ssania powietrza do sprawdzenia jeszcze ciśnienie na garach w poniedziałek to zrobie.
    Panowie co jeszcze sprawdzic
  • Poziom 32  
    Przepustnica do gaszenia?
  • Poziom 12  
    Co do twojego problemu kolego to mi się widzi że masz koniec motoru.

    -Wykręć wydech (najlepiej przy samym kolektorze, lub turbinie)
    -Zdejmij dolot aż do samej przepustnicy dławiącej
    -Upewnij się że jest otwarta, zdejmij z niej zasilanie, bądź podciśnienie, nie pamiętam
    -Skoro czyściłeś EGR musi być zamknięty, wiec z niego zasilanie też odłącz.
    -Wypnij złączkę z regulatora ciśnienia, żeby autko nie odpaliło.
    -Zatkaj ręką dolot,niech ktoś zakręci rozrusznikiem, i sprawdź jak zasysa ci dłoń.

    Diezel powinien to zrobić bardzo mocno, a po chwili kręcenia powinien nastąpić efekt braku kompresji (np tak jak kręci silnik bez rozrządu).
    Jeżeli nie poczujesz mocnego zasysania to masz uszkodzoną głowicę, bądź silnik.
    No i dla pewności sprawdź kompresję w cylindrach.

    To tyle
  • Poziom 27  
    Przepustnicy nie ma w tym motorze, a druga porady częśc czyli ssanie jest bardzo kiepskie wydech miałem zwalony przy samej turbine czyli totalny luz na wydechu dalej bezpośrednie połączenie z turbo do kolektora i nic nawet zrobiłem próbe z MAFA bezpośrednio do kolektroa ssącego też niessie wkręca się powoli powoli do 2000-3000 także komprecha i kondycja silnika muszę to sprawdzic w poniedziałek.
  • Poziom 32  
    Jak nie zasysa powietrza to test kompresji będzie błędny.
  • Poziom 12  
    Jeśli na drodze do cylindrów nic nie jest zapchane i silnik nie zasysa to silnik do remontu.
    Nawet jak mu się odłączy całe sterowanie elektroniczne to silnik tak czy inaczej powinien zasysać solidnie, bo to leży po stronie mechanicznym.

    A dokładnie zamykanie i otwieranie się zaworów w odpowiednim momęcie i szczelna kompresja
  • Poziom 27  
    Najgorsze jest to że na wolnych pracuje idealnie żadnego wypadania zapłonów, spalania stukowego. Skłaniał bym się na te zawory i ustawienie ich, jak sprawdzic ustawienie wałka względem wału pomijając kółka pasowe, dół zblokuje wiadomo kołkiem a górę jak zblokowac w AD brak danych.
  • Poziom 12  
    Ja ci kolego w tym już nie podpowiem, jestem elktromechanikiem.
    Z tym pytaniem trzeba uderzyć do mechanika.

    Powodzenia
  • Poziom 30  
    melas napisał:
    jak sprawdzic ustawienie wałka względem wału pomijając kółka pasowe, dół zblokuje wiadomo kołkiem a górę jak zblokowac

    Ustawiasz rozrząd i dół blokujesz jak piszesz, sciągasz paseki kręcisz wałkiem rozrządu w lewo i np. dwa ząbki i jest opór więc zawór dotyka tłok. Wracasz do pozycji zero i kręcisz wałkiem w prawo i też musi być dwa ząbki i opór. Wtedy wiadomo że wałek w pozycji zero jest ok... Z tego co pamiętam to są tam pełne szklanki nie hydraulika więc możesz sprawdzić luzy zaworów i ocenić stan wałka.
    melas napisał:
    -błąd jaki łapie 6150 MAF nieprawidłowe działanie podkładane dwa maf-y to samo

    Może być uszkodzona wiązka bardzo popularne w Reniach. Do sprawdzenia instalacja...
  • Poziom 21  
    Jak wyciągniesz miarkę od oleju, podczas pracy silnika to dmucha z niej. Czy po stronie kolektora ssącego odgłos pracy jest normalny dla silnika diesla.
  • Poziom 27  
    Z odmy normalny przedmuch (mam drugą lage na warsztacie w tamtej z odmy większe ciśnienie było niż z turbo silnik już rozebrany) jak sciągnę wąż plastikowy przy kolektorze to odgłos jakby bez tłumika chodził. Też nie lubie mechaniki ale elektrycznie już mam wszystko sprawdzone, już zainwestowałem 1200 złoty i muszę to doprowadzic do końca.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Maf-y dwa podkładałem w zdrowszej lagunie jak delikatnie wcisniesz gaz zaraz łyka powietrze i na mafie odczyt skacze momentalnie 120-150 mg/skok a w tej padlinie pedał w podłoge a ona się w 10 sek rozkręca do 2000-3000obr no pomału rośnie odczyt na mafie do 50mg/skok i koniec
  • Poziom 30  
    melas napisał:
    Maf-y dwa podkładałem w zdrowszej lagunie jak delikatnie wcisniesz gaz zaraz łyka powietrze i na mafie odczyt skacze momentalnie 120-150 mg/skok a w tej padlinie pedał w podłoge a ona się w 10 sek rozkręca do 2000-3000obr no pomału rośnie odczyt na mafie do 50mg/skok i koniec

    Wiązka do sprawdzenia... Masz drugie auto więc będzie ci dużo łatwiej bo możesz porównywać ;)
  • Poziom 27  
    Jest dobra z błędem pomiarowym koło 20 barów. Dzisiaj zdemontowałem kapę od zaworów ustawiłem rozrząd na GMP i jest tak gdy tłok dochodzi do góry zamyka się pierwszy zawór od rozrządu przechodzi przez GMP i otwiera drugi zawór teraz pierwszy jest wydechowy czy ssący ?. Bo po kolektorze to wychodzi mi odwrotnie że pierwszy to wydechowy chyba że kanały się jakoś mijają kurna już zgupiałem

    Dodano po 3 [minuty]:

    Wiązkę sprawdziłem na samym początku łącznie z zdemontowaniem podstawy aku cała na wierzchu żadnych przetarc komp przesikany kontaktem czysty żadnej zieleniny.
    Dzięki koledzy za czynny udział później polecą punkty
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    melas napisał:
    -rozrząd sprawdzaony na 100%


    melas napisał:
    jak sprawdzic ustawienie wałka względem wału pomijając kółka pasowe, dół zblokuje wiadomo kołkiem a górę jak zblokowac w AD brak danych.


    Zdecyduj się.

    Zdejmij koło pasowe na wałku i zobacz czy klin cały, ustawienie rozrządu znakami na pasku i kołach zębatych. Skąd się wzięła ta usterka?
  • Poziom 27  
    melas napisał:
    Jest dobra z błędem pomiarowym koło 20 barów


    20 Barów to niezbyt wysoka jak na ten silnik. Zależy jeszcze wiele od warunków pomiaru.
  • Poziom 27  
    Usterka pojawiła się jakiś czas temu z dwa miesiące wstecz klient wspominał mi że zapala mu się sporadycznie kontrolka od świec ja go zbyłem pewnie któraś świeca nie chciało mi się podłaczac testera potem przyjechał z klimatronikiem na robotę więc podłączyłem się no i błąd przepływomierza zamiast świecy, skasowałem pojechał no po trzech dniach podczas jazdy zapaliła się kontrolka w/w stracił moc i zgasł nieraz odpalał i zaraz gasł na lawetę już nie wjechał. A to przecież królowa lawet.
  • Poziom 32  
    Z odłączonym przepływomierzem też nie jest lepiej?
  • Poziom 24  
    melas napisał:

    Jest dobra z błędem pomiarowym koło 20 barów.

    To jaki jest ten błąd pomiarowy 0,5 czy 6 barów? U mnie diesel z 20 barami to trup. Tam nad zaworami są jeszcze płytki czy już hydraulika, jak to pierwsze to luz sprawdź.[quote="melas"]
  • Poziom 27  
    Witam ponownie
    Ciśnienie zmierzone na letnim silniku i jest 26 IV-27 III-26 II- 23 I cylinder ciśnienie oleju 4bary zaraz po odpaleniu. Rozrząd sprawdzony na blokadę i górne kółko zwalone i sprawdzony klinik i jest ok. Z obserwacji gdy zaczyna się lepiej wkręcac na 3000-4000obr bardzo grają zawory. Chyba będe zwalał czapkę bo już pomysłów brak.
  • Poziom 11  
    Witam. Cały czas są takie obiawy czy co nieraz jak by się przycinała? Przepływomierz był sprawdzany?
  • Poziom 11  
    Miałem podobny przypadek z lalą 1,9 dci 120 km. U mnie w parzę z przepływką był czujnik halla. Na kompie nie zawsze wyskakiwał a przy słabszej przepływce, na 5 biegu wkręcała się max na 3000 obr.
  • Poziom 24  
    melas napisał:
    26 IV-27 III-26 II- 23 I cylinde

    Licho z tym ciśnieniem, jak tam z luzami zaworowymi hydraulika czy płytki?
  • Poziom 27  
    No właśnie z tym ci za bardzo nie odpowiem bo nie siedzę w mechanice za bardzo, więc mechanicy teraz biorą to w łapska i czapka z góry i może coś w końcu wyjdzie pozytywnego bo niby silnik prosty jak sznur a problematyczny masakra ile pomiarów zrobiłem, z żadnym innym się tak nie mierzyłem.
  • Poziom 24  
    Na pierwszy rzut oka widać czy tam jest płytka czy szklaneczka.
  • Poziom 24  
    To rób próbę olejową, ostatnio miałem taki sam motor tylko na płytkach i zgubił pierścienie na czwartym ( pierwszym).
  • Admin grupy Samochody
    melas napisał:
    No oczywiście że szklanka
    Płytka.
  • Poziom 27  
    Płytka!. Krzywka popycha taką płytkę która jest w kształcie szklaneczki takie jakby walce w każdym bądź razie zaworu nie widac jest pod to płytką. Asem z mechaniki nie jestem przyznaję się bez bicia.